Spinning, Fitness, tae bo etc etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

Spinning, Fitness, tae bo etc etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 22:04

Tsja ik heb nu toch maar eens besloten dat ik weer actief wat moet gaan doen naast het paardrijden ...
Nou wil een vriendin van me ook graag weer aan de slag dus ja nu nog even besluiten wat we gaan doen ...
Ik wil er graag weer wat af hebben qua gewicht en weer wat spieren opbouwen wat conditie erbij is ook wel handig want dat is echt niks bij mij.
We hebben al besloten dat aerobics en steps niks voor ons is dus dat valt af ...
Maar ja verder heb ik helemaal geen idee wat er allemaal is ga sowieso morgen even informeren op de sportschool waar ik met leerlingen van mijn stage heen ga...
Maar wat vinden jullie nou effectief om te doen?
wat advies kan nooit kwaad ...

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:18

Ik spin 3x per week, ik vindt het ideaal om conditie op te bouwen. Ik loop ook nog 1x per week hard en fitness 1x per week.
Het is denk ik het leukst om het allemaal eens te doen, dan heb je een beetje afwisseling.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:33

Mag ik zo vrij zijn om te vragen wáárom jullie steps en aerobics niks vinden?

Fitness is prettig voor de conditie en spierkracht.
Spinning heb ik geprobeerd, maar ben afgehaakt vanwege mijn knieën. Als ik straks wat meer spier en wat meer conditie heb zal het best lukken, maar nu vermoorden mijn knieën me echt. Mijn vriendin is ermee gestopt vanwege haar ellebogen.
Poweryoga is ook erg intensief. Als je in die zaal staat is het eigenlijk 10 keer niks, maar de dag erna voel je het wel degelijk. Ik wil dit zeker weer gaan doen als het op een gunstiger tijdstip gegeven wordt (nu tijdens kantooruren).
Aquajoggen vergt ook wel wat spier en conditie, maar dat hangt heel erg af van wie de les geeft. De ene geeft OK dan! les, de ander doet geen fluit.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:42

Ik doe al een tijde spinning in het water, Hydroride.
Echt gaaf, maar zeker in het begin heel zwaar. Volgens doen nog lang niet alle zwembaden in NL het, maar misschien kun je eens informeren.
Vetverbranden en spieropbouwen doet het iig wel!

Ik vind het iig heel leuk om te doen.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:57

Ik heb wel eens powermove gedaan, moet zeggen dat het wel aan de trainer ligt hoe zwaar het is. Maar je kunt er wel conditie van krijgen. Het is een soort bewegen op muziek, allemaal vage bewegingen. Maar ik vond het zelf niet leuk genoeg om echt te gaan doen.
Zelf vind ik fitness ook niet echt leuk, behalve op zo'n lopende band rennen. Clown

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:01

Dat probleem heb ik inderdaad ook, ik wil erg graag binnen nu en een half jaar een stuk meer conditie hebben (en als er kilo's vanaf gaan is dat extra mooi meegenomen Knipoog ) omdat ik erg graag een bepaalde opleiding wil gaan doen (politie) en daarvoor moet je wel bepaalde kracht en conditietesten voor afleggen.
Fitness dacht ik te gaan doen, maar ik vind er bar weinig aan. Ben dus ook benieuwd naar de andere meningen.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 23:13

Sylvia schreef:
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wáárom jullie steps en aerobics niks vinden?

Fitness is prettig voor de conditie en spierkracht.
Spinning heb ik geprobeerd, maar ben afgehaakt vanwege mijn knieën. Als ik straks wat meer spier en wat meer conditie heb zal het best lukken, maar nu vermoorden mijn knieën me echt. Mijn vriendin is ermee gestopt vanwege haar ellebogen.
Poweryoga is ook erg intensief. Als je in die zaal staat is het eigenlijk 10 keer niks, maar de dag erna voel je het wel degelijk. Ik wil dit zeker weer gaan doen als het op een gunstiger tijdstip gegeven wordt (nu tijdens kantooruren).
Aquajoggen vergt ook wel wat spier en conditie, maar dat hangt heel erg af van wie de les geeft. De ene geeft OK dan! les, de ander doet geen fluit.

tuurlijk ... ik ben lang niet zo ritmisch aangelegd heb het ooit wel eens geprobeerd maar ik kom dan letterlijk met mezelf in de knoop en lig dan zomaar op de grond ...

Hmmz ik heb wel een knie blessure misschien moet ik spinning dan ook nog maar even niet doen Scheve mond het leek me wel leuk maar ik zit ook nog eens met mijn astma ... en lig binnen no time plat op de grond met een aanval als ik me teveel inspan ...

Ik denk toch dat ik maar moet gaan fitnessen puur en alleen maar omdat ik dit lekker in mijn eigen tempo kan doen en mijn luchtwegen en knieeën mooi kan ontzien mocht het te zwaar worden ....

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:15

Tip van de dag: Probeer eens een les steps en aerobics. Ik ben ook helemaal niet ritmisch, en ik heb 't altijd iets voor oude mensen gevonden, maar ik heb beiden een paar keer gedaan en ik vind het hartstikke leuk. Okay, met steps heb ik inmiddels tig keer bijna de grond van dichtbij mogen bewonderen, wil nogal eens over dat ding struikelen Bloos

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 23:18

en dat probleem heb ik dus echt altijd ... ik ga snel op mijn gezicht met dat soort dingen heb het via school een keer moeten doen maar nee ik ben er echt over uit dat dat niks voor mij is ...
En als ik niet over dat ding struikel bij steps dan struikel ik wel over mijn eigen voeten bij aerobics ...

