Wagenzieken onder ons, busreis...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Wagenzieken onder ons, busreis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 18:24

Ik heb last van wagenziekte, niet zo'n beetje ook nog Scheve mond Misselijk, overgeven, hoofdpijn enzo Ziek
Helaas moet ik 1 keer per week naar Zwolle met de bus, een uur reistijd Scheve mond Je ziet hem al wrs al aankomen, ik ben nog geen enkele keer echt goed niet bus uit gekomen. Het ging altijd nog net goed, alleen hoofdpijn en misselijk. Tot vorige week Bloos Bloos Bloos
Maarja, ik heb wel medicijnen ervoor. Alleen zijn die slaapverwekkend. In de auto geen punt, maar in de bus.... Scheve mond Liever niet Knipoog

Nu heb ik vandaag geprobeert de busreis te doorstaan met een middeltje van vsm, wat niet slaapverwekkend was. Maar ik heb nu toch best nog wel een nare hoofdpijn Scheve mond Helemaal goed werkt het dus ook niet.
Hebben jullie misschien nog echt goede tips om toch zo goed als mogelijk is die bus uit te komen. Dat ik niet op het wiel moet gaan zitten was ik al achter Knipoog

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:26

Voorin gaan zitten Lachen
Verder heb ik er altijd last van gehad, maar ben er nu blijkbaar overheen gegroeid ofzo Lachen

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:28

Voorin zitten, dat je goed naar buiten kunt kijken en van te voren de bochten en bewegingen aan ziet komen... maar dat wist je waarschijnlijk al... Knipoog
Ik ken het, supervervelend!
Ga gelukkig zelden lange stukken met de bus, maar ben net op rondreis geweest in Egypte en daar ging het 2 keer tijdens een rit in een touringcar mis... dus ik ben wel benieuwd naar verdere tips...

Is de trein trouwens geen goed alternatief voor jou, of heb je geen fijne verbinding ??

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:29

voorin gaan zitten, vooral NIET lezen, ik zorg altijd dat ik zeg maar náást de chauffeur zit, zodat ik ook af en toe gewoon lekker naar buiten kan kijken..
een raam open scheelt ook echt, maar dat lukt niet echt in de bus..

verder weet ik het ook niet..

harlekijn
Berichten: 661
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: 5 min van het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:33

een watje in je oor als je rechts ben het watje in je linker oo en ben je links dan het watje in je rechter oor

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 18:35

grandeur schreef:
Is de trein trouwens geen goed alternatief voor jou, of heb je geen fijne verbinding ??


Niet echt, eerst naar Apeldoorn jagen en ook nog eens overstappen dacht ik. Nu heb ik gewoon lekker een regelrechte verbinding, das wel fijn.

En voorin zitte.. Tja, 's ochtends zit de bus vaak al stampvol dat ik niet meer kan zitten en 's middags stappen en er ook vrij wat oudere mensen op. En, no offense hoor Knipoog , die willen natuurlijk allemaal voorin zitten. Om dan te weigeren omdat je wagenziek bent... Scheve mond Die vlieger zie ik niet zo snel opgaan om eerlijk te zijn Bloos

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:36

dan kun je nog beter vooraan gaan staan, want dat is echt de beste oplossing (ik spreek uit ervaring)

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:37

Ik heb er ook best snel last van, gelukkig niet héél erg.
Ook als ik in de trein zit en het is keidruk (en heb geen stoel maar moet met 20 andere mensen op dat kleine stukje staan bij de deuren), krijg hoofdpijn, misselijk, benauwd, hartkloppingen enzo Scheve mond Ik ga altijd heel overdreven (en rustig) in-uit ademen en dat werkt bij mij wel een stuk... Maar moet zeggen dat ik altijd blij ben als ik de trein/bus uit kan Tong uitsteken
Het is gelukkig altijd goed gegaan, behalve in de bus naar Parijs Tong uitsteken Toen was ik echt zo ziek, was blij dat ik wat plastic tasjes had Schijnheilig

Lezen in trein/bus/auto kan ik al helemaal niet tegen, dan weet ik zeker dat het mis gaat Haha!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:44

harlekijn schreef:
een watje in je oor als je rechts ben het watje in je linker oo en ben je links dan het watje in je rechter oor


Echt waar?
Zou goed kunnen werken, wagenziekte schijnt ook met je evenwicht te maken te hebben dat in de war raakt in zo'n bus, daarom helpt het ook om voorin te zitten/staan en naar buiten te kijken zodat je alles zoveel mogelijk ziet aankomen.
Maar ik ga het de volgende keer proberen, kleine moeite !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:17

ik ben ook snel wagenziek en ga meestal voorin zitten en doe mijn discman aan ook helpt het om wat te eten onderweg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:19

Het enigste wat bij mij helpt zijn helaas toch de primatour tabletjes waar je wat suf van word.

Ik heb ondertussen al veel geprobeerd, maar niet anders helpt Verdrietig
En ik word in de auto al ziek.
Op de motor dan weer niet Verward

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:21

runningkawa schreef:
Het enigste wat bij mij helpt zijn helaas toch de primatour tabletjes waar je wat suf van word.

Ik heb ondertussen al veel geprobeerd, maar niet anders helpt Verdrietig
En ik word in de auto al ziek.
Op de motor dan weer niet Verward


Hier hetzelde probleem.
Op 1 Primatour kan ik uren slapen en ben ik de rest van de dag duf.

Pieper

Berichten: 73
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:23

Oke wat vaak wil helpen is, staan in de bus.. deed ik vroeger altijd! verder heb je weinig middeltjes waar je niet suf van word! of je moet homeopatische middelen gaan proberen. Ik had er vroeger ook veel last van, maar ben er gelukkig overheen (ben nu zelfs <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=auto&v=56">auto rij-instructrice) Ik hoop dat het minder wordt, want het is zeker vervelend!
Succes!