Geschikte digi voor het maken van "spring" foto's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Geschikte digi voor het maken van "spring" foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 00:40

Ik wil graag binnenkort een digi aanschaffen. Ik wil echter wel één die geschikt is voor het maken van foto's van het springen. De meeste camera's zijn te traag, ik heb al zo veel lege foto's gehad (een hindernis, maar de pony was allang voorbij). Nu heb ik me al door enkele verkopers laten adviseren, ze raden me alleen allemaal een andere camera aan.

Laatst heb ik een tijdje in handen gestaan met een vrij nieuw model van Canon (weet niet precies meer welke). Volgens de verkoper was dat het snelste toestel die ze hadden. Alleen ik moest daarvoor €469,95 betalen. Te duur voor wat ik er voor had vond ik zelf, 3,2 megapixels en 10x optische zoom. Heb er in de winkel een paar foto's mee gemaakt, maar vond m eigenlijk nog best traag. Volgens die verkoper was ie buiten sneller.

Al die verkopers geven me nu niet echt een goed beeld. Wie op Bokt weet een leuke camera voor mij? Ik wil minimaal 3,2 megapixels en 3x optische zoom. En de camera moet snel zijn, dit is echt DE vereiste!!! Hoe het ding er verder uit ziet interesseert me niet eigenlijk.
Hoe meer megapixels en aantal keren optische zoom, hoe meer de camera uiteraard mag kosten, maar zo rond de €450,- is toch wel het maximale wat ik er aan uit wil geven!!!

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 00:54

De minolta dimage 7i (5.0 mp) heeft een zgn. sportstand, dat wil prima.

Als je kijkt op de site www.koopdigitaal.nl kun je zien dat het allemaal een stuk goedkoper kan.... Knipoog OK dan!

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 01:13

Haha, die prijzen!!! Was die camera die ik vastgehouden heb ook niet goedkoop dus. En het was nog wel bij MediaMarkt, want ik ben toch niet gék?!
wel dus

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 01:26

Het probleem van de trage digi was ook voor mij de reden om van digi te veranderen. Ik had een Nikon Coolpix 775 en heb nu een Fuji Finepix F700, die echter nog steeds niet snel genoeg is voor echte sportfoto's. Wil je mooie sportfoto's maken zul je toch op gewone camera moeten overstappen (of een hele dure professionele digi kopen) . En foto's maken met een digi is een kwestie van leren omgaan met het toestel, en te anticiperen.

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 01:42

WendyK schreef:
Haha, die prijzen!!! Was die camera die ik vastgehouden heb ook niet goedkoop dus. En het was nog wel bij MediaMarkt, want ik ben toch niet gék?!
wel dus


Goeie tip, of niet dan Knipoog Haha! Kan je van harte een bezoekje aan Den Ham aanbevelen. (ook leuk te combineren met een bezoekje aan Stal Roelofs Tong uitsteken )

Wij vonden het prijsverschil dusdanig dat onze er ook wegkomt. Alleen is Den Ham nou ook niet zover van Zwolle af.... Haha!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:57

Dit schijnt ook een hele goede camera te wezen...

digitale spiegelreflex camera Canon EOS 300D, kost rond de 1100 euries (vind ik persoonlijk erg veel geld, maar dan heb je ook wel wat).

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 10:58

Cassidy"]
En foto's maken met een digi is een kwestie van leren omgaan met het toestel, en te anticiperen.
[/quote]

Heb je helemaal gelijk in. Maar de camera die ik heb is gewoon een pure gok. Ik klik als mijn zusje 3 galopsprongen voor de hindernis is en ik heb een foto van de hindernis met een klein stukje staart.

[quote="annegti schreef:
Goeie tip, of niet dan Kan je van harte een bezoekje aan Den Ham aanbevelen. (ook leuk te combineren met een bezoekje aan Stal Roelofs )

Wij vonden het prijsverschil dusdanig dat onze er ook wegkomt. Alleen is Den Ham nou ook niet zover van Zwolle af....


