Gebroken vingertopje??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Gebroken vingertopje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 14:49

Ik vraag mij af of iemand hier ervaring heeft met het breken of verbrijzelen van een vingertopje. Ik heb afgelopen maandag zó onwijs vastgezeten tussen de kaken van mijn pony (tussen zijn kiezen en hield vast) en sinds die tijd doet mijn vingertopje een beetje raar. Ik dacht dat het wel ging, maar hij is steeds warm, blauw en voelt heel raar…

Als je dit weleens hebt gehad, wil je mij misschien vertellen wat je voelde?

Alvast bedankt!

Gr. Diane


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:50

Ik heb aan 1 vinger een los stukje bot (zit nog steeds los, is een schilfertje als het ware). Ook een paard wat beet en niet losliet.

Het is als of het een flinke blauwe plek is, maar dan duurt het langer en het is ook wel pijnlijker.

:evaw:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:52

Klinkt als een zware kneuzing of ontsteking....

Ik had het na een ongeluk aan de zijkant van me hand (gedeelte onder je pink) was een hele rare bult en voelde ook erg warm en raar. Maar was niet gebroken, dat hebben ze toen gecontroleerd.

Misschien dat je beter ff langs de huisarts kan gaan, denk dat ze op de EHBO niet meer helpen omdat het gister al was gebeurd.

Sterkte Ach gut

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 14:53

Ja, ik heb ook een blauwe plek onder mijn nagel en als ik eraan kom, dan voelt het alsof er een stroomstootje door m'n vinger gaat.

Ben jij ermee naar een dokter geweest? Zo ja, wat hebben ze eraan gedaan (voor zover dat mogelijk is).

De pijn trekt trouwens ook door naar mijn ringvinger en pink (gebeten in mijn middelvinger) en mijn pols. Als ik kracht zet met mijn hand, dan voel ik het er ook doorheen trekken.

Het is afgelopen maandag gebeurd, dus bij de eerste hulp zullen ze sowiezo niets meer kunnen doen.

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:55

Ik heb (helaas) ervaring met gebroken vingertopje: ringvinger, breuk in het bovenste gewrichtje. Bij het uitdoen van het hoofdstel trok mijn lieve paardje ( Lips are sealed ) zijn hoofd zo hard terug dat mijn vinger het moest bezuren. Ik heb nog een half uur verder met hem gewerkt (lees: hij zal het nu nooit meer doen! ~~}> ) en merkte dus niet echt iets van pijn ofzo. Pas toen ik mijn rij-handschoenen uittrok zag ik dat het topje scheef stond, kon niet goed zijn.... Het is met een kleine operatie rechtgezet, maar nu (bijna half jaar later) is het nog dik, bijna niet te bewegen en scheef. Zal nooit meer echt goed worden, maar ik heb er ook niet echt veel hinder van. Ik kan mijn hand niet meer mooi sluiten en sommige ringen passen niet meer, maar verder...
Bij mij dus niet veel pijn, of gek gevoel, je zag gewoon duidelijk dat het niet goed kon zijn. In jouw geval zou ik bij twijfel gewoon even langs de huisarts gaan.

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:32

Ik heb vroeger met mijn wijsvinger tussen een container deur gezeten.
Mijn vingertopje was dus gebroken.
Maarja wat voelde ik? Dat weet ik niet echt meer Verward Wel veel pijn. Er was meer met mijn nagel dan met mijn vingertopje zelf.
Ik denk ook dat je beter langs de huisarts kan gaan.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 15:48

Ik ga morgenochtend de dokter dan maar eens bellen... Voel me altijd zo'n zeurkous als ik naar de dokter ga en het blijkt allemaal wel mee te vallen...

Iig bedankt voor de reacties.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:51

Ik ken iemand die dat heeft gehad. Er kon geen gips omheen omdat het anders verkeerd vast groeit. Zag er niet zo lekker uit.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 15:57

EvaloveSandy schreef:
Ik ken iemand die dat heeft gehad. Er kon geen gips omheen omdat het anders verkeerd vast groeit. Zag er niet zo lekker uit.


Hey eh... Bedankt he... Clown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Black_Moon, carina, gaucho, Lestrange01, Lisewiesje, MallyBelly, MarJon, Mo_86, Niicolee_, Verara, xxxmh, Zwerte en 151 bezoekers