Studeren in een andere stad..

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-01 12:41

Ik vraag me even wat af. Als het goed is haal ik dit jaar mijn MAVO diploma. Ik heb mijn VBO al, met alles op MAVO niveau, dus niet zo erg als ik het niet haal Haha!.

Ik zit me nou dus te bedenken wat voor studie ik hierna moet doen. Ik heb vorig jaar een richting sport gedaan, maar halverwege ben ik ermee opgehouden.
Ik denk er nou over om naar Zwolle, de grafische kant op, of naar Leeuwarden te gaan voor een politie opleiding, als ik er medisch door heen kom.

Hiervoor moet ik het huis uit. Om 6 uur op een dag te reizen voel ik niet zoveel voor. Het huis uit opzich vind ik niet zo erg, maar dat ik bijna niet meer kan rijden, is veel erger. Waarvoor hebben jullie gekozen? Die hele studie afgeblazen? Of je zin toch doorgezet? En konden jullie het paardenwereldje nog wel combineren met schooL?

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 12:55

Feit is dat je in de toekomst een baan nodig hebt om in je eigen onderhoud te kunnen voorzien.
Er vanuit gaan dat je gemiddeld zo'n 36 uur per week werkt. lijkt het me heel belangrijk een baan te hebben die je ook nog eens leuk vindt.

Indertijd heb ik mezelf de vraag gesteld of ik die baan zonder studie zou vinden. Nee dus, en ik ben dus ook gaan studeren. Geloof trouwens ook dat mijn ouders me gewurgd hadden als ik het niet had gedaan Haha! maar dat is een ander verhaal.

Wat je daarnaast ook in je achterhoofd moet houden is dat je misschien ooit wel eens niet meer zult paardrijden om wat voor reden dan ook.
Wees er dan zeker van dat je geen spijt krijgt dat je omwille van de paarden niet bent gaan studeren.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 13:57

Ik zat destijds ook zo. Had mijn HAVO-diploma in Assen gehaald maar voor vervolgstudie moest ik toch echt naar een andere stad.
Heb eerst een jaar in Groningen gezeten (20 minuten treinen vanaf Assen) maar die opleiding beviel me niet.
Toen heb ik de Lerarenopleiding Nederlands gekozen, maar zat nog enorm te twijfelen tussen Leeuwarden en Zwolle. Uiteindelijk heb ik voor Zwolle gekozen en ben ik in Assen blijven wonen. Ik reis nu 2 uur per dag.

Achteraf had ik liever in Leeuwarden mijn studie gehad, zodat ik in Groningen kon gaan wonen. Nu is het onzin om in Groningen te gaan wonen omdat ik dan nog langer moet reizen en Zwolle vindt ik ook geen leuke stad. Dus nog even afzien, maar al met al heb ik dus mijn hele studie op en neer gereisd tussen Assen en Zwolle.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 16:07

Gewoon de studie gaan doen die je leuk lijkt!
En naast je studie houd je echt wel wat tijd over om paard te rijden. In de buurt van Leeuwarden of Zwolle zijn vast wel mensen die het prettig zouden vinden als je bijv. twee keer in de week op hun paard zou willen rijden.

Het is dan wel anders dan nu, maar dan kun je toch paardrijden...

Dé website voor de wedstrijdruiter: Startlijsten.nl

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 16:23

Ik studeer nu ruim een jaar in Groningen, en mijn ouders wonen in Drachten, dus dat is niet zo'n grote afstand. Ik woon echter wel op kamers, omdat ik dat gewoon superrelaxed vind Lachen
Mijn paard heeft tot februari dit jaar nog in Drachten gestaan. Ik had een bijrijder die 2x in de week reed en de rest van de dagen kwam ik zelf. Heel leuk allemaal, maar ik was nog steeds bijna dagelijks bij mijn ouders. Niet dat ik wat tegen mijn ouders heb, maar dan had ik net zo goed thuis kunnen blijven wonen. Ik heb dus stalling gezocht in Groningen, wat toch wel beter is. Ik heb genoeg tijd voor mijn paard en mijn studie en alle andere dingen. Kan zelfs nog extra werken Lachen Nou doe ik ook niet een erg moeilijke studie (HEAO communicatie) maar het is allemaal prima te doen.
Ik heb ook nog een jaar in Leeuwarden gestudeerd, vind de stad niks aan, maar als daar alleen de opleiding zit die je graag wilt doen, moet je dat zeker doen.

Maar ik ben iig erg tevreden met mijn leventje op deze manier!
Succes!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 23:03

Hoi,
Kies echt wat je leuk vindt en niet omdat het dichtbij is. Ik woon in Almere en ga in Amsterdam op school, ik reis dan elke dag een uur heen en een uur terug (als het meezit). Het eerste jaar kon ik het makkelijk combineren, maar toen werkte ik ook alleen op de zaterdag bij. Dit jaar werk ik door de week en volg ik ook nog de ORUN Cursus op dinsdagavond. Dus erg druk! Dit jaar heb ik dan ook een bijrijdster voor 2 dagen en het is te combineren. Maar ik ben blij dat dit mijn laatste jaar is (ik doe een 2 jarige kort hbo opleiding) zodat ik het wat rustiger krijg, want ik ren alleen maar heen en weer zo! Groetjes Danielle

***Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard***

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 12:24

Ik heb mijn studie dus wel deels gekozen op de afstand. iig, de instelling waar ik m'n studie doe. Voor mij stond al een hele tijd vast dat ik geschiedenis wou studeren, waar heb ik verder niet echt over nagedacht....Groningen zodat ik thuis kan blijven wonen en fanatiek kan blijven rijden. Ik reis 3 uur per dag en dat lijtk veel, maar ik ben het ten eerste gewend (ik woon echt overal ver vanaf) en ten tweede zit ik een uur in de trein (in totaal), dan lees ik vaak dingen voor de studie. Ik vind het heel goed te doen.....maar voor jou ligt het natuurlijk wel een beetje anders. Misschien heb je er toch wat aan.....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie