Acryl of Gel nagels??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

natascha_60

Acryl of Gel nagels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 12:14

hey ik wil weer nepnagels maar wat is nou steviger... met paardrijden braken ze de vorige x gewoon af!!

Nu wil k wat tips van jullie
groetjes natascha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:27

Ik heb zelf gel nagels. Die zijn bij mij nog nooit afgebroken.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:14

Ik heb beide gehad. Gel zijn wat zachter en doen iets minder pijn bij het stoten(naar mijn idee), acryl vind ik persoonlijk net iets echter lijken.
Afbreken hoort niet zomaar, mss waren ze niet goed gezet?
Tip: kijk uit met zo'n elektrische nagelvijl waar ze je nepnagel mee mooi gaan maken, ik heb daar behoorlijke ellende mee gehad.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:15

zou voor gel gaan

Daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:19

Gelnagels zijn idd zachter en voel je minder met stoten...
dat ze zachter zijn merk je ook als je veel met je handen in het sop zit

natascha_60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 13:23

Maar zijn gelnagels minder breekbaar omdat ze soepeler zijn dan acrylnagels?

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:32

Het verschil met gel en acrylnagels zit hem vooral in het plaatsen. Met acryl (wat overigens veel schadelijker is voor de nagels) wordt er gebruik gemaakt van een poeder dat gemengd wordt met een katalysator. Zij harden uit aan de lucht. Gelnagels harden uit onder UV- licht. Er wordt gezegd dat acryl steviger is (maar is écht wel ongezond..) dan gelnagels. Zelf heb ik gelnagels en zit ook dag in dag uit tussen de paarden en in de stal. Zoveel ben ik ze nog niet kwijtgespeeld (of afgebroken). Maar ik zet ze zelf dus als er een afbreekt werk ik hem zo weer bij

Ik ben zelf nagelstyliste vandaar.. Je kan het beste vergelijken denk ik door naar de nagelstudio in jou buurt te gaan. + Er zijn ook ENORM veel verschillende producten. En deze hebben allemaal hun voor en nadelen. Mijn voorkeur gaat uit naar de gelnagels van LCN...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:35

nou vraag ik me dan af waarom acrylnagels dan ongezond zijn... wat richt het bijvoorbeeld aan?
en nog een vraagje... wat zijn de gemiddelde kosten?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:44

Bij mij worden ze altijd na een week al heel lelijk, de zijkantjes brokkelen af, van zowel de gel als acryl.
Ik had er nog nooit van gehoord dat acryl ongezond zou zijn, maar jij bent een styliste en zal het wel weten neem ik aan, ben erg benieuwd wat er dan schadelijk aan is.
Hier inHet Gooi betaal je tussen de 40 en 65 euro voor de eerste keer zetten en opvullen 25 geloof ik. Ik heb de mazzel dat ik een adresje voor €25 heb en opvullen 15, vind dat duur zat gezien ik 1 keer per 2 weken moet opvullen..heb ze nu al een hele poos niet meer, even goed laten ademen.

natascha_60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 13:44

Ik had ook gehoord dat het slecht voor je is.. je moet het nie in ademen als het nog vloeibaar is toch, of heb ik het verkeerd?
En de gemiddelde kosten verschillen heel erg.. ik kan het voor 25euro doen maar sommige mensen vragen er 80 euro voor ofso, dat is het mij ook nie waard hoor vandaag dat ik bij iemand ga voor 25euro..
groetjes Natascha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:27

Het is onzin dat acryl ongezond is. De acryl van een paar jaar geleden wel, maar wat je tegenwoordig koopt niet meer hoor.

Het verschil tussen gel en acryl zit hem zowel in het zetten als in de materialen.
Gel is van zichzelf erg soepel. Acryl wordt keihard.

Zelf werkt ik het liefst met de producten van starnail. LCN is meuk. Goedkoop is duurkoop in dat geval. Ik geef liever iets meer uit dan 10x weinig maar geen kwaliteit.
Voor 25 euro redt ik het dan ook niet. Maar je bent wel gegarandeerd van kwaliteits nagels die niet na 3 weken als beginnen te brokkelen en loslaten.

natascha_60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 14:35

Maar als je veel met je handen bezig bent wat is dan de beste keuze: Gel of Acryl?..groetjes natascha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:16

natascha_60 schreef:
Maar als je veel met je handen bezig bent wat is dan de beste keuze: Gel of Acryl?..groetjes natascha

Ik zou dan gel adviseren. Waarom? Gel is flexibeler. Je kunt dus gerust eens stoten. Het kan ook wat beter tegen hardnekkige schoonmaakmiddelen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:57

Mn zus zet Gel en Acryl... ik zal het haar eens vragen...

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:10

Ik zelf heb acryl nagels. Heb 1 keer gel nagels gehad en nooooit meer maar lag er volgens mij ook wel aan wie ze gezet had. Acryl nagels vind ik zelf over het algemeen mooier ogen.

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:05

LiSSy schreef:
nou vraag ik me dan af waarom acrylnagels dan ongezond zijn... wat richt het bijvoorbeeld aan?
en nog een vraagje... wat zijn de gemiddelde kosten?