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 13:34

hmm heb vandaag eens wat rond geneusd op de sportschool ... misschien dat kickboksen ook nog wel wat voor mij is ...
moet alleen even zien hoe dat met mijn knieen zit misschien even goed inpakken ...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:47

Ik doe steps en aerobics, maar dan wel op een vrij hoog tempo. Het is heel erg leuk en je krijgt er zeker conditie en spieren van. Heb het nu meer als een jaar gedaan en ik wil nu ook wel weer eenkeer wat anders maar ik weet nog niet zo goed wat.
Ga dit topic dus ook maar goed in de gaten houden.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:50

Ik heb een tijdje bodypump gedaan, erg leuk.
Dit is een soort aerobics, maar dan met gewichten. Erg goed voor spieren te kweken.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:51

Ik ben ook absoluut niet ritmisch, maar de lessen steps bevallen mij super.
Ik ben nu 12 kilo kwijt doordat ik meer beweeg en iets minder eet.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:01

Ik doe 2 keer in de week spinning en 1 keer thai bo...
Erg leuk! vooral spinning is erg goed voor je conditie maar als je astma hebt en last van je knien kun je dat beter niet doen denk ik..

Spinning in het water doen ze idd alleen nog maar in 1 of 2 zwembaden.. maar zodra het hier ook komt ga ik t zeker uitproberen.. lijkt me erg leuk!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:06

Ik doe zelf 1 a 2x in de week aan fitness. Dit bevalt mij ook erg goed, je kan de dingen doen die jij belangrijk vind. (benen, armen, billen, buik) Of echt alle spiergroepen.
Dan hebben we dat we hier ook wel bij nieuwe dingen worden bijgeroepen om iets te proberen.
Maar spinning en steps is ook niks voor mij, dat gaat niet met mijn knieen, aerobics ziet er ook wel leuk uit, alleen niet geschikt voor mij omdat ik dan ook mezlef in de weg zit.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:46

Ik doe 1x in de week aan bodyjam, beetje streetdance-achtig, maar dan net wat zwaarder (en leuker!).
Af en toe pak ik er ook nog een keer fitness bij, maar daar kom ik vaak niet aan toe... Ik vind 1x in de week genoeg, rijd bijna elke dag paard, dus ben sportief genoeg bezig ..

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:55

Als je last van je knieen hebt, kan je beter geen spinning doen of gaan hardlopen. Aerobics zou wel kunnen en steps moet je even navragen bij jou op de sportschool.
Fitness kan je zelf bepalen wat je wilt doen, maar in het begin zeker een goede begeleiding vragen ook ivm je knieen.
Pilates kan je wel heel goed doen met je knieen en je astma. Dat doe je ook redelijk op je eigen niveau. En het is heel goed voor je spieren. Ik heb ook een les gevolgd en vind het heerlijk. Ik ga dat nu ook doen icm Thai Chi.
Tae bo heb ik ook een poos gedaan en is ook erg leuk, maar ook erg zwaar. Ik heb heel veel spierpijn gehad.
Zelf doe ik nu aan spinning 2-3x per week en hardlopen 2-3x per week. Daarnaast ook nog Pilates en vandeweek ga ik ook Thai chi doen. Ook rijd ik nog 3-4 keer per week paard. Voldoende toch?

Als ik jou was zou ik gewoon een paar vershillende lessen gaan kijken en meedoen. Dat is de enige manier om te kijken of je het ook echt leuk vindt.
Je kan trouwens ook iets van een vechtsport gaan doen zoals judo of karate.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:06

Vaak kan je bij je sportschool een proefmaand doen dan kan je alles onbeperkt uitproberen.. misschien is dat wat...

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:57

Als jew heer gericht ergens wil fvallen blijft Fitness d beste oplosing denk ik. je conditie doe je met fietsen roeien en lopen of crosstrainen je probleem zones pak je extra aan met gewichten en trainen met de aparaten.

Mar ik vind Fitness zelf wel echt het saaist, Tae Bo vin dik leuk en aerobi vind ik leuk.. spinnen vind ik niet zo leuk en steps ook niet.
Ik combineer voornamelij aerobics voor de conditie en fitnes voor de spieropbouw. Powe pump en BBB zijn ook best wel leuk.

Aerobic heb je na 3 lessen door, ook als je niet ritmisch bent. Maarof het echt leuk is hangt heel erg van de instructeur af vind ik.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:05

ik vind fitness echt vreselijk.. so saai en meer een beetje mannen versieren dan sporten..

Zelf heb ik een tijd op boxen gezeten, dat deed ik 2x per week en deed er zelf 2x per week conditietraining naast omdat het anders echt te zwaar was.. ik ben er mee gestopt omdat ik last van mn rug kreeg ervan..

nu ga ik iets anders doen, hier in een sportschool hebben ze een speciale vrouwen avond waarin ze alle sporten met elkaar combineren.. dacht dat het oxen, judo, tai bow, teakwondo, fitnes en spinnen was.. dus ik ga eens kijken of het wat is.. anders ga ik gewoon teakwondo doen..

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 19:40

Ja ik heb spinning ook al afgeschreven dan moet ik toch eerst mijn knieen weer in orde hebben en mijn astma compleet onder controle...

Toch ben ik nog wel erg geintresseerd in Kickboksen icm met fitness denk ik maar ... zal toch eens gaan horen wat de instructeur daarvan zegt of dat ik kickboksen misschien wel bij een vechtsport school ga doen en fitness ergens anders ...