eten

Moderators: EvelijnS, Murthul, Muurp, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kelsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-01 11:03

pff ik heb nu een aantal dagen nieuwe medicijnen maar wat ik daarbij merk eet ik heel erg weinig.
ja ik heb wel anorexia maar daar ligt het nu niet aan dat ik weinig eet.
me vriend wil natuurlijk dat ik meer eet maar ik eet nu ontzettend weinig door die medicijnen,maar dan val ik ook af.
dat is voor mij geen probleem maar voor me vriend wel die wil da niet.

liefs kelsey

wa ken ik er aan doen

Be My Hero Paul

Munji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:09

Je moet voor je zelf even heel goed nagaan of het daadwerkelijk door de medicijnen komt dat je zo weinig eet, dus een bijwerking, of dat je dit aangrijpt als een smoesje om minder te kunnen eten! Door mijn ervaring met anorexia (mijn zusje heeft het gehad... weegde op het laagste 31 kilo terwijl ze 1.67 lang is) weet ik dat alles aangegrepen kan worden!

Als het toch de medicijnen zijn, moet je je afvragen of er geen andere medicijnen op de markt zijn, die dit effect niet hebben. Zoiets kan je er nu namelijk helemaal niet bijhebben!

Sterkte ermee!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:16

Helemaal eens met Munji, ik weet ook uit mijn omgeving dat alles aangegrepen wordt als 'excuus' om weinig of niets te eten.
Maar juist jij moet gewoon goed gaan eten, als dat met deze medicijnen niet kan moet je andere medicijnen vragen. Anorexia is een heel complex probleem, de oplossing is niet alleen meer eten maar je hele gedachtengang moet veranderen en zo makkelijk is dat niet!
Ik zou je aanraden om eens met iemand te praten die er veel verstand van heeft, desnoods in een groep zodat jullie ervaringen kunnen uitwisselen. Dan merk je namelijk dat iedereen hetzelfde doet, heel confronterend, maar je beseft beter dat je echt een probleem hebt waar je iets mee moet doen.
Ik wens je heel veel sterkte, weet dat het niet makkelijk is, maar je kunt er overheen komen, echt!
Knipoog

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:33

Zowel munji als cody geef ik een beetje gelijk, maar vergeet niet dat je maag ook geslonken is. Doordat je normaal je eten uitspuugt (dus geen maagvulling heb) Kan je maag nu ook geen grote hoeveelheden aan. Je zou bijv over de dag verdeeld, verschillende kleine maaltijden kunnen nemen. Langzaamaan iets uitbreiden, net zolang tot je maag weer de normale voeding gewend is. Heel veel succes ermee want het is een heel complex probleem waar jij mee worsteld.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie