Motor(winter)kleding: wat en welk materiaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Motor(winter)kleding: wat en welk materiaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 15:42

Voor de motorrijders onder ons, en dan de fanatiekelingen die ook 's winters rijden... Haha! Wat hebben jullie 's winters allemaal aan? En van welk materiaal is dat?

Ik heb van een collega begrepen dat het motorpak 's winters het beste van leer kan zijn, maar hoe gaat dit dan met regen en sneeuw? Iedere keer thuis invetten of zo?

Ik heb vooralsnog mijn rijbewijs niet, en een motor al helemaal niet Bloos, maar we hebben hier 3 motoren staan (2 lesmotoren en een Harley) waarvan ik er vast wel 1 mag lenen Schijnheilig Ik ben iig al enigzins rond aan het kijken voor geschikte kleding. Komt bij dat ik voor de suprise bij vriendlief zsm een lijstje door moet geven en ik graag iets wil vragen om die kou op mijn gezicht (ik 'heb' een jet helm of hoe je dat ook noemt) een beetje tegen te gaan. Maar mensen kinderen, wat heb je daar veel voor...

Halsverwarmers, halsdoeken, gezichtswarmers (tot net over of net onder de neus) en balaclava's... Katoen, zijde, leer, neopreen, fleece, PES? *volgens de site*. Halsverwarmers en halsdoeken vallen imo al af (het is mn mijn kin die koud is en een beetje van m'n neus), maar dan? Wat, van bovenstaande, verwarmt wel, maar niet teveel? Waarmee kun je fatsoenlijk blijven ademen? Etc etc.

Kortom: waarmee rijden jullie in de winter? Lachen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:04

Ik ga met de auto en zet de kachel op 30 graden Knipoog
Maar goed, daar heb je weinig aan *LOL*
Mijn mannetje wil in de winter ook nog weleens op zijn motor stappen en hij heeft een 'winterpak' van Goretex.
Volgens hem is het vooral belangrijk dat alles goed op elkaar aansluit (en eventueel overlapt) zodat je geen 'tocht' krijgt.
Onder zijn helm heeft hij een soort bivakmuts die doorloopt langs de hals en pas over de schouders ophoudt.
Dat schijnt goed te blijven zitten en hij zit er warm en tochtvrij bij Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:06

Als ik te paard zit en het is echt koud, dan trek ik Thermo ondergoed aan, en voor de rest veel laagjes over elkaar. Voordeel van rijden te paard is dat je zelf in beweging blijft, wat ik op een motor toch minder snel zie.
Bovendien kun je verwarmde pakken voor op de motor krijgen...(voor de echte koukleumen Haha!)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:11

Ik heb een goretex pak met een aparte wintervoering. Gijs rijdt altijd in het leer evenueel aangevuld met een thermolangeonderbroek Haha! Haha! Haha!

Mocht het heeeeeel hard regenen dan trekt gijs er een gewone fietsregenbroek overheen aan. Mijn Goretex pak is waterdicht

Mocht je geen handsvatverwarmers hebben......... zijn goede handschoenen absoluut een must.......... die worden namelijk het koudst

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:32

Ik heb een combinatiepak van leer en allweather spul.
Ik trek altijd een rijbroek onder mn motorbroek aan, werkt prima!
En handschoenen dragen van goede kwaliteit is het halve werk!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 17:55

Oscar, zou je zo aardig willen zijn om eens te vragen van welk materiaal die bivakmuts is? Lachen Ik heb er net 1 aangehad, van pap. Erg dun dingetje leek 't wel, maar warm... Nagelbijten / Gniffelen Ik kon ook zo een bank overvallen.

Valt me trouwens wel op dat er weinig met 'echt' leer rijden?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:11

Sylvia schreef:
Oscar, zou je zo aardig willen zijn om eens te vragen van welk materiaal die bivakmuts is? Lachen Ik heb er net 1 aangehad, van pap. Erg dun dingetje leek 't wel, maar warm... Nagelbijten / Gniffelen Ik kon ook zo een bank overvallen.

Valt me trouwens wel op dat er weinig met 'echt' leer rijden?

Met leer alleen heb je het snel koud, in de winter. Leer Ademt en dus kan het verdomde koud zijn in de winter.

Vandaar de combipakken.

Manlief heeft voor de zomer 100% leer, in de winter trekt hij een allweather jas aan.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 18:16

Net andersom dus... Zo leer je nog eens wat Lachen Ik had juist begrepen dat je zomers het beste met die goretex pakken kunt rijden en 's winters met leer.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:30

Da's een goede vraag, Sylvia *LOL*
De winterkleding ligt nog op de vliering en door een lekkage in de douche (en een bijbehorend gesloopt plafond Knipoog) kan ik niet met de trap naar de vliering Haha!
Zodra we weer naar boven kunnen zal ik meteen even voor je kijken !

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:44

Ik heb altijd mijn "textiel" aan in de winter. Maar dat komt ook omdat ik niks anders heb. Dikke trui eronder aan en dan heb ik nergens last van.
Zit wel achterop, dus heb minder last van de wind (schijnt Knipoog )
Mijn broer heeft nu leer aan, met daarover een dunne jas die nogal wat warmte vast schijnt te houden.
En ja die kolletjes e.d. is volgens mij heel persoonlijk. Mijn ouders hebben een kol, en de meeste anderen die ik ken en motor rijden ook. Maar ik doe gewoon een trui met kol aan of niet. Mijn jas sluit ook best hoog. Mijn broer reed vorige winter met een bivakmuts was idd wel warm als het écht winter is.
En verder ik zou niet weten wat het lekkerst is...