Open dag KLM

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Open dag KLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 23:30

Dit weekend was er bij de KLM een open dag voor het personeel, wegens het 85 jarig bestaan. Je mocht na het in checken en een pasje op plaatsen komen waar je normaal nooit mag komen. Alles was tot in de puntjes verzort. Je werd met bussen van de ene naar de andere plek gebracht. Wachttijden waren er niet. Op veel plekken was er eten en drinken. Ik heb wat foto's (50) gemaakt en hier is een selectie voor geintresseerde.

Afbeelding
Hier werkt Henk

Afbeelding
Met een treintje gingen we door de vracht. KLM Cargo

Afbeelding
Deze goederen staan klaar om naar de vliegtuigen te gaan
Afbeelding

Afbeelding
hierin worden de paarden vervoert

Afbeelding
Hier worden de parketten en post klaargemaakt voor verzending

Afbeelding
Dutch Dakota

Afbeelding
Een motor onderdeel van 254.741.72 euries!!
Een motor kost ongeveer 23 miljoen Dollar!!!

Afbeelding
Je kon een rondvlucht maken met de Dakota

Afbeelding
Schiphol te zien vanaf Schiphol-Oost

Afbeelding
Flightstimulaitors. Voor elk type vliegtuig een andere

Afbeelding
Landingsgestel van een zeer grote jonge

Afbeelding
Hier worden de vliegtuigen om de zoveel vlieguren totaal gestript en weer in elkaar gezet.

Afbeelding
Afhandeling van een vrachtvliegtuig
Afbeelding

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 00:48

Niels werkt ook op schiphol. Ze hebben deze week de hele hangar moeten opruimen etc voor de open dag.
In welke hangar is de foto met dat vliegtuig gemaakt ?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 09:13

Welk vliegtuig? We zijn in verschillende hangars geweest en daar stonden dus ook vliegtuigen

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 11:53

En mn tante/oom zijn er ook geweest, maar moesten afbreken vanwege mn opa (ligt in het ziekenhuis).. Mn oom was een piloot geweest en mn tante een stewardesses Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:33

Zijn jullie ook in hangar 11 geweest ? Volgens mij werkt Niels daar.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:41

heee ik ben er gister ook geweest!! leuk dta ik e rnog wat foto's van zie, onze digi was leeg Boos!
bij ons waren er wel wachttijden maar het was extreem druk zoals het personeel zei. Bij de vracht stond 100km w8rij dus zijn we maar naar hanagr 11 gegaan, dat was echt heel leuk! Lachen en dan die boeing 747 wat een ding!! als je dr naast staat echt ongelofelijk!! en dan aal die kraampies alles gratis ja was echt een leuke dag! Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 13:45

kojack schreef:
Zijn jullie ook in hangar 11 geweest ? Volgens mij werkt Niels daar.



Wij zijn overal en enrgens geweest.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 13:56

bonney4evver schreef:
heee ik ben er gister ook geweest!! leuk dta ik e rnog wat foto's van zie, onze digi was leeg Boos!
bij ons waren er wel wachttijden maar het was extreem druk zoals het personeel zei. Bij de vracht stond 100km w8rij dus zijn we maar naar hanagr 11 gegaan, dat was echt heel leuk! Lachen en dan die boeing 747 wat een ding!! als je dr naast staat echt ongelofelijk!! en dan aal die kraampies alles gratis ja was echt een leuke dag! Haha!



Wij zijn nergens in geweest. Julke (Martine) en haar man waren mee. Julke heeft last van Astma en was veel benauwt. Dus wel veel gezien en snel naar buiten voor frisse lucht, nou ja fris met al die cerosine Haha! Bij de bussen hebben we het langs misschien 45 seconde gewacht. Overal zo instappen. Alleen bij het in checken was een rij. Bij de Cargo konden we na 2 min. wachten zo het treintje in. Er liepen duizenden mensen en Henk kwam een paar collega's tegen en ex collega's. Verward Bij de Dakota Ass. lekkere saté met nassi gegeten.

