breyer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 16:20

hoi cassidy. ik wil heel graag komen maar me ouders willen me niet brengen Boos! tenzij ik zeg dat het van bokt uit komt! dan mag ik wel! Haha! alleen als ze er achter komen dat het niet zo is....

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 16:24

Gaaf ik ga proberen die datum vrijte houden.

Cassidy dan moet je ons wel tegen die tijd helpen herinneren Party!! .

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 16:31

Ik vind die paardjes echt zo schattig Haha!
Ik wil d'r ook wel een paar, heb een paar hele mooie gezien, maar ik mag er jammer genoeg geen eentje van mijn ouders. Vinden ze onzin voor zo'n prijs ofzo Frusty

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 16:33

we kunnen misschien met ze drieen naar die live show gaan?!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 16:42

Neem je modellen mee en kom ze showen! Neem even contact op met de Breyerclub en vraag om informatie voor de liveshow. Ikzelf woon in Purmerend en kan iemand meenemen, ik ken twee personen die in Amsterdam wonen die misschien ook wel plek hebben. De liveshow wordt gehouden in Kattendijke (Zeeland). Het is een feest om alle modellen van andere deelnemers te zien.

Een fotoimpressie van de laatste liveshow:

http://www.horsepleasure.com/fotoimpres ... r2001.html

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 16:59

waar ligt purmerend?? misschien kan ik met jouw meerijden! ik woon in Huizen (NH)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 16:59

ik vind het schitterende paardjes, maar al die zadeltjes en dingetjes en shows enzo gaat me voor mij te ver. Best als iemand het doet hoor, ieder zijn hobby, maar als ik ze zou hebben, zouden ze mooi in een vitrine kast staan te staan

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 17:02

cassidy, heb jij mischien enig idee wat voor ras pilgrim is? das dat paard van the horse whisper??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 17:14

Ditta: Pilgrim is in het boek "The Horse Whisperer" een Morgan (als ik het me goed herinner) Maar de Breyer mold (dat is de vorm waar dit model van is gemaakt) is die van een mustang. Hightower (het paard dat pilgrim heeft gespeeld in de film) is een Quarter Horse, zonder registratie papieren.

Stef: liveshows is iets waar je naartoe moet groeien. Na 15 jaar verzamelen ben ik pas vorig jaar aan liveshowen begonnen. Een paar van mijn modellen hebben me in vertrouwen verteld dat ze erg blij waren dat ze uit de kast mochten!!! *LOL* *LOL* *LOL*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cassidy op 2001-12-13 16:15 ]</font>

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 17:19

dus al ik met pilgrim aan ene rasse klasse mee wilt doen moet ik met de morgan klasse mee doen??

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 17:20

maar, die shows, als er nu 2 zijn met hetzelfde model, hoe kan je dan bepalen welke er wint? aan het aantal krasjes ofzo? Haha!

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 17:41

geen idee, als ik mag gaan wordt dit me eerste!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 18:29

Breyer modellen zijn met de hand beschilderd. Net als je bij een gewoon paard (nemen we voor het gemak een vos) ook ziet dat hij wat lichter is onder de buik, aan de onderkant van de benen en in de lies, zo kun je dat met verf op een 3D model ook doen. Als je in 2D werkt (schilderijen) kijk je altijd naar de lichtval, en geeft highlights en lichtpuntjes aan op de kant die door de zon wordt beschenen. Aan de andere kant, de plekken geen zonlicht krijgen, worden donkerder geschildert, de schaduwval dus. Bij een 3D model, wat een miniatuurpaard eigenlijk is, is de lichtinval verschillend, al naar gelang van welke hoek je naar het model kijkt. Als er twee van dezelfde modellen, en dan nog van dezelfde kleur meedoen aan een klasse, dan wordt er inderdaad gekeken of er geen graverende krassen op zitten, maar ook of de shading (de plekken op het paard waar de vacht lichter en donkerder zou zijn) ook duidelijk zijn aangegeven. En omdat het handbeschilderde paardjes zijn kunnen ze heel verschillend uitpakken. De een is dan gewoon wat mooier dan de ander.
Bovendien kun je een en dezelfde vorm hebben (molds) die in verschillende kleuren zijn beschilderd. Dan heb je de klassen voor de rassen. Bijvoorbeeld, je hebt twee modellen, zelfde vorm ieder in een andere kleur: de een in palomino en een tweede in het bruin. Beide modellen start je in de klasse voor Arabieren. Dan behoort de jury te weten dat er geen arabieren in palomino zijn, en het palomino model, als ze al qua exterieur op arabieren lijken, niet te plaatsen. (Er komt gerust nog heel wat kennis van zaken bij kijken hoor!).
Zijn het nu twee modellen in dezelfde kleur,dan wordt er naar de kleur gekeken. Het kan best zijn dat de jury een paard met meer krasjes maar meer diepte van kleur en kleurnuances hoger waardeert dan een wat ze noemen "MINT"model, maar vreselijk saai qua kleur.

Een voorbeeld hoe verschillend twee dezelfde modellen (van dezelfde kleur) kunnen uitpakken:

Afbeelding

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 18:37

Ditta,

Als je met Pilgrim aan de show meedoet, dan zit je het veiligst als je hem als Spaans ras of een Mustang start. De Pilgrim die jij hebt is oorspronkelijk een San Domingo Mustang geweest.
Andere kleurtjes vind je hier:

http://gallery.modelhorseweb.com/Model- ... ksand.html

Maar welk ras je erop plakt is helemaal aan jouw. Je kunt er ook een kruising van maken, zolang als het maar wat exterieur betreft zou kunnen kloppen.

Bijvoorbeeld: jouw Pilgrim als Fries, Shet of Fjord, dat gelooft niemand. Die zien er gewoon niet zo uit. Maar als je zou zeggen dat het een NRPS is, dan zou dat best wel eens kunnen. Je moet goed kijken naar het model en de kleur, voordat je er een ras opplakt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cassidy op 2001-12-13 21:50 ]</font>

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 17:41

je kan Pilgrim natuurlijk ook inschrijven als kwpn er dus warmbloed. of in de overige lichte rassen klasse. en behalve de rasse klasse kan hij ook in de kleure klasse ingeschreven worden en bij de hengsten/ruinen. dus je kan je model in meer dan 1 klasse laten showen als je wilt. Party!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 11:37