wie weet er iets van aandelen

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 12:48

Van mijn vorige werkgever heb ik gratis aandelen gekregen van het moederbedrijf Thus (voorheen Scottish Telecom) De eerste twee jaar mocht ik ze niet verkopen maar die termijn is nu voorbij. Ik verheug me wel op wat extra gratis geld maar heb geen flauw idee hoe zoiets werkt. Hoe verkoop ik die dingen?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 13:10

Je werkgever moet aangeven hoe je ze kunt verkopen. Waar zijn je aandelen opgeslagen? Bij een bank of bij een makelaar? Meestal is een telefoontje genoeg om ze te verkopen. Als je ze verkoopt, kan je een minimumprijs aangeven waarbij je verkoopt. Dat is dan een bepaalde tijd geldig, zeg 30 dagen. Anders kan je ook zeggen dat ze voor marktprijs weggaan. Dan zijn ze meteen verkocht, maar dan weet je niet wat je ervoor krijgt.

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 13:47

Dank je Joost, dat is nuttige informatie. Ik heb even gezocht en volgens mij zijn ze opgeslagen bij een bank in Engeland. Die heb ik net een mail gestuurd met dezelfde vraag. Ben benieuwd...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie