Prettige St. Lucia allemaal!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-01 09:00

Hoi, hier in Scandinavia klinkt uit alle hoeken weer het overbekende Santa Lucia. Feest van het licht in donkere dagen. Heel leuk weer, alle dames in wit met kaarsen op hun hoofd. Ook een leuke poging van de Scandinaviers om het lichtfeest van de kerst te scheiden Haha!


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 09:07

Toevallig zat ik gisterenavond met mijn icq-vriendin in Stockholm te chatten. Ze vroeg me of ik wist wat Santa Lucia was. Ik kreeg meteen een beeld voor me van een vrouw in een lang wit gewaad met een kaarsenkroon op haar hoofd, en als betekenis 'feest van het licht'. Viel me nog mee hoe veel ik wist van de Scandinavische tradities! Overigens mailde ze me in september al dat de Ikea helemaal in kerstsfeer was. Heb haar toen uitgelegd dat wij eerst nog Sinterklaas hadden en haar wat Engelse websites over de Sinterklaastraditie toegestuurd. Zo leer je nog eens wat! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 09:16

Dank je Joost en hetzelfde gewenst. Kan op dit moment het licht in donkere dagen best gebruiken.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie