Wat vinden jullie van dit huis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Wat vinden jullie van dit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-01 21:19

We zijn al een lange tijd op zoek naar een nieuw huis en hebben er echt al tientallen bezocht. Vandaag kwam mijn vader met dit huis, en tot mijn verbazing echt geschikt voor paardenliefhebbers! Als het goed is maken we na de kerst een afspraak, hopelijk wordt dit het! Mijn vader heeft dan zijn praktijkruimte en ik mijn paardenruimte, wat ik wil nog meer? Wat vinden jullie ervan als je het leest? (niet alleen kijken naar de paarden-ruimte) Duimen jullie voor me, dit zou wel helemaal het einde zijn...

Op fantastische locatie tussen Balkbrug en IJhorst/De Wijk gelegen
(woon)boerderij met agrarische bestemming op ca. 5.000 m2 eigen grond. De boerderij betreft een beschermd dorpsgezicht en het bouwjaar is 1867. In de jaren negentig is het geheel volledig gerenoveerd, waarbij het geheel compleet is vernieuwd. Slechts de voorgevel is nog de oorspronkelijke gevel. De andere gevels zijn met de oorspronkelijke stenen herbouwd.

Aan de boerderij is een schuur aangebouwd die momenteel dienst doet als zadelkamer, berging voor de paardentrailer, timmerwerkplaats, royale garage en berging.

Achter de woning is verder een hooiberg gelegen en een zogenaamd "noaberhuus", waar men vroeger tijdens de zomermaanden in woonde
Indeling: hal met oude plavuizen, leefkeuken met hoekopgestelde massief eikenhouten keuken met keramische kookplaat, afzuigkap in schouw, dubbele spoelbak, magnetron, koelkast en balken plafond, woonkamer met karakteristieke gaskachel (open haard mogelijk), wederom balken plafond en houten vloer, kelder, toilet met fontein (lichte kleurstelling), badkamer met royaal ligbad, staande wastafel en douche-cabine, bijkeuken en achterhuis met 6 royale paardenboxen.

1e verdieping: overloop, 3 slaapkamers, "rommelhok" en bergzolder (boven paardenstal voor eventueel opslag hooi).

Omdat er nog een agrarische bestemming op de boerderij rust is het geschikt bijvoorbeeld een paardenhouderij. Het weiland is direct achter en naast de boerderij gelegen en vanuit de keuken heeft u een goed overzicht over deze landerijen. Het totale perceel is voorzien van een houten afrastering en achter de boerderij is een paardenbak gelegen. Verder is het object in het Reestdal gelegen middenin beheersgebied. Naast de boerderij loopt een zandweg, waarover men zo de natuurgebieden inrijdt.

Het is tevens mogelijk de aangrenzende 2,5 hectare, geheel van hekwerk voorzien, weiland te kopen. De vraagprijs van deze extra grond is ƒ 200.000,= k.k.

Wanneer u dus op zoek bent naar een ideale plek om fijn met uw paarden bezig te zijn en ook nog eens in een karakteristieke boerderij wilt wonen, dan is dit een unieke kans om uw dromen te verwezenlijken!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 21:23

Klinkt op zich wel heel goed, je kunt echter pas een echt oordeel vellen als je het gezien hebt!

Succes.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 01:47

volgens mij staat naast dit huis een heel grote fabriek, met een enorme toren. Geen fraai gezicht! Ik weet uiteraard niet of het hetzelfde huis is. Een paar weken (maanden?) geleden zag ik dit huis in de Bit te koop meen ik. Toevallig was ik kort daarna in Balkbrug en kwam er langs. Was weer een fraai staaltje van een knap genomen foto door de makelaar Knipoog

Maar nogmaals, ik weet het dus niet zeker of het dit huis is