ontspanningshoofdpijn?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

ontspanningshoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 15:10

ben best een stress en hectisch persoon, en als ik door de weeks gewoon school heb heb ik nergens last van

maar in de relaxte weekenden en vakanties heb ik altijd hoofdpijn, beetje misselijk.

dus me mams zei: dat is 'ontspanningshoofdpijn'
dus ik: dies gek, dat bestaat helemaal niet, maar ze bleef het volhouden.

dus hebben jullie enig idee of dit echt bestaat? of dat ze dit gewoon kletst
(doet ze wel vaker Schijnheilig *LOL* Haha! )

liegen mag Schijnheilig b heb graag gelijk gna gna. hebben jullie hier dus weleens van gehoord?

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!


Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 15:16

Nee het is spanningshoofdpijn en ik heb het ook, alleen dan juist tijdens school en drukke dingen.
Ontspanningshoofdpijn niet Tong uitsteken

Whatabouther.nl
Award-winning travel blog - travel stories - travel videos - lifestyle - chasing dreams

† 29-10-11 Mama, ik mis je.

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 15:18

zie je!!!
ze kletst Tong uitsteken

vraag me alleen wel af waarom ik dan wel hoofdpijn heb

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 15:34

Of het 'officieel' bestaat weet ik niet, maar ik heb ook vaak last van ontspanningshoofdpijn, voornamelijk na een drukke periode; werk, paarden, tentamen (waarbij ik standaard te laat begin met leren) en alles dus even erg hectisch is. Wanneer er dan even een moment van rust is (vaak na het tentamen) heb ik last van ontspanningshoofdpijn. Is bijna iedere keer zo, ik maak al geen afspraken meer voor de avond of dag na een tentamen omdat ik dan met hoofdpijn zit..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Kyra_
Berichten: 45
Geregistreerd: 16-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 15:35

Het klopt wel, tenminste naar mijn weten...
Door al de spanningen van de werkweek stel je als het ware je hoofdpijn uit, zodra je kan ontspannen krijgt de hoofdpijn zijn kans. Klinkt misschien wel gek, maar er zijn echt wel meer mensen die daar last van hebben.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 15:41

Bekend fenomeen... Als ik het een periode druk heb, begint pas daarna de ellende. Heb een tijd stagegelopen en ik kon er toen zeker van zijn dat ik dan in het weekend last had van hoofdpijn. En maandag was 't weer weg.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:54

daarom worden er ook zoveel mensen 'ziek' als het vakantie is..
ik heb het ook hoor, moet je gewoon even wennen aan het feit dat je ontspannen bent ofzo..
of dat van kyra vind ik ook wel logisch klinken..

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:01

klopt wel, ik heb ieer weekend en iedere vakantie hoofdpijn..... en op mijn hectische en drukke werk (onderwijs Clown ) heb ik geen last..... wel vet balen natuurlijk.....

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:01

Ja dat kan hoor! Ik had ook verwacht dat ik dit weekend ziek zou zijn, heb net tentamenweek gehad. Ik word vaak heel moe na zo'n week of in vakanties.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:33

Heb ik ook vaak last van Verdrietig

The journey of a thousand miles begins with a single step.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:37

ja hoor het kan zeker wel, ik heb het ook weleens. Vooral toen ik net met mijn nieuwe baan begonnen was, had ik er last van. Het is nu wel een stuk minder geworden.

Maar het kan zeer zeker wel en ik denk dat er een hoop mensen last van hebben, maar er helemaal niet bij nadenken.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:38

Gerbenfroh schreef:
Nee het is spanningshoofdpijn en ik heb het ook, alleen dan juist tijdens school en drukke dingen.
Ontspanningshoofdpijn niet Tong uitsteken


Jij hebt dus iets anders... en ontspanningshoofdpijn bestaat dus ook.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:46

Ik heb het ook.. afgelopen zaterdag weer.. hele dag op bed gelegen.

Maar ik heb het ook wel gehad doordat ik door de week heel veel koffie dronk en in het weekend niet. Daar kreeg ik ook hoofdpijn van.

Ik drink nu op mijn werk max 2 koppen en sindsdien gaat het wel steeds beter..

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:51

soms is het ook zo dat mensen die door de week op werk/school stees koffie drinken en dit thuis niet doen, ook hoofdpijn krijgen. Mijn vriend heeft dat soms

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:54

Ik heb er ook altijd last van. Nu met mijn stage werk ik 6 dagen in de week (zaterdag nog in de winkel) Scheve mond . Ik heb dus elke zondag (mijn enige vrije dag nogwel!) barstende koppijn. Mijn moeder zegt dat het spanningshoofdpijn is, maar die komt er pas uit wanneer je ontspant Verward

heel vaag allemaal, maar vervelend is het wel!!

people like YOU are the reason that people like ME need medication!!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:01

Kyra_ schreef:
Het klopt wel, tenminste naar mijn weten...
Door al de spanningen van de werkweek stel je als het ware je hoofdpijn uit, zodra je kan ontspannen krijgt de hoofdpijn zijn kans. Klinkt misschien wel gek, maar er zijn echt wel meer mensen die daar last van hebben.


hier nog een !!!

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:20

missnynke schreef:
soms is het ook zo dat mensen die door de week op werk/school stees koffie drinken en dit thuis niet doen, ook hoofdpijn krijgen. Mijn vriend heeft dat soms



De alom bekende koffiekater...Had mijn moeder vroeger ook, werkte bij de Thuiszorg en dronk vaak mee met de cliënten. Toen ze overschakelde op thee/water/fris ging het al een stuk beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:29

Ja, het bestaat echt. Een vriend van mij heeft, zolang hij doordeweeks op tijd naar bed gaat, en vroeg eruit gaat nooit ergens last van. Maar als hij in het weekend laat naar bed gaat, en laat eruit, heef thij ook altijd hoofdpijn.
Zorg ervoor dat je een regelmatig leven hebt (dus ja, ook in het weekend wat eerder naar bed en eerder eruit), dan wordt het een stuk minder.

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:57

Helaas bestaat het en ik heb het ieder weekend en ook veel in de vakantie. Het zit bij mij ook in de famillie, misschien is dat wel toeval hoor Knipoog

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:53

klopt wel. de stress krop je op. als je dan ontspant komt her eruit en krijg je bijv hoofdpijn.

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:48

ik heb ook last van ontspanningshoofdpijn ! zolang ik werk en me zenuwachtig maak is er niets aan de hand maar zodra ik volledig ontspannen ben krijg ik niet alleen hoofdpijn maar ook migraine ! ik zie dan blinde vlekken , daarna hoofdpijn en daarna overgeven en 1 dag doodziek ! nu heb ik van de dokter goede medicijnen gekregen die ik moet nemen zodra ik een migraineaanval krijg en dan gaat hij over ! zeer vervelend die hoofdpijn !

a dog is for life not just for christmas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:43

Gerbenfroh schreef:
Nee het is spanningshoofdpijn en ik heb het ook, alleen dan juist tijdens school en drukke dingen.
Ontspanningshoofdpijn niet Tong uitsteken

Het bestaat toch echt wel hoor.

Heb er zelf overigens geen last van, hád ik daar maar last van, i.p.v. die ellendige eeuwige migraine. Haha! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BoJessie, ComscoreBot, flooooo, Hannerups, Kloesje, lanouska, larissa96, LisaVH96, LouLi, MarJon, Pasje03, Roquen, Saab99, Telpeva, Urbiezira, zonnebloem18 en 58 bezoekers