Wie heeft er geitjes en vertelt mij er wat over?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 13:18

Over 4 maanden krijgen wij 2 bokjes. (zijn 4 dagen geleden geboren Tong uitsteken) dus ik weet er ook nog heel weinig van. We zijn heel hun weitje al in aan het richten en op aan het knappen Lachen

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 20:00

http://picserv.mediamonks.info/pics/EMEHOAOMHHE
Dit is mijn geitje Spooky. Alhoewel, ze is niet van mij maar van Mandy, mijn Quarter en ze denkt zelf dat ze ook een paard is. Ik heb haar als gezelschap voor Mandy gekocht toen die plotseling alleen kwam te staan. Ze blert nauwelijks, alleen eet ze onderweg van stal naar weiland wel alle rozeknoppen gauw op, inderdaad, je leert van geiten vloeken. Als het regent wil ze nooit in haar hokje maar gaat ze onder Mandy staan die dan wijdbeens verder graast. Ik heb nu een dekentje voor haar laten maken want ze werd steeds verkouden, geiten kunnen slecht tegen regen. Uitbreken doet ze nooit want ze blijft bij Mandy, ze gaat alleen wel eens buurten bij de schapen nextdoor. Ze is ook erg knuffelig en bokt bijna nooit, alleen als ze het even niet meer weet hoe ze moet reageren. Als ze wil kroelen drukt ze haar hoofd tegen je aan, steeds harder tot je reageert. Het is een superlief dier. Als ze rent, wapperen haar oren, net of ze op wil stijgen. Als je een geit van heel klein af aan hebt, kunt je ze heel veel leren en afleren. Ik vind het een aanrader.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 20:28

Anogora geiten zou ik echt niet nemen.
Die geiten moet je 2 x per jaar scheren.
De dwerggeitjes vind ik super leuk, zijn echte kindervriendjes!
Ik werk op een kinderboerderij, onze geiten krijgen gewoon geitenbrok.
verder is het vooral leuk als ze lammetjes hebben!

Je moet wel opletten want door de mkz is er erg veel veranderd qua voer enzo, ook geloof ik dat je geitjes dan oornummers nmoeten maar daar ben niet zeker van!

groetjes melissa