Gedemotiveerd op school... ik wil een uitdaging!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Gedemotiveerd op school... ik wil een uitdaging!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 09:18

Bah...

Ik ben dit jaar begonnen met een nieuwe opleiding, omdat ik door chronische gewrichtsklachten mn studie Paardenhouderij niet kon afmaken.
Ik ben gestart met de opleiding Dierverzorging niveau 4, deze kan ik door mijn vooropleiding in een jaar doen, volgend jaar ga iknog 2 jaar Paraveterinair doen...
Ik was heel enthousiast en had er na mn paardenhouderijdip echt zin in...
Maar waarom voel ik me dan nou zo beroerd ?
Ik heb totaal geen uitdaging, zit de halve week thuis omdat ik zo weinig lessen heb.
De lessen die ik heb zijn weinig tot niet aanvullend op de kennis die ik al heb. Ik verveel me dood.
Belachelijke lessen, ben nu al 3 weken op maandag aan het kippen hanteren... daar hoef je toch geen weken over te doen ?!
Afgelopen vrijdag... cadeautjes in leren pakken! Nou vraag ik je, moet je daarvoor leren ?
Blijkbaar dus wel, er zijn gewoon mensen die serieus niet kunnen inpakken.
Met de dierlessen net zo, er zijn mensen die doodsbenauwd zijn om een cavia op te tillen, bang zijn voor konijnen en beginnen te gillen als een kip fladdert.... ik vraag me dan af waarom zulke lui in vredesnaam voor deze opleiding hebben gekozen ?

Ik ben gedemotiveerd, blijf veel thuis de laatste tijd. Ik weet dat dat niet goed is maar heb zoiets van : als ik thuis ga zitten leren kom ik verder dan in die suffe lessen met giegelende koters die er een boeltje van maken..

Ik voel me er echt zwaar poedersuiker over, heb geen uitdaging, in de paardenhouderij leerder ik toch echt veel bij. Hier leer ik zo'n beetje alleen maar de binnenkant van mn neus kennen geloof ik Schijnheilig
Ik kan nergens heen met mn energie

Als je het niet naar je zin en hebt en niks leert.. duurt een jaar erg lang ben ik achter...

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 10:55

Heb je het er al met je decaan of zoiemand over gehad? Wellicht dat je dan wat meer kunt doen in de lessen, of dat je niet elke les aanwezig hoeft te zijn, maar ergens voor je zelf wat kunt leren. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je er plezier in blijft houden, anders leer je ook niets meer...

Probeer anders voor jezelf toch nog wat uitdaging te vinden. Ga zelf wat dingen uitzoeken, wat vind je interessant? Waar wil je meer over weten? Kijk in hoeverre je dat in je lessen toe kunt passen.

Ik denk dat een hoop mensen uit jouw klas niet zo met dieren bezig zijn geweest als jij wellicht bent. Jij bent niet bang voor een kip, rat oid, maar een ander (die toch de opleiding heel interessant vind) misschien wel. Verschillende niveau's houd je altijd.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 12:00

Verschillende niveau's idd, maar ik voel me hier echt een buitenbeentje. Niet dat ik nou de beste ben ofzo, roep dat ook niet over mezelf af, kan nog genoeg leren...
Maar als ik mijn niveau met dat van de rest van de klas vergelijk blink ik wel wat uit...
Misschien omdat ik altijd veel dieren heb gehad, veel verschillende soorten... anderen in mijn klas hebben bv alleen maar 1 hond en ooit eens een konijn gehad

Ga idd straks naar mn mentor ermee want ik wordt hier niet goed van, ik heb veel meer in mn mars.

Sommigen hebben zoiets van : nou lekker toch dat je niets hoeft te doen en dat je alles al kent ?
Nou nee, ik moet mijn energie kwijt, en ik wil leren, ik heb er een hekel aan om niks te doen

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:03

Je hebt iig al de juiste instelling!! Ik zou ook naar je mentor gaan en hem dit probleem voorleggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:12

Balen dat het niet loopt zoals verwacht, veel succes bij de decaan, en hopelijk kunnen jullie wat regelen! Plaats wel even een update he Lachen

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:32

Misschien kun je naast je huidige "full-time" studie een interessante thuisstudie volgen?

