Levende dieren afschieten via het internet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Levende dieren afschieten via het internet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 14:21

Tijdens de lunch vanmiddag op mijn werk wist een collega te vertellen dat er een website bestaat waar je via het internet op verschillende doelen kunt schieten (inclusief dieren). Je meldt je aan, betaald een bepaald bedrag, en via muisklik kun je dan een geweer bedienen dat op een terrein in Texas, USA staat. Op een pagina kun je de dieren nog uitkiezen die je af wilt schieten.

Ik ga de website hier niet neerzetten om hem niet nog te promoten, maar in mijn ogen heeft dit niets meer met natuurbeheer te maken maar meer met bloeddorst. In plaats van schiten in computerspelletjes gaan we over op echt wild....en je hoeft er nieteens voor achter je bureau vandaan.

Ronduit walgelijk gewoon! Misselijk

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:23

Zou het echt waar zijn?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:24

jezus weer zo'n walgelijk bericht....net als het mogen afschieten van zeehondjes in noorwegen........................hoe komen ze er in godsnaam op. En zich maar afvragen waarom de bevolking zo verloedert.......... Boos!

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:25

Als dit echt waar is, is het te walchelijk voor woorden! Misselijk

Weet je zeker dat het niet net zo'n verhaal is als van die bonsai kittens?

=^.,.^=

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:25

belachelijk, dat men zo iets doet.
zulke dingen zijn er wel meer maar niet vanachter je bureau das wel erg ..;.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 14:27

IK heb de link naar de website, maar ga me niet aanmelden om te kijken of ik echt een dier kan afschieten. Wat ik zo zie is het echt genoeg.
Locatie van het terrein om te schieten is in USA, Texas. Klinkt echt genoeg zou ik zo zeggen.
Je kunt op de site ook Demo video's bekijken, wat ik nog niet heb gedaan omdat ik op mijn werk zit.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:30

Ik zit hier echt te stuiteren achter mn pc, hoe verzinnen ze het?? Ik kan mij hier zo boos om maken, het heeft helemaal niks meer met de jacht te maken of wat dan ook, geen sport meer niets nada noppes, gewoon belachelijk.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:31

Ik heb ook zoiets gehoord, volgens mij las ik het ook in de krant. Als je je gegevens op de site achterlaat, kan je het door jou afgeschoten dier nog opgezet en wel thuis bezorgd krijgen ook. Nou, yihoe...

Ik heb ook een leuk idee voor een site. Dit soort types in een klein kamertje neerzetten en dan kunnen de websitebezoekers steentjes op ze afvuren met een katapult. Of tomaten en rotte eieren, geeft vast ook een leuk effect. Nee, serieus, als het waar is, zou die site gewoon van het net gehaald moeten worden. Dit is toch te gek voor woorden? En dat er dan ook nog van die leipen rondlopen die inderdaad 'voor de lol' dieren gaan afschieten ook...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:36

Kan ook heel simpel een video zijn hoor Knipoog

De techniek staat voor niets.

Ergo: Ik geloof er geen f*ck van.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 14:40

Van de Website, FAQ.

Is this like playing a video game?
No, this is real. What you see on your screen thru the camera is what is there. When you activate the fire control, you are sending a signal to the firing mechanism which discharges a round. You control the camera and firearm.

Why is there someone on site during a session?
Several reasons. Foremost is safety. The on site personnel have the same view as you and have the ability to override the firing signal if the firearm is aimed at something not supposed to be shot. A bird flying into the area for example. They are there to answer questions via e-mail, instant messaging, or web cams. They reset the system after each session and will be the primary scorer in competitions.

How come we cannot see the shooting range on your website?
Camera control and viewing is limited to paid members only. Once you join, you will be given instructions and password(s) to allow for viewing and then be given a different password to control the firearm/camera system during your scheduled session.

Who else has control of the cameras and firearms while I’m online?
At any given time, there are viewing only cameras that can be accessed by members at any time. If multiple members try to access these cameras at the same time, then each member will be allowed a limited amount of control time while they are logged on.
During a reserved shooting session, exclusive control of a separate camera/firearm system is given to the member. The on site person is able to have the same view of the system and is only able to shut of the firing mechanism and manually safe the firearm.

What if I’m interested in hunting in Texas?
Visit our hunting page on this site for more information on different opportunities for a hunt at our ranch.

