WhaaaAAAA ik word echt helemaal gek!(bureaucratie)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

WhaaaAAAA ik word echt helemaal gek!(bureaucratie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 20:20

nou nou NOU ZEG. Mag ik éven stoom afblazen?? Stoom uit je oren

Ik ben met een stage in Amerika bezig. Ik heb het contract, getekend door school, mijn werkgever en mij. Van mijn werkgever mag ik per februari beginnen, ik ben welkom. Alles geregeld dus. Zou je denken.

Eerst visum lol. Ik naar de ambassade gebeld (a 15€ per gesprek gvd) voor een afspraak om mijn visum op te halen. Hebben ze mijn paspoortnummer nodig, die had ik niet bij de hand. Of ik ze dan later opnieuw kon bellen (nee mailen kon niet) om het nummer door te geven. Oh, ja, weer opnieuw €15 dokken.

Afijn, vervolgens mijn werkgever verzocht om het NS2019 formulier op te sturen. Blijkt dat je daar eoa sponsororganisatie voor nodig hebt. Die vragen dus gewoon €800. En ohja, het duurt dan even ongeveer 2 maanden. (no can do, ik ga dus per februari beginnen)

Sponsororganisatie gebeld. Of ik al een keer een visum gehad heb. Ja. Blijkt dat die idioten mijn J1 formulier niet gestempeld hebben bij het verlaten van Amerika in 2001 Frusty (12 september, dus die vliegvelders waren nog al in de war) Dus nu moet ik aantonen dat ik de VS heb verlaten. Afijn, geen punt als ik even mijn vliegtickets opstuur. Die heb ik dus niet meer, want die heb ik destijds naar de verzekeringsmaatschappij moeten opsturen, en tsja die heeft ze ook niet meer. Boos! Okee, nog geen punt, dan moet mijn aanvraag even langs het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Ohja, dan komt er wel ongeveer een maand verwerkingstijd op. Bloos! Enneh, ik moet wel rekening houden met de feestdagen.... Boos!


Afijn. Inmiddels kwam er stoom uit mijn oren Stoom uit je oren (heb baan opgezegd per februari, huis verhuurd per februari, etc)
De hele dag met Amerika zitten bellen, alle visa-instanties gesproken, en inmiddels ben ik erachter dat ik ook op een ander visum kan (alhoewel ik door de bomen het bos niet meer zie. Iedereen roept net weer iets anders) Maargoed, die ga ik dus weer aanvragen.Rolleyes

Máár, mijn paspoort is maar geldig tot maart. En om procedures te vermijden wil ik hem nu vernieuwen. Alleen heb je dan dus een ander paspoortnummer dus ik kan pas de afspraak voor mijn visum maken als ik mijn paspoortnr heb. Okee, dan maar aanvragen die hap, dat duurt ongeveer een week. Scheve mond

Dus ik sta op het gemeentehuis, met mijn pasfoto's en paspoort; roept ze dat er een ID-kaart nog openstaat. Ja dat klopt, maar die is allang niet meer geldig. Doet er niet toe, die moet ik eerst inleveren voordat ik een nieuw paspoort aanvraag. Ik heb dus gééééén idee waar ik dat kreng heb liggen (ik bedoel, die is verlopen in 2000 ofzo) en wat dan? Verward

Nou, dan moet ik eerst aangifte doen bij de politie. En dan duurt het langer in de verwerking, en ohja dat kost ook nog eens iets van €30 extra. Stoom uit je oren


Gelukkig heb ik een tick dat ik alles bewaar, dus na wat speurwerk heb ik hem gevonden (1 minuut voor 7 - gemeentehuis sluit om 7u. Zucht)

Maar snappen jullie dat ik op het moment in staat ben om iemand die hele papierstapel met regeltjes procedures en onduidelijkheden eigenhandig door zijn strot te duwen??? Stoom uit je oren

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:23

Het is vooral geldklopperij Boos! En wat ben je dan ineens afhankelijk van andere pfffffffft.
je zou hierdoor bijna niet meer gaan.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:29

gaat lekker zeg Lips are sealed ik zou ook onderhand moordneigingen krijgen van zoiets, ik heb al helemaaaaal geen geduld met dat soort dingen

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:33

lijkt me sowieso duidelijk dat als je in Nederland zit, dat je dan de VS toen verlaten hebt Knipoog

Verder, euhm, innige deelneming, van mij MAG je stoom aflaten Ach gut

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:40

Ik vind dat je nog best geduldig bent. Uit je verhaal blijkt namelijk dat je nóg niemand kwaad hebt gedaan. Ik had alle papierwerk al lang in iemands strot geduwd!! Haha!
Succes er nog mee!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:58

weet je welke reclame nu op de tv is? die van Ohra verzekeringen, van dat meisje wat dr paarse krokodil kwijt is, die bij die vent in zn hokje staat, amar dat ze tig formulieren moeten invullen en de dag erna terug moeten komen voor ze m op kunnen halen Tong uitsteken typisch geval van irritante bureaucratie!!

