binnen 1 jaar je 2 kinderen verliezen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

binnen 1 jaar je 2 kinderen verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 22:02

vandaag kreeg ik op school te horen dat de vriend van een klasgenootje van mij afgelopen maandag om het leven is gekomen door een scooterongeluk. hij was op slag dood. mijn klasgenootje had al 3 jaar met die jongen en het leek zo'n leuk stel....

maar toen ik door las(we kregen een memo blaadje) stond er op dat de ouders van die jongen in februari 2003 hun dochter hebben verloren aan een acute hartstilstand!!!!!! nou moest toch wel even slikken!

verlies je binnen een jaar alle 2 je kinderen! Verdrietig lijkt me dat verschrikkelijk zeg!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:05

Vreselijk lijkt me dat zeg! Alsof je helemaal geen geluk gegunt wordt. Een kind verliezen is al een hele erge klap, en dan denk je dat je je ergste tegenslag in je leven al gehad hebt, gebeurt er dit!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:28

Het ergste wat je kan gebeuren is je kind(eren) verliezen. Dat is erger dan zelf dood gaan.

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:32

ja ik denk dat dit ook erger is dan zelf dood gaan. 2 kinderen jezus wat erg. mijn tante verloor ook eerst haar man, en later haan zoon. die was even oud als mij, tijdens gym zomaar.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:32

Jeetje, wat moet dit vreselijk voor hun ouders en familie en vrienden zijn ze. Lijkt mij ook één van de ergste dingen die je kan meemaken.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:36

Idd, ik zou later liever zelf sterven als mijn kind(eren), lijkt me echt, echt vreselijk Verdrietig
Mijn god wat erg voor die mensen

juval

Berichten: 13206
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:49

wat vreselijk! verschrikkelijk erg voor die mensen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:56

ach wat erg zeg......... lijkt met echt het einde van je wereld als ouder zijnde............ tjeez zeg, kan er niet teveel over nadenken. Daar zou ik helemaal depressief van worden......... bah wat oneerlijk

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:09

jeetje zeg wat vreselijk! ik hoop het zelf echt nooit mee te maken (heb nu geen kinderen, meot er btw ook neit aan denken op deze leeftijd)

heel erg veel stertke ook voor het meisje dat zijn vriendin was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:10

"gelukkig" voor die jongen dat hij op slag dood was denk ik maar... Hier moet je echt niet aan denken zeg.... Verschrikkelijk... heb er verder geen woorden voor...

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:23

soms komt het met doden gelijk Scheve mond Ik zou als moeder echt in shock zijn denk ik Onze buurvrouw had haar man verloren aan een hartaanval, en haar oudste zoon aan een hartstil stand op het station in hengelo. Ook binnen een jaar! Echt erg hoor:( Maar toch vind ik dat ze zich de laatste tijd goed houdt! Ze krijgt veel bezoek van haar dochters en kleindochters.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:25

Tjee, Scheve mond

Je eigen kinderen "begraven" lijkt me 1 van de vreselijkste dingen...
Volgens mij ben je kapot voor je leven....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:32

In Lunteren is 2 of 3 weken geleden ook een 16-jarig meisje verongelukt doordat ze onder een auto kwam. Ze lag er echt helemaal onder en ze hebben nog geprobeerd om onder de auto reanimatie toe te passen, maar dat was tevergeefs. Eerder dat jaar (volgens mij een half jaar eerder) was ook al hun 14 jarige dochter met een verkeersongeluk overleden.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 00:12

Jesus je zult de ouders maar zijn. Volgens mij zou ik het dan ook niet meer zien zitten. Sterkte.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 00:15

Tjee wat erg zeg.
Dat lijkt me echt het ergste wat je kan overkomen als je je kind of kinderen verliest...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:08

Het is vreselijk om je kinderen zo te verliezen. Ik weet nog hoe zwaar m'n oma het had toen mijn tante stierf aan kanker. En ook nog een schoonzoon aan een hartstilstand en een jaar later m'n opa aan ouderdom. Het is zeker geen pretje om zo oud te worden, ze is nu 88 jaar en nog zo fit als wat. Maar toch zwaar gehad tijdens haar leven....