Klinkt echt genoeg zou ik zo zeggen. O, en Romkabouter, ik heb je de link gestuurd. Ik zou zo zeggen: probeer jij het eens uit, en vertel ons wat je er van vindt?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:09

Been there done that, utter crap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:11

Ik hoop het rom, ik hoop het...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:16

Als je de site goed leest kun je via het web alleen schieten op papieren doelen. Verder kun je wel gaan jagen. Daar dus, on site.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:35

Bloos! Wat erg zeg..Ik vind jagen al zielig, maarja, je moet er toch wel iets voor doen...bah, ik word hier naar van Boos!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 16:12

ik ga af op wat rommiedepommie zegt. Want het lijkt mij heel onwaarschijnlijk.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 16:57

Mij ook....

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:05

In het echt jagen of via internet vind het allebei erg sneu.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:47

Cassidy schreef:
Van de Website, FAQ.

The on site personnel have the same view as you and have the ability to override the firing signal if the firearm is aimed at something not supposed to be shot. A bird flying into the area for example.

Als ik dit zinnetje lees, dan zou ik zeggen dat het juist niet de bedoeling is dat je levende wezens gaat afschieten.
Wat interesseert hun namelijk dan nog een simpel vogeltje dat rondvliegt terwijl je op koeien staat te mikken?

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:50

Dat klopt, nu zijn het oefen doelen.
Maar ze zijn bezig met een hek en dan ... :

Citaat:
We are currently working on a very comfortable, ADA compliant blind which will house the LIVE-SHOT shooting system. Once this and the perimeter fencing are completed, will we be able to offer a unique computer assisted hunting opportunity. Disabled and handicapped hunters, as well as others who would like to try this type of hunting, will be able to use our system. This is offered in addition to the traditional hunting methods that will be available at the ranch.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:56

En dan vinden ze het gek dat er mensen die zomaar flippen een geweer pakken.. Kom op zeg, de grens tussen werkelijkheid en fantasie wordt steeds vager, dit is echt zo link...

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 21:00

appelflap, wie heeft zich dit weer laten invallen Boos!
Hopelijk heeft rom gelijk...

Kirsty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 21:11

Ik studeer bos en natuurbeheer in wageningen en heb afgelopen week dit thema uitvoerig bediscussieerd, nu weet ik niet of deze site met hetzelfde doel werkt, maar er zijn sites in de wereld wat je moet zien als een soort veiling. Op die site wordt bijvoorbeeld een olifant geveild, dus per opbod. Degene die hem heeft mag hem dan afschieten! Dat geld (wat gaat om duizenden...!!!) komt dan ten goede aan het park en dus natuurbeheer. Waarom moet die olifant dan dood, hoor ik mensen al zeggen? Nou om het feit dat de olifanten nu ontzettend goed beschermd worden en er op het moment een grote hoeveelheid onstaat in sommige parken en dus de parken gewoon te klein worden. Nu ben ik er zelf nog niet helemaal uit wat ik van dit vind, mede omdat je hiermee de olifantenpopulatie verstoord omdat deze beesten echt rouwen om een overledenen, dus je doet de hierarchie er geen goed mee, maar verder voor het parkbeheer en de financien vind ik het geen slechte oplossing. Maar nogmaals ik weet dus niet of deze site op hetzelfde doelt of dat dit gewoon echt stropen is.

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:30

Justy schreef:
En dan vinden ze het gek dat er mensen die zomaar flippen een geweer pakken.. Kom op zeg, de grens tussen werkelijkheid en fantasie wordt steeds vager, dit is echt zo link...

Nou idd, and why am I not suprised dat dit een Amerikaanse site is Lips are sealed Ik hoop van harte dat dit niet echt is. En als is het nep, dan spoort het nog niet, vind ik..

QHAhkbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:40

1 woord: ZIEKELIJK

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 11:19

Scheve mond Ik geloof niet dat het waar is, het moet niet mogelijk kunnen zijn... Als er dieren voor het natuurbeheer afgeschoten zouden moeten worden, lijkt mij dat het gebeurt uit selectie en strikte regels. Zomaar in het wilde weg afschieten, ik denk niet dat dat toegestaan kan zijn

Als het wel waar is; ziek.
Maar dat is het ook als het nep is..

Dat ware verhaal achter de bonsai kittens heb ik gemist of ben ik even kwijt.. Was dat ook zo'n ziekelijke stunt?