Hoogstwaarschijnlijk pfeiffer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Hoogstwaarschijnlijk pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-01 20:40

Volgens de dokter heb ik pfeiffer maar de bloedtest is nog niet binnen. Ik weet eingenlijk niet goed wat het nu eingelijk precies inhoudt.
Wat betekend het nu als je fyfer hebt. Volgens mij arts mag ik dan geen fysieke inspanning meer verrichten en dan ook geen paard meer rijden.
Wat weten jullie hiervan, en hoe je hier mee om moet gaan?
Hopelijk kan iemand mij helpen,
groetjes jeannette
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 17-12-01 20:59, in het totaal 2 keer bewerkt


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 20:55

Je bedoelt vast de ziekte van Pfeiffer... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-01 20:58

oh hahahahaha,
foutje maar ik bedoel inderdaad pfeiffer!
groetjes jeannette

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 21:00

De ziekte van Pfeiffer maakt dat je je heel moe voelt, bij iedereen verschilt de ziekte sommige mensen kunnen zeker nog wel wat fysieke inspanning aan, anderen hebben er veel meer last van.
Heb je al bloed laten prikken?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:50

Heb ik heeellll vroeger ook gehad toen ik 17 jr was. Zat ook nog op school. Wordt ook wel kissing disease genoemd Cool (klopte ook wel, eerste vriendje Schijnheilig ) Was steeds maar moe, keelpijn en koortsig. Mijn moeder dacht dat ik een soort schoolziek was }> Totdat ik antibiotica kreeg voor mijn keel en compleet roodbont werd, dat schijnt een bepaalde reaktie van de ziekte te zijn. Ben toen een paar maanden thuis geweest en was er vlot vanaf. Je moet zorgen dat je niet oververmoeid raakt want dat bevordert het herstel natuurlijk niet. Paardrijden moet je echt als ontspanning zien, misschien kun je hulp krijgen bij de zwaardere klussen?

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 23:20

ik heb een zware vorm er van gehad... Ik heb nu geen tijd meer om het te typen allemaal maar als je vragen heb PB me maar want ik kan je er een hoop over vertellen

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 23:54

Ik heb bloed laten prikken maar heb nog geen uitslag.
ik heb eingelijk veel klachten
opgezette klieren (dikke bulten aan voor-achterkant van mijn nek)
Tja moe, geen zin in eten (geen honger).
hoofdpijn duizelig. Uitslag (volgens mij van de pijnstillers)
Als ik iets wil doen duurt dat lang en gaat moeizaam. Ik kan geen boek lezen kan me niet concentreren. blijf koortsig vooral als ik iets heb gedaan stijgt de temperatuur die avond. s'morgens is het meestal weer gewoon.
Een paar weken geleden had ik erg veel last van haaruitval.
Ik ga nu zelfs snurken (volgens de dokter is dat door de opgezette klieren)
en ga zo maar door! Voel me echt super oliebol Ik kan gewoon echt niets doen of kom mezelf wel weer tegen. Hoe hebben jullie dit nu gedaan met school, thuis paardrijden etc. Ik kan toch geen 2 maanden op bed of op de bank blijven zitten?
groetjes jeannette

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 11:10

Moet je ff zoeken, er zijn al meer topics over geweest. Ik heb het ook gehad.

Doordat je milt en je lever niet goed meer werken, gaan al je organen langzamer werken waardoor je ont zettend moe word!!! Het is echt zo frustrerend, omdat je wel wil, maar niet kan.

heel veel sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 14:48

De ziekte van Pfeiffer wordt ook wel klierkoorts genoemd en wordt veroorzaakt door het Epstein-Barr virus.
Besmetting treedt meestal op bij mensen tussen de 10 en 35 jaar, met name tieners. Besmetting treedt op via speeksel. De incubatietijd is ongeveer tussen de zeven en veertien dagen.
Ook misselijkheid, leverontsteking, geelzucht, hoofdpijn, stijfheid, overgevoeligheid voor licht, pijn in de borst, hoesten kunnen door het virus worden veroorzaakt.
Verminderde eetlust, spierpijn, moeheid en zwakte zijn meestal aanwezig.

De ziekte van Pfeiffer kan door de huisarts d.m.v. bloedonderzoek worden aangetoond. Soms wordt het Epstein-Barr virus niet aangetoond maar zijn de klachten hetzelfde als bij de ziekte van Pfeiffer.
Vaak is er dan sprake van een ander, op Epstein-Barr virus lijkend virus. Omdat hier tijdens het bloedonderzoek niet naar gezocht wordt zal men dit virus niet aan kunnen tonen.
In de meeste gevallen is de behandeling zoals hieronder aangegeven voor de ziekte van Pfeiffer ook de juiste behandeling voor een aanverwant virus. Na 10 dagen verdwijnen meestal de koorts, de gezwollen lymfklieren en de miltvergroting. De overige klachten kunnen nog enige weken tot maanden aanhouden.


Luister echt goed naar je lichaam.
Voel je niet lui of een aansteller als je moe bent maar ga echt even rusten!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 18:26

Kom gezellig bij mij op de bank zitten Lachen Ik ben ook op pfeiffer getest vanmiddag en ik voel eerlijk gezegd nog niet eens de behoefte om paard te gaan rijden...Huilen
Ik heb iig keelontsteking, leverontsteking en een zware virusinfectie(waarschijnlijk pfeiffer). Ik voel me echt te beroerd om van de bank af te komen, dit kleine internetbezoekje is alleen om een advertentie voor een bijrijdster te plaatsen.
Jij iig heel veel sterkte en doe niet meer als je kan doen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, dieseltje09, Eliana, fleurtjeuh, Floko, Googlebot, Iloveiswan, Independence, Lian, Marcato, Marjelle1992, Marjo, MissJeanny, nuevo_mien, Paardennamen, Polarize, Sjofel, Vinny12511, Zilfstar en 165 bezoekers