Vloerbedekking verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Vloerbedekking verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 12:50

Hoihoi,

weet iemand hier of er iets bestaat om een gelijmde vloerbedekking (foam-rug) makkelijk los van de betonvloer te krijgen?

Moet morgen de sleutel van m'n huis inleveren, slaapkamervloerbedekking is helemaal verlijmd en is dus zo niet los te trekken, maar het kost me ruim 100 euro als ik het de woningbouw laat doen..

Thanks!

TessebesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 12:51

Misschien moet je anders lijmoplosser gebruiken, pas daar wel mee op, het is rotzooi.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:51

De vloerbedekking zelf kan je er als het goed is vrij makkelijk afkrijgen. Snijd met een flink stanleymes strepen en begin met de uiteinden, dan komt de boven laag er waarschijnlijk vanaf.
Maar dan zit je met de onderste laag van het tapijt, en dat is een ramp. Er bestaat speciale tapijtlijmverwijderaar, die haalt ook de onderste laag van je tapijt weg. het is een soort mega afbijt. Maar het is ook troep, dus gebruik handschoenen, een bril en een masker. Je moet het vrij dik insmeren en dan kan je het tapijt en de lijm er af steken met een goed plamuurmes.
Het spul is vrij prijzig, je moet er veel van gebruiken, en als je morgen klaar moet zijn red je het echt niet meer. Ik ben met één traptrede ongeveer 2 uur bezig!!!
Ik zou het gewoon de woningbouw laten doen.

TessebesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:52

erleyne schreef:
Ik zou het gewoon de woningbouw laten doen.

Idd, ik zou een hoekje zelf proberen, duurt het te lang, dan zou ik het laten doen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 15:03

Vriendje wil er ook niet aan beginnen... Grrr... We zijn ook al 4 weekenden bezig nu met het oude huis! Heel frustrerend als je dan ook nog een zo'n bedrag moet betalen voor een %*^(*kamer van nog geen 10 meter in 't vierkant...

*ga sigaretje roken* Knipoog

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:08

Ik heb het laatst in het huis van mijn opa moeten doen. We hebben geloof ik 3 potten afbijt gebruikt voor een kleine keuken en zijn er zeker 2 dagen mee bezig geweest. De afbijt moet namelijk een bepaalde tijd intrekken voordat de lijm genoeg is opgelost om het eraf te halen. Daarnaast zag de betonvloer en toen niet meer uit (was wel een oud huis). Ik denk dat 100 euro dus niet veel is als je het de woningbouw laat doen.

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:53

De vorige bewoner moet het huis toch in originele staat opleveren? Waarom zou jij dan moeten betalen voor hun oude vloerbedekking? Ik heb een vaag vermoeden dat ze aan jou €100 vragen, én aan de vorige bewoner. Lekker dubbel vangen dus

Of ben ik nou te achterdochtig?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 16:55

Yep... Je bent te achterdochtig: ík ben de oude bewoner...

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:24

je kan wel van die tapijtstrippers huren, bij de bouwmarkten en gereedschapverhuur. Maar dat is ook al vrij prijzig.

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:01

Chubby schreef:
Yep... Je bent te achterdochtig: ík ben de oude bewoner...

Oh Haha!

*edit* na 3 keer lezen ( Blond ) snap ik hem. Je gaat erúít in plaats van erin Ik denk dat je het beste die 100 piek kan betalen, ben je van een hoop gezeur af. Succes ermee OK dan!

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:33

en als je afstripper gebruikt deuren ramen open niet roken of ander open vuur geiser kachel verwarming vlammen uit.

jekan idd smalle repen snijden dan eruit trekken.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 00:03

Mijn man is (woning-) stoffeerder en zegt het volgende;

Maak lauw water met spritus, gooi dat over de vloerbedekking heen, in laten trekken en dan na ongeveer een kwartiertje voorzichtig proberen los te trekken. Schrappen zal je altijd moeten zegt ie. En zoals al hier gezegd, kleine reepjes snijden en dan stukje voor stukje weghalen.

Succes!

(Ik hoop dat je er nog wat aan hebt, aangezien je morgen al de sleutel moet inleveren Haha! )

Suusje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:15

Ben benieuwd wat je vandaag gaat doen/ gedaan hebt?

Toen me vriend en ik in ons nieuwe huisje gingen klussen, zat er nog oude vloerbedekking op de trap. Dat erafhalen was niet moeilijk. Maar wat je eronder aantreft.. niet leuk! Inderdaad wat Erleyne al schrijft: je bent gewoon 2 uur bezig met 1 traptrede om al die lijmtroepzooi eraf te krijgen. Het is echt een mega mega klus en ik ben blij dat de trap nu af is, het is echt een rotwerk (omdat het maar duurt en duurt). Het huis opknappen is al een project op zich, maar de trap ook.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:22

Buitenzorg schreef:
Mijn man is (woning-) stoffeerder en zegt het volgende;

Maak lauw water met spritus, gooi dat over de vloerbedekking heen, in laten trekken en dan na ongeveer een kwartiertje voorzichtig proberen los te trekken. Schrappen zal je altijd moeten zegt ie. En zoals al hier gezegd, kleine reepjes snijden en dan stukje voor stukje weghalen.

En als het niet loslaat kun je altijd nog de hele spiritusbende aansteken Knipoog Gegarandeerd dat het tapijt dan verdwijnt, of het daarbij blijft daar wil ik liever geen uitspraken over doen Bloos

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:32

erleyne schreef:
De vloerbedekking zelf kan je er als het goed is vrij makkelijk afkrijgen. Snijd met een flink stanleymes strepen en begin met de uiteinden, dan komt de boven laag er waarschijnlijk vanaf.
Maar dan zit je met de onderste laag van het tapijt, en dat is een ramp.

Ja inderdaad, bij mijn kamertje van 16 vierkante meter hebben we dat ook zo gedaan, ongeveer een hele dag mee bezig geweest Dus dat raad ik je af, ik zou het ook gewoon door de woningbouw laten doen als het nog eens zou moeten. Positieve kant is dat we er wel leuke foto's aan overgehouden hebben (mensen die omrollen als er weer eens eens stuk losschiet Haha! )

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:10

Bij mij zat het op de trap. Ik heb het met die afbijt van Albastine geprobeerd, maar was een drama. Toevallig ben ik er achter gekomen dat als je behanglijm op doet het er zo af is.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 00:48

Ben eigenlijk wel benieuwd of het de TS allemaal nog gelukt is????

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 09:16

Hoihoi....

Gisteren de sleutel ingeleverd, vandaar gisteren geen reactie van mij... We hebben de vloerbedekking lekker laten zitten. Geen tijd en geen zin om al die moeite te gaan nemen voor het oude huis. Laat de woningbouw-mannetjes maar lekker knoeien Lachen

De rest van het huis was wel helemaal oké, gelukkig. Nu hebben we weer wat aan onze weekenden!

Maar uiteraard iedereen ontzettend bedankt voor de tips. In ons nieuwe huis (waarvan we in het voorjaar de sleutel krijgen) ligt boven ook vloerbedekking, daar gaan we een eikenhouten vloer leggen, dus waarschijnlijk heb ik echt nog wel wat aan alle tips!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 09:38

Veel plezier in je nieuwe huis!