We zijn ook nog bij Henk zijn werk wezen kijken. Zij repareren alles wat niet kan vliegen. Er stonden een aantal voertuigen in de garage en Julke haar man vond dat wel heel interessant om zo iets van dicht bij te zien.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:49

Mijn paps heeft bijna 35 jaar bij de KLM gewerkt Knipoog , in een tijd dat vliegen nog niet "de-normaalste-zaak-van-de-wereld" was.
Kinderverjaardagen vierden we steevast op Schiphol, omdat mijn vader overal mocht komen en zodoende alle genodigde kindertjes dus ook.
Mijn broers en ik wilden soms wel eens wat anders op onze verjaardagen doen, maar de kinderen die we uitnodigden, wilden altijd naar Schiphol Tong uitsteken !
Mijn vader kreeg het altijd wel voor elkaar, dat we een Boeing van binnen mochten bekijken en dat we daar dan ook nog een maaltijd en wat te drinken in kregen Clown .
Aan het einde van de middag, kregen we allemaal een speldje met "junior Sterward" of "junior Stewardess", een KLM bloknootje + pen en een paar mooie stikkers (ik heb er nog steeds een paar Knipoog .)

En nu... mag je (ook als personeel) nergens "zo maar" meer komen Scheve mond .
Mijn jongste broer werkt ook alweer 10 jr. bij de KLM en als mijn kinderen naar Ned. vliegen, kon hij ze alleen maar van de gate halen, als hij zelf net daarvoor ook geland was. Nu vliegt hij sinds bijna 3 jaar niet meer en kan hij ze helemaal niet meer afhalen.
Helemaal begrijpelijk allemaal, maar ergens toch wel jammer.

Daarom is zo´n "open dag" natuurlijk hardstikke leuk; kan je toch nog achter de schermen kijken Lachen .

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 16:37

Je moest wel bij de poort bij Oost je pasje laten zien. Er was dus echt controle voor iedereen!
Het is jammer dat 9/11 veel heeft veranderd in de wereld. Henk mag overal komen met zijn pasje en als ik een keer mee was dan kreeg ik zo een pasje mee en kon dan ook overal komen. Je kon nog op het platform rijden met je eigen auto en even naar tankeiland gaan en hier neuzen en daar neuzen. Nu kan dat niet meer mee. Wel jammer, maar gisteren was ook erg leuk. Er was veel bewaking en controle.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:59

ja kopt mja na 11 september is ook alles veel meer beveilgigd, wat ook zo jammer was, was dat bij de flightsimulators er 2 uur wachtrij was, en dan werden er maar 25 kaarten per half uur uitgedeeld ook.. zonde want wou t graag een keer mee maken, in hanager 11 vond ik het wel t leukst al die dingen snoep, shirts, foto's bottons prijsvragen leuke muziek.. dat was echt leuk Lachen

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:10

Ik was zondag op Schiphol-oost, dacht al dat er een soort van open dag was Haha! Echt heel veel mensen en bussen, maar dat zal op Schiphol zelf nog wel meer geweest zijn denk ik.

Wel gaaf om te zien allemaal! Ik had tot verkort nog nooit een vliegtuig van zo dichtbij gezien, alleen als ze over je auto heen vliegen bij de snelweg daar... Erg he Bloos En nu zie je ze gewoon vlakbij landen als je met de bus van Schiphol naar Schiphol-oost gaat, erg gaaf Haha!


[typo]
Laatst bijgewerkt door Nintu op 11-10-04 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_happy

Berichten: 419
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:43

Leuk zeg, die open dag !

Ik krijg donderdag met school (MTRO) een rondleiding + info, lijkt me erg interessant Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 22:46

Digi meenemen.!! Ik hoop dat je bij dingen mag kijken waar je normaal nooit mag komen.

@Steffi
Het buitengebeuren bij hanger 11 was leuk. We hoopte nog een vriend van ons tegen te komen die de vliegtuigtrekkers bestuurt. Helaas was hij vrij.

We zagen ook nog de Dakota opstijgen. Hij was sneller in de lucht dan dat we dachten. Wel een herrie, maar een machtig gezicht.
Heb je ook nog in een motor gestaan??? Was errug druk daar, maar wat een ding zeg. 3 meter doorsnede. Hij koste maar 23 miljoen dollar.