discussie: Hoedjes

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 11:10

Rieja,

precies, dat probeerde ik ook te zeggen. De discussie over hoedjes begon heel aardig, tot Mireille en Shanaia een paar onaardige opmerkingen maakten (overigens vond ik de reactie van Nimber ook niet erg handig). Maar ik wil niet gaan verlagen tot het Jerry Springer niveau, ik bemoei er niet meer mee. Missschien een nieuwe discussie over hoe je discussieert zodat het zinvol en leuk blijft?


Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 12:48

Hoiii! Lang geleden zeg, dat ik hier geweest ben!

Nou, ik vind dat je vanaf de M2 ofzo wel met een hoedje mag rijden. Ik vind het in de B ook niks, en omdat ik mijn paardje nog geen wedstrijdervaring heeft, zet ik lekker mn casco op!!!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 15:28

Lielle!
Ik heb er helemaal geen slechte bedoelingen mee hoor.......
Dus ik zou maar niet zo uitvallen tegen me... Party!!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 15:45

Sorry,

dit is niet uitvallen, dan ken je me nog niet *LOL* (en dat wil ik hier ook niet doen Lips are sealed Lips are sealed ). Maar jouw reactie toont weinig begrip voor de discussie die er aan vooraf ging. Ik zei in het begin dat ieder zelf moet weten wat hij / zij doet, maar dat ik er wel mijn eigen ideeen over heb. Net als jij dus kennelijk. Het karakteriseren hiervan als een beetje trieste discussie geeft aan dat je de reacties en met name het doel niet begrepen hebt. Lees je eigen reacties eens terug en probeer er objectief naar te kijken. Ook mis ik in jouw reacties (niet alleen de jouwe trouwens, Mireille was hier veel erger in) je argumenten, en daardor word je - in ieder geval door mij - niet erg serieus genomen. Niet kwaad bedoeld hoor, maar als je iets vindt kun je ook aangeven waarom. dat versta ik onder volwassen discussieren, in bekvechten of kibbbelen heb ik geen zin. Even goede vrienden dan, maar dan verdiep ik me in andere onderwerpen.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 17:42

inderdaad mijn reactie kan wat minder ben ik het helemaal mee eens. was ook alleen tegen een persoon die het op Horses zo leuk en geweldig vond om iedereen persoonlijk af te zeiken en heeeeeeeeeel erg banketstaaf opmerkingen over personen die nergens op sloegen. mensen uit de horses tijd snappen mijn reactie denk ik heel erg goed maar okee.

wbt hoedjes het verschild heel duidelijk per regio.
al rijd iemand met een bromfiets helm in de Z of B zal mij een zorg zijn.
hier is het Apeldoorn bij de NBVR niet gebruikelijk om voor het Z met een hoedje te starten .
men heeft hier nog heel erg de (misschien ouderwetse manier maar ik vind dat charme hebben)manier van denken dat je een hoedje pas verdiend hebt in het Z als je daarvoor met een Hoedje start ben je een opschepper in de meesten ogen.
waarbij ik dus niet roep dat diegene die dat wel doen opscheppers zijn Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 18:01

Ja hallo hier grootste opschepper van allemaal!! (paardje heeft gister wissels gesprongen, vandaar).
Ik begrijp de reactie van Nimber maar al te goed en zij weet ook waarom.
Maar goed, we zijn gewaarschuwd.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 18:08

Kim,

netjes om achteraf te zeggen dat je reactie wat overdreven was. Kan het me overigens aardig voorstellen, ik dateer ook nog uit de horses tijd. Maar ik wil me niet laten verlagen tot hetzelfde niveau.

PS mijn verhaal hierboven was dus gericht aan Shanaia, voor alle duidelijkheid.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 18:24

Zeg opscheppertje wat goed van jouw paard!
Mijn instructeur is blij dat wij daar nog niet aan toe zijn haha hij si bang voor ongelukken omdat mijn held vast op z'n eigenplatpoten gaat springen ach ja soms zijn ze zo slim die groningers *kuch*
Kende jij zelf de wissels al? In P&S stond een stukje dat het veel handiger was op een paard die het al kent als onervaren ruiter de wissels te oefenen maarja waar haal ik zo 'n paard vandaan?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 19:12

Ooit op Lab's moeder wel gedaan, maar dat was een kwestie van been verleggen en hupsakee. Ooit heb ik wel een paardje gereden wat het deed, maar dat was geen topper.
Verder niet, Lab is dus aan mij overgeleverd, maar we komen er samen wel uit denk ik. Gisteren lagen er balkjes in de bak en dat werkte goed. In P&S stond dat je dat weer niet moest doen, maar ik vind dat het wel kan. Och och och wat een knap paard toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 19:16

Ow ja, ik denk dat ik in het vervolg in de training ook maar een hoed opzet, voor het gevoel he. Tja, je bent een opschepper of je bent het niet he.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 20:03

aaahhaaa maar bij jou staat het natuurlijk geweldig he?
ene als ik er eindelijk 1 heb verdiend ga ik er ook mee naar bed ook want die krengen schijnen zo duur te zijn!!!!!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 20:04

in de B?? euhm.. wa's da? :S

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 20:04

Dames, Dames (en PJ Knipoog) toch. Wat zijn we weer lekker bezig Boos! Door dit 'gezeur' heb ik nu een topic moeten lezen over dressuur hoedjes.. Als ik een topic niet zou lezen op bokt dan is het wel iets over hoedjes Knipoog maar goed, kan er mee te maken hebben dat ik geen wedstrijden doen.