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:49

Heeeel herkenbaar dit. Ik volg momenteel een commerciele opleiding nl marketing en communicatie. Ik heb VWO en HAVO gedaan maar door omstandigheden en pubberaal gedrag ben ik op het MBO geƫindigd.. dit is natuurlijk VEELSTE makkelijk..

Wat ik heb gedaan om er een beetje pit in te gooien was een super moeilijke stageplek zoeken.. Dit jaar moet je stage lopen op een klanten afdeling zodat je leert hoe je klanten benaderd ed. Ik ga daarin tegen voor een heeel groot bedrijf in mn eentje een marktonderzoek doen. Hierbij ga ik uitzoeken wat de imago van het bedrijf is, waar mensen ze van kennen, hoe het komt dat hun imoga wel of niet bij hun indentiteit past en nog veel meer.. Op deze manier leer je super veel, ben je lekker zelfstandig bezig en heb je toch een uitdaging.

School is nu aan het regelen dat ik mn eind raport in de college zaal mag presenteren aan het bedrijf Haha! dan is het helemaal compleet Haha!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:53

Hoe herkenbaar...
Ik heb ook de opleiding DV gevolgd maar ook wij kregen erg veel kennis die allang aanwezig was...althans bij sommige...
Zeker als je de meeste lessen niet hoeft te volgen dan is er niet veel meer aan denk ik.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 13:51

Boehoe... hoor net dat de mentor ziek is vandaag...

Nu dus net weer zoiets, vanmorgen moest ik om 9 uur de dieren verzorgen hier, niet allemaal, ieder krijgt een groep toegwezen. Ik moet voor de vogels zorgen,op maandagochtend hokken verschonen, en de rest van de week voeren.

Daar ben je om 10 uur mee klaar... en dan heb ik pas om half 2 nog even 3 uurtjes les!
Nou zit ik dan dus de hele tijd achter de comp, opdrachten maken hoeft niet, ik loop al voor ( en dat terwijl ik ook nog 3 maanden later ben begonnen dan de rest )
Dan maar een beetje bokken dus... een halve dag....
Had in deze tijd allang Bas kunnen doen, maar dat wordt dus weer pas 6 uur vanavond ofzo, omdat ik wel laat uit ben.
Die dingen kan ik dus niet tegen en demotiveren me nog meer

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 18:31

Heb even met Decaan gebabbeld Knipoog

Zodra ik het rooster van mn tweede periode heb( januari) wil ik er nog een stage bij gaan doen, trimsalon, en curcussen in die richting.

Ik heb met de decaan gepraat van wie ik ook les heb... de enige vakken die ik van Para alvast kan doen vallen op woensdag... de dag dat ik stage loop Boos!

1 demotiverend ding is opgelost : Ik hoef het vak Verkopen A niet meer te volgen, hoef alleen maar de toets te doen ( toneelstukje spelen dat je een klant helpt en afrekend... ik doe niet anders op stage )

Dus ook geen cadeautjes meer inpakken Haha!

De Decaan raadde me ook aan om met leraren proberen af te spreken dat ik toetsen eerder doe dan anderen, als ik daar al aan toe ben, dan kan ik gewoon voor mezelf vooruit werken, ben dan waarschijnlijk nog weer eerder klaar dan de andere instromers, maar heb dan iig iets om voor te gaan werken, en heb dan een soort van deadline : over 2 weken toets... stevig leren nog even!
Nu is het zo: Over 2 week toets... dan pas ??

Dus nou dit maar doen, kijken of ik er iets vrolijker van word
Ik loop gewoon wat voor vanwege de paardenhouderij, veel dingen zijn hetzelfde, ziektebeelden, gezondheiskenmerken etc...
dat standaard gedoe heb ik al zo vaak gehad, dat is er wel ingeramd dus hoef daar niet meer voor te leren. Wat hanteren dieren betreft ben ik wat harder, als een beest begint te hannesen krijgt ie van mij gewoon op zn donder, of dat nou een kip, cavia of konijn is... in tegenstelling tot sommige klasgenoten die beginnen te gillen, het beest loslaten, of een handschoen pakken "omdat ze bang zijn dattie bijt... "

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:34

Fijn dat je even hebt kunnen praten met je decaan Lachen Veel succes er verder nog mee!