vraag voor auto eigenaars over het fileprobleem

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

vraag voor auto eigenaars over het fileprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-01 11:57

Ik ben met een onderzoek bezig wat gaat over het fileprobleem. Wat denken jullie nu dat daar de oplossing voor is? Rekening rijden of iets anders Verward ? Alvast bedankt!


Suzanne F.

Berichten: 49150
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 12:11

HAHAHA, alles behalve het rekeningrijden. Haha! Dat is echt niet de oplossing. Moetje gaan betalen om in de file te staan, grootste onzin. Ik denk dat een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens meer helpt.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 12:22

Tja misschien wel maar daar wordt te weinig op gecontroleerd of chauffeurs zich daar wel echt aan houden. Je ziet vrachtwagens ook vaak genoeg inhalen op stukken waar ze dat niet mogen. Het zou wel een deel van de oplossing zijn maar niet alles. Zo moet bijvoorbeeld ook het langzaam rijdend verkeer niet meer op de linkerbaan gaan rijden, want dat stopt het 'snellere' verkeer op.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 12:28

en wordt daar wel op gecontroleerd dan of t langzame verkeer op de linkerbaan rijdt? ook niet

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 12:39

Wat je vaak ziet is dat files beginnen als automobilisten een vrachtwagen tegenkomen. Vaak gaan ze daar dan met 80 langs. De volgende moet remmen, die erna remt harder en puntje bij paaltje sta ik een tijdje stil! Verward
Ik denk dat het goed zou zijn als de overheid meer aandacht gaat geven aan andere vormen van vrachtvervoer! Dus over water, trein.... of door buizen! Gewoon zoveel mogelijk vrachtwagens van die weg af!

Oh ja, ik erger me ook behoorlijk aan die spitsstroken. Dit zijn rijbanen waar je alleen op mag rijden als het spits is. Bijvoorbeeld op de A4...... Als je dus net buiten de spits rijdt, is die baan gewoon off-limit. Er hangt een groot kruis boven.... Er ligt dus wel een weg, maar je mag er niet op rijden! Verward Wie dat verzonnen heeft?????? Haha....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 12:43

Marjolein schreef:
en wordt daar wel op gecontroleerd dan of t langzame verkeer op de linkerbaan rijdt? ook niet


Nee maar dat hoeft ook geen verbod te zijn, het zou alleen heeel erg fijn zijn als mensen dat een keer doorkregen. Dat van de vrachtwagens was wel een verbod. Maar sommige mensen zullen toch nooit snappen dat als ze 80 km/h rijden dat ze dan op de rechterbaan moeten blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 14:18

Het ligt niet alleen aan de vrachtwagenchauffeurs, maar ook aan het a-relaxte gedrag van veel automobilisten. Helaas sta ik ook elke ochtend in de file, de file op de A10 binnenring tussen knooppunt Watergraafsmeer en knooppunt Nieuwe meer. Deze file ontstaat omdat bij het begin het verkeer van de A1 in moet voegen op de A10. Om dat een beetje vloeiend te laten verlopen is het ritsen bedacht. Niemand doet daar aan mee, het werkt heel simpel en het scheelt een hoop ellende, maar niemand doet het. Als je op de rechterbaan kijkt daar op die A10 sochtends, dan zie je dat iedereen zijn best doet om het gat dicht te houden, de invoegers vanaf de A1 moeten echt hun best doen om een plekje te veroveren. Als iedereen elkaar de ruimte liet, dan ging het allemaal een stuk soepeler.
Op dat stukje snelweg zit ik altijd op de tweede baan om dat geharrewar te ontlopen. Ik laat altijd keurig wat ruimte over en dat wordt meestal ingepikt door automobilisten voor wie het niet bedoeld was, bijvoorbeeld types die dankzij mijn ruimte even snel hun voorganger rechts inhalen enzovoort. Je ziet een hoop asociaal gedrag op de weg dat meestal nog gevaarlijk is ook.
Een oplossing lijkt mij meer asfalt en dan ook buiten de spits. Strengere controles op gedrag, je ziet hier veel te weinig politie op de weg.
Als ik in de file zit, dan wissel ik niet van baan meestal. 'Keep you lane', heet dat in Amerika, het mag hier eigenlijk niet, maar in de file scheelt het wel als je gewoon blijft zitten waar je zit.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 20:50

Maak het autorijden elitair. Dan ben je dus van de files af. Gewoon lekker duur maken autorijden. Plus rekening rijden in de files. Klaar.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 21:04

Prima schreef:
Maak het autorijden elitair. Dan ben je dus van de files af. Gewoon lekker duur maken autorijden.


Ja leuk, goed idee!
Dat houdt dan in dat het "klootjesvolk" (zoals ik mezelf dan noem) er bij inschiet. Dikke bazen en ministers met de lease-bakken kunnen dan file-vrij rijden en de rest rijdt helemaal niet meer, goh!
Beetje nazi-achtige praktijken doen mij dat lijken. Misschien moesten we dan ook maar iedereen met blauwe ogen en blond haar het autorijden verbieden, zal ook een hoop files schelen! Zo dan maar doen????

