Mijn katten de deur uit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 16:24

Een man die met mij een relatie wil hebben zal een aatnal zaken moeten accepteren. Een aantal zaken zijn heel belangrijk in mijn leven. Dat is mijn paard, de hond en de katten. Die beesten horen bij mij en maken mij tot wie ik ben. Wanneer er iemand is die zegt: "Ik vind jou leuk maar je katten niet" Dan begrijpt die persoon niet hoe ik in elkaar steek, hij houdt dan maar voor een deel van me. Voor mij zou het dan geen enkele zin hebben om te denken aan een toekomst met zijn tweetjes.

Maar goed, zo geldt dat voor mij [en gelukkig ben ik al weer bijna 11 jaar getrouwd met een man die net zo gek is van beesten als ik zelf]. Ik weet niet welke plek de katten in jou leven innemen?

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 16:50

Citaat:
Op 2001-11-28 13:24, schreef PUCK:
sorry hoor als ie ze eerts uit het asiel haalt en nu niet meer wil is het ten eerste geen vent en tweede kent ie geen verantwoordelijkheid. maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.


goed hoor van jou dat jij zo snel iemand kan beoordelen zonder dat je hem ooit gezien hebt! Of ben je helderziend?

Honeybee;
Bedenk wel dat het al eerder fout is gegaan tussen jullie en dat ALS het weer fout gaat jij die katten voor hem weg hebt gedaan.
Ik zou het daarom niet doen. Probeer hem ervan te overtuigen dat je het ze af gaat leren in huis te piesen en stel een soort ultimatum voor de katten in, bijvoorbeeld als ze na 6 maanden nog in huis piesen en jij hebt alles geprobeerd, dat ze er dan uitgaan ofzo.
Misschien kan hij daar mee leven. Bovendien zit je dan in een nieuw huis, en kunnen de katten een nieuwe start maken en ruiken ze geen andere luchtjes waar ze overheen willen piesen.
Mijn katten hadden ook de neiging in huis te piesen, omdat een ermee begonnen is. Toch is het na een paar maanden over gegaan. Plantenspuit doet vaak wonderen als je ze betrapt Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 17:55

ik denk dat je er tog nog even met hem emot overhebben dat hij je met die katten meot nemen of iig wil proberen, wil ie dat neit dan zeg je tog dat hij je met 2 katten zal moeten accepteren.
Leg hem gewoon uit dat je ze echt kwijt wilt maar hem ook niet. Vraag hem heel lief, jij koopt het eten wel, ruimt alle 'ongelukjes' op enz.
Dat hij nix voor de katten hoeft te doen.

ik hoop dat ej dr iets aan hebt

-Maaike-

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 10:42

Tja, Polleke sprong meteen bij Stefan op schoot, de eerste keer dat Stefan en ik met elkaar afgesproken hadden. Mooie test, grinnik. MAar Stefan viel voor Polleke als een blok. Had hij Polle echter niet gemogen dan was het niets geworden tussen ons. Ik heb geen zin in gezeur over mijn hondje. Die hond is deel van mij. Misschien is 3 katten ook wel te veel avn het goede. Die oudste moet je echt aanhouden. Die andere die alles sloopt moet je opvoeden, dat kan namelijk. Ik ken katten mensen die hun kat opvoeden zodat ze niets slopen. En als hij niet wil luisteren dan kun je hem altijd nog weg doen.

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:50

Citaat:
Op 2001-11-28 13:15, schreef Honeybee:
Tja, enigszins kan ik me zijn mening wel voorstellen. Sinds ik die kleine erbij heb, gaat de rest overal hun behoeften doen behalve in de katten bak. Ik heb ook al meerdere bakken geplaatst, maar het mag niet echt baten. En tja, als je beneden binnen komt ruik je dat gewoon. Gelukkig doen ze het boven niet (meer) dus (ps. ik heb een bovenwoning) ruik je het boven niet. Maar de binnenkomst is nou niet echt prettig.


Heb ik een hele goede oplossing voor!!!! Ik heb van de week een spuitbus gekocht speciaal voor katten die sproeien, krabben etc. In die spuitbus zit een geurtje dat katten op hun gemak stelt. Dat sproeien komt namelijk ook voort omdat hun thuissituatie is veranderd door die andere poes en dat ze zich onzeker voelen. Het is wel aardig duur vindt ik, maar iedereen die ik erover spreek zegt dat het gegarandeerd werkt!!! Het heet Cattitude (van het merk Sire) en kost, niet schrikken.... 50 gulden voor een spuitbus! Echt een aanrader!!!

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:53

En dan nog even een reactie op de topic.... Ik snap niet dat hij ze weg wil hebben! Okee, ik kan begrijpen dat die pislucht toch wel een beetje gaat irriteren, maar daar is wat aan te doen. Lees mijn vorige reactie!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-01 13:54

Eeeeeeeh... ze doen heel soms meer dan alleen plassen ... Alleen dat doet alleen die kleine..



_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Honeybee op 2001-11-29 13:22 ]</font>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 13:59

Nou Honeybee, vertel maar niet verder dan. STraks ga ik namelijk je vriend nog gelijk geven.....

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-01 14:03

Marijke (hier ook van bokt) gaf eens de tip om peper te strooien op de plekken waar ze sproeien en andere dingen doen. Dit hielp echt... ze kwamer er niet bij in de buurt, maar je moet dan wel heeeeeel veel peper strooien. en ja, peper is peperduur.

Zou het helpen als de katten in een nieuwe omgeving zijn? Of zou het helpen als ik de katten (als ik niet thuis ben) in een apart kamertje doe met de kattenbak?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 14:23

Twee problemen in 1. Je twee katten die niet zo braafjes zijn en dan ook nog eens een vriend die het er niet mee eens zijn.

Misschien als je je vriend eens voorlegt dat je de kattenproblemen probeert op te lossen (te verminderen misschien, want ach, die ene drol Haha! )

Ik zou je katten toch niet de deur uit doen hoor, stel je nou voor dat het misgaat met je vriend. Altijd van het ergste uit gaan, denk ik altijd.
Dan heb je je lievelingen weggedaan voor hem, en je krijgt ze nooit meer terug!

Over je laatste bericht, het zou een oplossing kunnen zijn om ze, als je er niet bent, in 1 kamer te doen met bak en eten erbij. Bij Ukkie, mijn katje, werkt dat prima.
Zij is als ik er niet ben in een lege slaapkamer, met bak, eten, krabpaal, speeltjes en eten/drinken en ze gedraagt zich daar prima.
(Oke dat krabben aan de muur moet nog opgelost Haha! )

Toen ze eerst door het hele huis mocht, sneuvelde er weleens iets. En omdat mijn huis nog niet ingericht is, wil ik niet dat ze zichzelf dingen aanleert, die ik later weer af moet leren. Proberen kan altijd en wie weet draait je vriend dan ook bij.

Ik hoop het voor je!