Tja, dan moet ik die kant maar eens op denk ik. Knoop ik er een dagje shoppen in Zwolle achteraan ofzo.


Maar zijn er nog meer mensen die een tip voor mij hebben?

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:58

Sorry, lees net je max bedrag Bloos

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 11:01

Malibu schreef:
Dit schijnt ook een hele goede camera te wezen...

digitale spiegelreflex camera Canon EOS 300D, kost rond de 1100 euries (vind ik persoonlijk erg veel geld, maar dan heb je ook wel wat).


Ja, dat zal zeker een leuke camera zijn. Haha! Het probleem is dat ik als student toch geen €1.100 over heb waar ik een digi voor kan kopen. Ben al blij dat ik er €450 aan kan besteden en daar moet ik dan ook echt voor krom liggen. Knipoog

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 11:01

Malibu schreef:
Sorry, lees net je max bedrag Bloos


Haha, idd. Maar toch bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:09

WendyK schreef:

Laatst heb ik een tijdje in handen gestaan met een vrij nieuw model van Canon (weet niet precies meer welke). Volgens de verkoper was dat het snelste toestel die ze hadden. Alleen ik moest daarvoor €469,95 betalen. Te duur voor wat ik er voor had vond ik zelf, 3,2 megapixels en 10x optische zoom. Heb er in de winkel een paar foto's mee gemaakt, maar vond m eigenlijk nog best traag. Volgens die verkoper was ie buiten sneller.


Canon powershot S1 IS was dat, gegarandeerd. Superdingetje, ik heb hem ook maar ik mag er nog niks mee doen van mezelf, eerst de tentamens maken. Haha!

Hij staat erom bekend dat het een superfijn ding is om sportfoto's mee te maken. Lachen

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:13

Kijk eens op nomatica.com, daar heb je super veel camera's in veel verschillende prijsklasses en goede vergelijkings voorbeelden...

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:14

Citaat:
Ja, dat zal zeker een leuke camera zijn. Het probleem is dat ik als student toch geen €1.100 over heb waar ik een digi voor kan kopen. Ben al blij dat ik er €450 aan kan besteden en daar moet ik dan ook echt voor krom liggen.


Haha, ik denk niet eens dat ik daar foto's mee durf te nemen of dat ding uberhaupt vast te pakken. Veels te bang dat ie valt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:15


Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:49

de belangrijkste tip: stel vooraf scherp op de hindernis, kijk over je camera heen en druk af op het moment dat je wil hebben. Op die manier kun je ook met een tragere camera toch het juiste moment pakken. Wij hebben diverse digitale camera's (gehad) en de springfoto's waren altijd op tijd, als je er zelf mee overweg kan.

Afbeelding
Nikon Coolpix 995
Afbeelding

(wel een digitale spiegelreflex, Nikon D70 voor de kenners).

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:54

Ik ben ook al in een paar sportzaken geweest. Mijn eisen:

Moet in een bos (donkere omgeving) een paard wat snel voorbij komt meteen kunnen vast leggen (SGW). Ik heb vaak geen tijd om een paar seconden te staan en scherp te laten stellen dus het ding moet echt meteen afgaan en geen vertraging hebben. En niet al te groot zijn, want ik moet er ook vaak een stuk mee rennen.

Alle verkopers die ik sprak kwamen tot dezelfde conclusie: wat ik zoek is er niet. Alle digi's hebben vertraging. Ik zou het alleen kunnen bereiken met een spiegelreflex. Maar ik wilde juist een digi, zodat ik het op de computer kan aansluiten, en alleen de foto's hoef af te drukken die ik zelf mooi vind.