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 21:47

Inderdaad! Voor het klootjesvolk is een brommer dan wel een succes.
Voor teveel mensen is de automobiel gewoon toegankelijk, dus moet het de onderlaag ontmoedigd worden. Zij nemen dan de bus, en dan hoeft de overheid daar ook niet meer geld in te pompen. Vervolgens kunnen er dan weer meer wegen gebouwd worden voor de automoblist, wat de economie weer verbeterd en waar de onderlaag ook weer van profiteerd.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 21:55

Maak het betaalbaar om dichterbij je werk te gaan wonen. Maak het mogelijk om een paar dagen in de week van huis uit te werken. Meer asfalt op de weg. Spitsstroken die open zijn. Flexibele werktijden ( als ik om 6 uur mag beginnen dan ben ik ook eerder thuis, en heb ik nog wat aan mijn middag). Gratis openbaar vervoer. Openbaar vervoer dat op tijd rijdt (NS anyone?). Zitplekken voor iedereen als je met de trein gaat (waarom zou ik dezelfde prijs betalen als iemand met zitplek als ik toch moet staan?) . Legio mogelijkheden, zonder meteen het autorijden zo asociaal duur te maken dat het alleen maar voor een elitegroep haalbaar is.

Je suis Charlie.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 22:07

Prima schreef:
Voor het klootjesvolk is een brommer dan wel een succes.


Liever een brommer dan dat ik met mijn kont in een Skoda moet zitten Haha!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 22:08

Een goede oplossing zou idd zijn als iedereen op zijn rijstrook blijft. Vaak genoeg zie ik iedereen links rijden om een vrachtwagen in te halen die twee kilometer verderop op de rechter-rijstrook rijdt. Rechts is dan helemaal vrij. Tja... het mag misschien niet, maar ik gebruik dan de rechter-rijstrook om door te kunnen rijden om er twee kilometer verderop weer tussen te 'glippen'. Wat moet zou je anders moeten doen. Net als een dom schaap maar links blijven rijden terwijl het rechts vrij is? Of rechts blijven rijden maar niet inhalen aan de rechterkant. Zo krijg je dus echt files. Ik denk dat een oplossing zou zijn om rechts inhalen te gedogen of toe te laten. Tja... nu kijken we naar links als we willen inhalen. Zoveel moeite kost het niet om ook even in je rechter-spiegel te kijken en even naar rechts te kijken (om te zien of je rechts wordt ingehaald) als je weer terug wilt naar de rechterbaan.

Een voorbeeld: links inhalen in Nieuw Zeeland is geoorloofd, het wordt namelijk gedoogd (tja... in Nieuw Zeeland rijdt men links, vandaar... Haha! ). Ok... in Nieuw Zeeland heeft men niet zo'n giga file-probleem, maar in een stad als Auckland met 1 miljoen inwoners kan het aardig druk zijn op de wegen... doordat men zowel links als rechts in mag halen komen in die stad minder file's voor dan in een vergelijkbare stad in Nederland

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 22:14

Sibold"]
[quote="Prima schreef:
Voor het klootjesvolk is een brommer dan wel een succes.


Liever een brommer dan dat ik met mijn kont in een Skoda moet zitten Haha!
[/quote]

Hehehe, je hebt een goed geheugen! Maare wacht maar totdat je in de nieuwe skoda mag zitten, dan wil je zo je ijslanders ervoor inruilen!


On topic: geef alle arbeiders van nederland eenmalige 40000 gulden om te verhuizen naar hun werkgebied. Klaar. Daar doe ik het wel voor.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 22:42

Prima, jij maakt het wel heel bont, straks moeten we nog stoppen met de paarden omdat we niet zonder auto naar de paarden kunnen. Na jaren van rondtuffen op een Trapson heb ik genoeg geleden, heus.

Maar nu even je andere punt. Het schijnt dat er elke dag een heleboel Amsterdammers naar Utrecht in de file staan en een heleboel Utrechters naar Amsterdam aansluiten. Als al die mensen nu eens ruilen van baan, de Amsterdammers de banen in Amsterdam en vice versa, dat scheelt al 4 files per dag.
Dit kan bij alle 2-way files tussen 2 steden toegepast worden door heel Nederland, Amsterdam-Utrecht is maar een voorbeeld.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 12:42

Hier ontstaan de files vooral omdat er niet fatsoenlijk geritst wordt. Als iedereen er 1 tussenlaat en er dan ook maar 1 tussengaat, zou het al een stuk sneller gaan allemaal. Verder vind ik dat een inhaalverbod voor vrachtwagens in de spits heel nuttig is, maar voor de hele dag gaat me een beetje te ver. Als iedereen eens wat verdraagzamer was en niet toch altijd iets meer haast heeft dan de ander zou het volgens mij al een stuk beter gaan.
En zoek dekking als de KLPD zich er mee gaat bemoeien om het verkeer "sneller" te laten doorstromen, dan doe je dus over een stuk van een half uur wel 2 uur (gemiddelde snelheid van 22,5 km per uur!!)
Enne ik wil best hier in de buurt werken, alleen hier in de buurt zijn HBO-banen in de chemie/techniek erg schaars.
En van huis uit werken gaat een beetje moeilijk als je milieumetingen doet, laat de schoorstenen maar hier komen... Lachen
En verhuizen is voor mij geen optie, mijn man werkt hier wel in de buurt. Bovendien barst ik dan van de heimwee, heb het 1 keer geprobeert, nooit meer dus.

Sprakeloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, Appeltje00, IASCrawler, Lielle en 166 bezoekers