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:05

Je zou toch bijna je hele Amerika plan opgeven, als je dit soort dingen voor je kiezen krijgt.
Hoop kosten hoor, en dan te bedenken dat in Amerika het leven ook nog eens een stuk duurder is.

Die reclame is inderdaad erg mooi, Renske. *LOL*

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:46

Ach gut

Die bureaucratie is echt verschrikkelijk!
Nu maar hopen dat alles goed geregeld is en je lekker aan je stage kan gaan beginnen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:49

Ik verlies in dat soort situaties heel makkelijk mijn fatsoen Haha! Haha! : D


Heel veel sterkte gewerkt

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:56

jij hebt voor kerst een hele grote boksbal nodig waarop je je kan uitleven!! Haha! Heel veel succes ermee! Echt heel naar al die instanties!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 01:14

Oh nou, het wordt nog leuker, ze zijn er inmiddels achter dat ik toch een ander soort visum nodig heb als van te voren gedacht. Toch die J1 dus, wat zoveel maanden duren gaat en 800 euro kost....

Maar Laura is niet alleen geduldig, maar ook irritant vasthoudend. Haha! En na een paar telefoontjes hier en daar ben ik doorgedrongen tot de Director of Students and Scholars die een goede vriend en directe collega is van het "head of the visa section at the US State Department in Washington D.C." Pling

ZO. Die meneer gaat nu eea voor mij regelen. En met meneer Head of Visa blabla kúnnen ze me toch niet meer weigeren, die ellendige immigratiedienst.... OK dan!

(is al dat netwerken in de kroeg toch nog leerzaam geweest voor eht belangrijke zaken *LOL* )

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 11:38

Ha ha.. hopelijk lukt het via je kroegcontact nu wel!

Het is inderdaad soms een drama.. Ik hoop dat het je allemaal gaat lukken!

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 11:42

Laura er is nog een extra voorwaarde voor je een visum krijgt! Slim

We willen wel de garantie dat je ons vanuit Amerika op de hoogte houd en dus regelmatig op BOKT bent. Haha!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:30

Wow, wat een gezeur. Ik ben blij dat ik dat hele gedoe kan omzeilen. Ik vind dat bedrag van die 800 euro zo absurd. Mijn schoonzusje gaat ook voor haar werk, en moet dat ook betalen?! Dat kan ze natuurlijk declareren, maar dat bedrag!

BTW, waar ga je heen?

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:25

Oh wat erg... Scheve mond
Hopen dat je 'kennis' wat kan regelen... zal toch haast wel als Mr Head of Visa blabla Haha!

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:31

Oh men wat een verhaal zeg! Ik word het ook zo zat met die regels. Ik werk dus op een school en iedere leerling moet hier een uittreksel uit het bevolkingsregister inleveren. Geen kopie en niet ouder dan 6 maanden bij aanvang opleiding. Je kunt natuurlijk wel raden dat als een leerling halverwege het jaar slaagt en een vervolgopleiding willen doen hoe hard ze flippen als ik ze zeg dat hun uittreksel verlopen is en ze een nieuwe moeten halen. En wij bepalen die regels niet eens nee dat doen die hoge piefjes in Den Haag...zucht.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:31

Jeetje wat een geldklopperij zeg... Hierdoor zou je haast niet meer gaan Scheve mond
Heb bewondering voor je geduld, goed van je. Ik zou dat namelijk echt niet kunnen!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:48

Visa regelen... er zijn weinig dingen die meer bloed onder je nagels vandaan zuigen Boos!

Toen ik naar Zuid-Afrika ging was er ook continu gesodemieter. Bij het gemeentehuis waren ze zo laat met hun verklaring van goed gedrag & zeden, dat ik pas laat mijn visum in orde kon maken. Boos! Het was zo erg dat ik twee dagen voor vertrek nog naar de verzekeringsinstantie kon bellen om te vragen of ze VOOR TWAALF UUR DIE DAG de polis wilden doorfaxen, met daarop aangegeven dat ik ten minste tot 1/8 van het jaar verzekerd was (wat logisch was, want ik was doorlopend verzekerd). Pure geldklopperij en zeer tijdrovend.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:06

Ach gut

hopen dat je stage wel leuk word Tong uitsteken

eljubo

Berichten: 2201
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:32

2 dagen voordat wij naar Turkije gingen kwamik er ook achter dat ik een nieuwe Identiteitskaart moest. Was mijn oude kwijt hoppa 30 euro dokken. En het moest ook met spoed. Ik kon hem die dag dat we vertrokken net een half uur van te voren dat we moesten vertrekken nog ophalen. Als ik een uur later in het gemeentehuis was geweest had ik niet meegekund naar turkije. Ik had dus geluk. Maar dat van die identiteitskaart is echt balen dat je dan 30 euro moet dokken. Zijn veel mensen die het ook niet weten dat je hem niet weg mag gooien. En wij moesten toen ook aangifte doen. Oke het zal wel nodig zijn, maar dat mogen ze wel wat duidelijker maken dat je die goed moet bewaren ook al is ie verlopen.