Rijbewijs ingenomen en weer terug voor werk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Moet degene zijn rijbewijs weer terug krijgen

Nee, Eigen schuld dikke bult
101 (86%)
Ik weet het niet
6 (5%)
Ja hij moet hem terug krijgen
10 (8%)

Totaal aantal stemmen: 117


renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:20

ik vind van niet
mijn broer is zijn rijbewijs een half jaar kwijt geweest wegens rijden onder invloed ( alchol 3x zoveel als toegestaan en drugs) en heeft zn rijbewijs weer terug gehad
maar die mag m binnenkort weer inleveren omdat hij niet goed uit zn psychologishe test gekomen maar dat is toch echt zn eigen schuld en ben echt blij dat hij m weer kwijt raakt ( en nee ik kan t wel heel goed met m worden maar t is en blijft gewoon een gevaar op de weg)

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:20

Nee. Had hij maar niet zo stom moeten zijn.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 11:44

hoeveel aanrijdingen gebeuren er eigenlijk waar alcohol in het spel is, en hoeveel door te hard rijden, telefoneren of andere bezigheden dan een auto besturen (make up, wegenkaart, radio enz. )

Rijbewijs niet meer terug (dus voor iedereen) icm de socialewetgeving en de regels bij ontslag etc.... dan zou die persoon er alleen voor verantwoordelijk zijn als een bedrijf ook anderen gedwongen zou moeten ontslaan?
En de schenker dan, de personen die zagen dat doe persoon beschonken achter het stuur ging/verkeers deelnemer werd? is dit dan ook niet iets wat valt in de grijze massa van zinloos geweld als er iets gebeurd?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 12:00

Mijn ex is z'n rijbewijs een keer een half jaar kwijt geweest: gezopen en een aanrijding veroorzaakt, ik moest hem maar van hot naar haar rijden toen..... hij moest een cursus doen over drank ik het verkeer en heeft het geholpen????

NEEEEEEE.... hij zuipt nog even veel en stapt rustig met een slok op in de auto.... ben erg blij dat ie ex is......

van schrik drink ik geen druppel alcohol

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 13:46

Ik drink uit principe niets!! Als ik moet rijden! Heb namelijk al eens vrienden verloren die met een borrel op in de auto stapte

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:48

Nee zo iemand verdient dus geen tweede kans Hij brengt iemand anders zijn leven in gevaar! Ik ben er echt heel fel op, heb zelf een ongeluk gehad door iemand die bezopen was en ondervind nog steeds(!) na dik 5 jaar de ellende ervan.

Laatst hoorde ik ook van een piloot die een nogal hoog promilage in zijn bloed had, hij wilde nog wel even met een paar honderd passagiers doorvliegen naar Amerika!!!!!! Deze meneer hoeft ook niet meer te denken dat hij ooit nog achter de knuppel in een vliegtuig mag zitten, en terecht!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:55

Iemand die te hard rijdt brengt geen levens in gevaar? of te langzaam rijdt, rechts inhaalt, sigaret rookt in de auto (en dan niet vanwege de nicotine maar bezig zijn met wat anders dan auto rijden), met de radio prutst, wegenkaart bekijkt, straat zoekt (plots op de rem trapt) medicijnen slikt, epilepsie in de familie heeft, hart en vaat ziekten, te laag reactievermogen, slippers aan tijdens het rijden, grieperig is....die kogen allemaal niet autorijden om dat die andere levens in gevaar kunnen brengen cq brengen....

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 23:00

te hard rijden en met alcohol op moeten allebei gestraft worden..

En hij zit fout moet die er maar voor boete!!!!!!!

Vind het echt de grootste onzin dat ze ff ze direct hun rijbewijs terug mogen!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 23:10

Heb NEE! gestemd.

Iemand is in zijn prive tijd dus een gevaar op de weg, maar zou dat tijdens werktijd dus legaal mogen zijn?

Nop!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:05

Ylana schreef:
Ik heb NEE geantwoord.
Mensen die met alcohol op achter het stuur zitten weten niet waar zij mee bezig zijn!!!


Als ik een biertje op heb merk ik echt nog niets van de alcohol, van 2 ook niet en van 3 ook niet. Maar ik drink heel soms maximaal 2 als ik ga rijden eigenlijk maar 1, sinds ik aangehouden ben voor blaas test ik mocht wel doorrijden omdat het goed was maar toch.

Maar om nou te zeggen die mensen weten niet waar ze mee bezig zijn, ok als je 3 of 4 of meer bier op hebt kan ik zeggen ok, maar iemand die 1 of 2 pilsjes drinkt?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:15

Citaat:
Als ik een biertje op heb merk ik echt nog niets van de alcohol, van 2 ook niet en van 3 ook niet.


dat denk je, dat zeggen ze namelijk allemaal!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:29

Ik heb "Ik weet het niet" gestemd.

Ik ben er niet voor dat iemand z´n rijbewijs meteen weer terug krijgt, maar ik wil ook weer niet zo ver gaan om te zeggen, dat hij hem helemaal niet meer terug krijgt!

Ik denk dat bij een eerste keer het rijbewijs voor bijv. 3 mnd. intrekken én een fikse boete, vaak al afschrikkend genoeg is. Bij een tweede keer voor dezelde overtreding gepakt worden: 6 mnd. rijbewijs kwijt, boete + zo´n cursus "geen-alcohol-in-het-verkeer". Bij de derde keer zou het voor mij ook "definitief-rijbewijs-inleveren" mogen zijn !

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:39

Ik vind als iemand te veel gedronken heeft en aangehouden word door de politie is het zijn eigen schuld. Moet je maar niet dronken achter het stuur kruipen, mensen weten wat de gevolgend kunnen zijn, en ook wat de gevolgen zijn wanneer ze aangehouden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:43

Ik heb inderdaad wel het idee dat mensen nu ook zoiets hebben van"Ach als ik teveel drink,dan krijg ik hem toch wel terug,dus wat maken die extra glaasjes uit"

Er staat niet echt iets tegenover,ja een boete meen ik,maar als je je rijbewijs niet kwijtraakt....
Volgens mij is dat gewoon te weinig.
Al zouden ze het rijbewijs al voor 3 maanden afpakken,dan is de impact toch wel groter dan dat het nu is.

Ik heb dus NEE gestemd.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:26

Ik heb ook nee geantwoord, hier is het zelf zo als je 180 kilometer per uur rijd word je rijbewijs voor drie maaanden afgepakt, ditzelfde geld voor dronken achter het stuur en doe je beide en pakken ze je dan is het drie maanden gevangenisstraf.
Geen denken aan dat je hem hier terugkrijgt voor je werk.
En zo hoord het ook, tenminste vind ik.
Je bent een gevaar op de weg niet alleen voor je zelf maar ook voor andere onschuldige weggebruikers.