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:13

dit lijkt me de grootste nachtmerrie van ouder zijn, je eigen kind moeten begraven, mocht het mijn kleine ventje zijn ik zou echt niet weten hoe of wat!!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:19

Gisteravond ging het daar over bij Vinger aan de Pols. De moeder van Bart de Graaf was er en nog 2 vrouwen, die ook kinderen & man verloren waren. Die waren dus alles kwijt! Lijkt me zo verschrikkelijk!!! Heel je gezin is er dan niet meer! Ik kan dan best voorstellen dat je heel erg depri wordt ofzo! Pfff ik zou niet weten wat te doen dan volgens mij stort je gewoon helemaal in op zo'n moment! Echt moeilijk!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:15

He bah wat verschrikklijk. Dat moet inderdaad ontzettend rot zijn als ouder zijnde, verschrikkelijk gewoon. En dan vooral om ze beiden op zulk kort termijn te moeten verliezen...
Wens de ouders en jouw klasgenootje maar ontzettend veel sterkte. Ook veel sterkte voor jou, lijkt me dat jij er ook flink mee te doen hebt

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:47

Wat verschrikkelijk voor die mensen.... Om sowieso je kind kwijt te raken is al verschrikkelijk, kinderen horen hun ouders te overleven, niet andersom. Maar dan ook nog je andere kind binnen een jaar tijd, terwijl ze waarschijnlijk nog niet eens over het verlies van hun 1e kind heen zijn. Wat is het leven toch af en toe wreed.....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:07

Dat moet verschrikkelijk zijn. Het verliezen van 1 dierbare is al vreselijk, laat staan wanneer binnen zo'n korte tijd het hele gezin uiteen valt. Ik hoop dat ik zoiets nooit hoef mee te maken...

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:27

Vreselijk!
Dit is als ouder zijnde je ergste nachtmerrie.
Ik kan alleen maar hopen dat zoiets mij bespaard blijft!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:32

Pipi schreef:
Vreselijk!
Dit is als ouder zijnde je ergste nachtmerrie.
Ik kan alleen maar hopen dat zoiets mij bespaard blijft!


Dit lijkt me nu het ergste want je kan overkomen; Bij het graf van je kind(eren) staan.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:25

Dat is mijn allerergste nachtmerrie.

Ik ben mijn zoontje bijna kwijt geweest toen hij anderhalf was, zo rond deze tijd, de week voor kerst. Ik moet er altijd extra aan denken rond deze periode. Hij heeft het echt kantjeboord overleefd en de paniek die ik voelde zal ik nooit meer vergeten. Ik kon niet huilen, niet gillen, niet praten, niet denken...het was helemaal stil van binnen, helemaal verlamd eigenlijk. Voor het eerst in mijn leven heb ik gebeden,in de gang van het ziekenhuis:"Alsjeblieft God, niet nu, hij is nog te klein..." Het klinkt wsch heel stom, maar nu ben ik nog altijd bang, want ik had beter kunnen vragen om hem nooit van mij af te nemen.
Mijn jongetje heeft het overleefd, maar ik geloof echt dat ik gek geworden was als ik hem kwijt was geweest. Mijn man en ik stonden op dat moment ook ieder voor onszelf. Je bent wel samen, maar toch niet....ieder is met zijn eigen emoties bezig. Hij was gefrustreerd en boos, en liep buiten rondjes. Ik had het gevoel dat ik elk moment kon stikken en was totaal van de wereld.
Toen onze zoon na het aanbrengen van een botinfuus op de traumakamer bijkwam uit zijn shock en zei:"Papa...." dacht ik dat ik nooit meer kon stoppen met huilen...oliebol..ik begin nu alweer...

Je hoort weleens dat ouders doorvechten, omdat ze nog andere kinderen hebben. Als die je dan ook nog ontnomen worden kan ik me voorstellen dat je alle vreugde in het leven verloren bent en je er achteraan wilt.
Bah, ik word er helemaal naar van als ik er alleen al aan denk...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:29

Nou Suzanne........ kan daar helemaal niet tegen.... mens wat een verdriet. Soms dan kijk ik naar mn kind en dan zie ik het allerbelangrijkste in mn leven.........