Nou zag ik gisteren wel bij Dixons in het krantje staan een Minolta, 7 megapixels en drukt af zonder vertragingen. Ik vraag me dus af of dat dan ook echt zo is, want de verkopers van Dixons zijn niet echt behulpzaam, en volgens mij hebben die er ook niet zoveel verstand van.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:01

Scum schreef:
Alle verkopers die ik sprak kwamen tot dezelfde conclusie: wat ik zoek is er niet. Alle digi's hebben vertraging. Ik zou het alleen kunnen bereiken met een
spiegelreflex.
Maar ik wilde juist een digi, zodat ik het op de computer kan aansluiten, en alleen de foto's hoef af te drukken die ik zelf mooi vind.

digitale spiegelreflex Haha! Wel eerst een paard verkopen dan Knipoog

loess

Berichten: 186
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:10

Ik heb net de nieuwste camera van Fuji gekocht, de Finepix S5500. Deze is speciaal geschikt voor sportopnamen. Er zitten drie verschillende functies op om sportopnamen te maken. Sluitertijd is automatisch of handmatig instelbaar, dus echt supersnel. Hij heeft 4,0 megapixel en 10x optische zoom. Ik ben er erg tevreden over!! Echt een aanrader! OK dan!

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 12:19

Sammm schreef:
Canon powershot S1 IS was dat, gegarandeerd. Superdingetje, ik heb hem ook maar ik mag er nog niks mee doen van mezelf, eerst de tentamens maken. Haha!

Hij staat erom bekend dat het een superfijn ding is om sportfoto's mee te maken. Lachen


Ik heb het net even bekeken op de site van annegti en het is inderdaad dat model. Hij is daar wel €20 goedkoper. Wat ik wel een voordeel aan dat toestel vond is dat je ook zo'n multishot kon maken, dat is ook wel handig voor spring foto's.

Laat het even weten als je tentamens afgelopen zijn (suc6 trouwens). Ik wil wel graag weten wat jij van de camera vindt.

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 12:20

loess schreef:
Ik heb net de nieuwste camera van Fuji gekocht, de Finepix S5500. Deze is speciaal geschikt voor sportopnamen. Er zitten drie verschillende functies op om sportopnamen te maken. Sluitertijd is automatisch of handmatig instelbaar, dus echt supersnel. Hij heeft 4,0 megapixel en 10x optische zoom. Ik ben er erg tevreden over!! Echt een aanrader! OK dan!


En wat mag die kosten?

loess

Berichten: 186
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:21

ik heb er 360 voor betaald

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:23

Wij hebben lang gezocht en ons overal laten voorlichten. Uiteindelijk komt bij iedere zaak naar boven dat een digitale camera nog niet kan tippen aan de kwaliteit van een gewone spiegelreflex camera. Ze worden wel steeds beter en de Nikon D 70 en Canon EOS 300D komen wel in de buurt maar dan praat je ook over 1.100 euro.
Voorlopig hebben wij dus nog even een gewone Nikon spiegelreflex camera gekocht omdat die zeker met actie foto's veel beter is. Waren we voor 179 euro klaar.
Die digitale camera's veranderen en verbeteren momenteel nog zo snel dat wij nog maar even wachten tot prijs/kwaliteit wat beter overeenkomen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:06

Lielle schreef:
digitale spiegelreflex Haha! Wel eerst een paard verkopen dan Knipoog


Dat had ik er nog niet bij gezegd. Daar heeft de verkoper het wel over gehad. Hebben we het dan over dat ding van 3000 - 4000 euro?
Ik ben ook maar een amateurtje...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:19

Scum schreef:
Dat had ik er nog niet bij gezegd. Daar heeft de verkoper het wel over gehad. Hebben we het dan over dat ding van 3000 - 4000 euro?
Ik ben ook maar een amateurtje...


Dat komt aardig in de richting ja...

Zoals al eerder is opgenoemd, wat jij wilt is er niet...of voor heel veel geld.
Wat je ook kunt proberen is om te kijken of je een ouder model fototoestel van een fotograaf kunt overnemen. Die moeten toch regelmatig hun camera's vervangen willen ze een beetje bijblijven, en een tweedehands professional camera is een stuk minder duur...

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:28

Dan is het er nog steeds niet. Ik heb zo'n toestel in het echt gezien, en nog way dat ik die even in mijn jaszak weg kan steken.