Vandaag voor de 2e keer rijles! ( met de auto ! )

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-01 20:43

Ik was 16 november jarig. Ik had van mijn vader al een aantal dingetjes geleerd, zoals schakelen. Ik heb vorige week zaterdag 1 uurtje rijles gehad en dat ging allemaal goed. Vandaag heb ik 2 uur achter elkaar gereden en we gingen naar Arnhem! Gelijk de stad in, dat was echt druk! Autobaan en alles, 3 baans rotonde enz. En dat al bij mijn 2e les!En de hellingproef moest ik ook doen, maar dat vond ik niet moeilijk, maar al die drukte om me heen zeg, als je dat niet gewend bent, is dat wel even slikken.

Maar alles ging gelukkig goed! In Arnhem rijden is wel ff heel wat anders dan in die kleine dorpjes hier allemaal waar je geen auto tegenkomt!

Doei!

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 13:08

Ja, dat is inderdaad wel even wennen... Ik heb nu 5 jaar mijn rijbewijs en ben toendertijd begonnen met lessen in Den Haag. En ik had ook nog het 'geluk' dat ik in de drukste straat van Den Haag woonde Frusty

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 15:13

ik heb nu 3 maanden m'n rijbewijs. ik had toen ik begon ook niks geleerd van m'n vader ofzo. en wilden we een wat rustiger stuk op zoeken moet ik eerst over de randweg. Dus zat net 5 min 8er het stuur en gelijk al 70 km rijden dat was wel leuk.Het schakelen ging de eerste paar lessen niet zo. ik was zo met andere dingen bezig dat je er niet aandacht.Met 8 lessen gingen we 2 uur rijden en naar a'dam toe jeetje wat was dat vreemd zeg eerst lekker snel over de snelweg ik reed 140 km ipv 120 km. m'n instructeur vond me wel stoer dat ik dat deed na zo weinig lessen.Dus in a'dam aan gekomen 8er perron 0 langs de binnenstad in. moest ik stoppen voor een zebrapad want gertjan droge( die van TV)moest oversteken.Dat was wel lachen. dus ik verder rijden reden we over de trambaan. ik dacht dat er elk moment wel een tram in m'n auto kon rijden.het was voor mij wel een hele ervaring om daar te rijden met al die drukte.Ik heb wel heel veel geleerd in die les en dan vooral heel verweg kijken,want je moest optijd weten welke rijbaan je moest nemen.
Jij succes met je rijlessen en hopenlijk slaag je in 1 keer. ik deed het in 2 keer ik reed de eerste keer veels te snel,maar dat kwam door de zenuwen

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-01 15:33

Hai

Ja dankjewel. Ik hoop ook dat ik in 1 keer slaag. 3 januarie moet op voor theorie.... En als ik dat haal ga ik gelijk aanvragen en die 8 tot 10 weken die ik dan nog heb voor mijn examen daarin ga ik 2 of 3 keer per week lessen.

Wat iemand net zei van... je moet ver weg kijken. Dat klopt, dat heb ik nou ook geleerd, want er zijn zoveel banen in de grote stad! Je let in het begin alleen op schakelen enzovoorts, maar er komt dus nog veel meer bij kijken!

Groetjes!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 18:55

ik heb mijn theorie in 2 keer gehaald Haha!

voor praktijk moet ik 10 december op (voor de 2e keer). ik heb tot nu toe 31 uur gereden. een snelcursus. maar door kleine foutjes ben ik helaas gezakt. Frusty Frusty Frusty

su6 he!!!

gr linda Lachen