Acrylnagels zijn ongezonder dan gelnagels omdat in acryl acrylaten zitten. Deze acrylaten hechten zich vast op de nagelplaat waardoor deze dunner en ongezonder wordt. De nagelplaat laat ook stoffen door naar je nagelbed en zo komt het dan in je bloed terrecht.
+ Bij acrylnagels (als deze niet goed verzorgd worden) heb je meer en sneller kans op schimmelinfecties of schimmelnagels
De gemiddelde kosten hangt af van de producten waarmee gewerkt wordt en waar je het laat doen. Je kan best eens vergelijken met nagelstudio's in je buurt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:29

Acryl nagels.....!!!
Dat is mijn keuze....
Ik zal zo even een foto maken van mijn nageltjes.
De kosten...nieuwe set 30 euro en eens in de drie weken opvullen 17,50 euro....

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:36

Niet echt super duidelijk.....
Let ook op het detail op mijn duim...die stippen Haha! zijn bloemetjes

Afbeelding

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:15

Kimberley77 schreef:
Bij mij worden ze altijd na een week al heel lelijk, de zijkantjes brokkelen af, van zowel de gel als acryl.

Dat kan meerdere oorzaken hebben: of de nagels zijn niet goed gezet, of je zit veel in water en chemische producten, of je prutst er veel aan..

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:17

natascha_60 schreef:
Ik had ook gehoord dat het slecht voor je is.. je moet het nie in ademen als het nog vloeibaar is toch, of heb ik het verkeerd?

Het zijn ook inderdaad heel schadelijke geuren die vrijkomen bij het proces van acrylnagels. Als er in die nagelstudio geen goed afzuigapparaat aanwezig is en waar de typerende geur van acryl heel sterk is dan kan je je wel inbeelden dat het niet zo gezond is...

Maar je hebt altijd voor en tegenstaanders van zowel gel als acryl. Het heeft ook veel met persoonlijke goesting te maken. En nagelstudio's onder mekaar heb ik al gemerkt dat diegene die met acryl werken gel afbreken en andersom.

madonya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:21

ik heb beide gehad maar vind het toch niet fijn en je moet ze altijd weer op laten vullen, en je eigen nagels worden er heel broos en zwak van dus heb ik een hele goede nagelverharder gekocht en iedere week netjes vijlen en nu heb ik van mezelf mooie stevige lange nagels waar ik alles mee kan, mijn nagels zijn nu al twee jaar lang en er is er maar ooit 1 keer een nagel ingescheurd geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:25

madonya schreef:
ik heb beide gehad maar vind het toch niet fijn en je moet ze altijd weer op laten vullen, en je eigen nagels worden er heel broos en zwak van dus heb ik een hele goede nagelverharder gekocht en iedere week netjes vijlen en nu heb ik van mezelf mooie stevige lange nagels waar ik alles mee kan, mijn nagels zijn nu al twee jaar lang en er is er maar ooit 1 keer een nagel ingescheurd geweest

Je nagels hoeven er lang niet altijd slecht onder vandaan te komen hoor. Eens in de zoveel tijd haal ik mijn gelnagels eraf en ga ik een paar weken zonder lopen, maar mijn eigen nagels zijn nog even hard als altijd. En bij de mensen bij wie ik setjes zet precies hetzelfde hoor.
Het ligt puur aan de manier waarop het gezet wordt en de manier waarop je het verwijderd. En ook de gebruikte materialen spelen een rol. De goedkope bende laat een ravage achter op je eigen nagels terwijl de duurdere (maar veel betere) producten dat niet doen.

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:28

Sorane schreef:
LCN is meuk. Goedkoop is duurkoop in dat geval.

Nou..Sorry hoor maar de producten van LCN zijn in aankoop alles behalve goedkoop! Ik persoonlijk werk met deze gels en ik ben er heel content van. Maar zoals ik al zei is dit eerder een persoonlijke goesting. Er zijn altijd voor en tegenstaanders

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:31

natascha_60 schreef:

Wat bedoel je precies met veel met je handen bezig zijn ? En er wordt gezegd dat acryl steviger is, ik heb nog geen acryl nagels gehad dus ik kan niet echt vergelijken maar het is wel een feit dat gel zich aan je nagel aanpast en nog iets of wat "flexibel" is en als je je eventueel zou stoten deze een beetje meegaat. (versta je ? *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:33

JoeyBabe schreef:
Nou..Sorry hoor maar de producten van LCN zijn in aankoop alles behalve goedkoop! Ik persoonlijk werk met deze gels en ik ben er heel content van. Maar zoals ik al zei is dit eerder een persoonlijke goesting. Er zijn altijd voor en tegenstaanders

Voor een potje builder gel van LCN betaal ik bij de groothandel 21.99 voor een potje van starnail betaal ik 45.00 voor exact dezelfde inhoudt.

Ik ben totaal niet onder de indruk van LCN. De kwaliteit is gewoon aanzienlijk minder.
Dat heeft niets met persoonlijke goesting te maken, maar gewoon met het feit dat ik met beide producten gewerkt heb en uit ervaring (van 5 jaar) kan zeggen dat LCN gewoon minder in kwaliteit is.