Lijkt me slim als we dit topic helemaal sluiten. Er zijn hier een aantal mensen veel te ver gegaan en op een gegeven moment ging het inderdaad nergens over. Als er een mening wordt gegeven geef dan ook aan waarom je iets vindt en roep niet alleen dat iets niet kan of belachelijk is.

Oh, en voor je ergens op hapt, lees het bericht waar je op reageerd nog een keer rustig door en kijk of het echt een aanval was op jou of iets wat jij ook doet. Meestal zal je dan zien dat dat niet het geval is.

Slotje lijkt me een beetje overdreven maar ik zie deze discussie nu toch echt als gesloten.

Hoedjes: Veel mensen denken dat je ze moet 'verdienen' _maar_ het dragen van hoedjes is heel sterk regio gebonden..

Klaar..
Oh, het zou leuk zijn als een aantal mensen zich de volgende keer wat volwassener op zouden kunnen stellen.. Please...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 07:45

Bart,

WAT EEN WIJZE WOORDEN VAN JOU!

(en excuses dat ik nog een berichtje heb toegevoegd, sorry, maar ik kon het niet laten, je hebt de discussie zo mooi samengevat)

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 08:46

Sorry, ik ga toch ook nog even reageren.
Euh... Bartje, B is een van de klasses die je hebt in de dressuur. Je begint met wedstrijdrijden in de B (beginner of basis), daarna komt L1 (licht), dan L2 (licht), daarna M1 (middel), dan M2 (middel) en daarna Z1 en Z2 (zwaar). En na deze klasses heb je ook nog andere klasses, maar vaak rijdt men eerst een paar keer een paard naar de Z2 voordat ze overgaan naar Intermediair.

Was dit wat je bedoelde?

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 08:48

aha! japs, gewoon niveau dus Lachen

(dacht ik eigenlijk ook wel, maar dacht laat ik het ff voor de zekerheid ff vragen, misschien krijg ik dan ook nog eens verstand van paarden en alles er om heen Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 09:54

Bart (VB) je hebt wel gelijk hoor en van mij had ie vorige week al gesloten mogen worden, maar de lucht is weer aardig geklaard (sommige deelnemers zien we niet meer?) en nu vind ik dat we voor 5 volle pagina's moeten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 09:55

Ow ja Nimber, de eerste tijd heeft mijn hoed wel naast mijn bed gestaan, zo trots was ik.
Maar ermee naar bed, nou nee. Heb je ook The Unbearable Lightness of Being gezien?? of gelezen?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 10:59

Maar eeh, ik zei discussie gesloten.. Misschien een idee een nieuw topic over 'wat heb ik op mijn nachtkastje staan' beginnen, Lovely? Knipoog

BTW dit had inderdaad allemaal veel eerder moeten stoppen maar ik heb gisteren die thread pas voor het eerst gelezen Boos! 'Dressuurhoedjes' is niet echt iets dat ik vrijwillig ga lezen en al helemaaaal niet als het tig pagina's zijn Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 12:03

ok bart , ik zwijg over hoedjes . Maar nu over de wissels! Lovely , daar ben ik ook meeb ezig . [***] doet het heel netjes omùdat ie een zeer goede galop heeft. Gewoon van been wisselen ie doet het! alleen probeert ie nu soms onder de contra te kruipen door te wisselen maartja dat is erdoor rijden he ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 12:47

Tja PJ dat is een veelgehoorde klacht van paarden: contragalop is niet leuk. Het enige wat helpt is veel afwisselen en duidelijk maken aan torino dat ie moet wachten op jouw hulp. Contragalop zou ik toch regelmatig bijpakken, is sowieso goed voor zijn evenwicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 12:49

Bart (VB) naast mijn hoedje ligt natuurlijk het proevenboekje en een foto van Anky. Vroeger was dat een en hetzelfde natuurlijk, nu niet meer.
Enne, ik ga echt voor 5 pagina's hoor.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 12:49

Genoeg.. Begin maar een leuk topic over wissels ofzo dan Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, Flippertje, GoogleAdsense, judith_irene, Marcella, Mrskiwi, Mutsie93, nano, Pferdchen, PlukenKrul, xxxmh en 62 bezoekers