'Omgekomen scooterbestuurders reden te hard'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:11

DePennyBitch schreef:
Tja... wát dan ook de reden is geweest...

Feit is dat er wel twee jonge mensen zijn overleden en dat gun je niemand. Of het nu een kwestie is van "eigen schuld, dikke bult" of niet. En wat naar voor de nabestaanden. Verdrietig


Scheve mond

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 17:12

3 mensen DPB.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:25

Lips are sealed Gevaarlijke dingen....

Marjolein

Berichten: 11637
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:49

ik vraag em af hoe ze precies weten dat het om 2 scooters ging? waarom reed er niet een derde naast die na t ongeluk gewoon is doorgereden?
Dat ze geen verder onderzoek doen snap ik ook wel, voor de nabestaanden is t ook niet leuk om later te horen dat jou kind er schuldig aan was.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:01

Ik denk dat een derde toch wel geremd zou zijn als hij een klap had gehoord.

Het eerste wat ook in mij op kwam is dat het een soort 'duel' had kunnen zijn...

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:04

Zo'n "chicken" spelletje.. wie het eerst uitwijkt is een chicken...

Machie

Berichten: 16009
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:02

ik ken gelukkig heel dat spelletje niet!!!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:31

1 van de verongelukte is een neefje van familie van mij van het kamp, erg triest

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:37

Ik woon ook in zeewolde en het hele dorp heeft het er over, het is echt een heel raar idee. 's nachts belde heel veel mensen over wie het waren. 1 iemand ken ik ook, die werkte in de keuken waar ik ook werkte, zo raar, ineens is hij er niet meer.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:57

Vervelendste lijkt me dat je nooit zult weten wat er gebeurd is.. was het eigen schuld of een ongeluk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:12

toscana schreef:
Vervelendste lijkt me dat je nooit zult weten wat er gebeurd is.. was het eigen schuld of een ongeluk..


Het lijkt me dat dat niet uitmaakt, je krijgt ze hoe dan ook niet meer terug.....
(zou mij niet uitmaken iig)

Marjolein

Berichten: 11637
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:16

misschien dat je t beter ook maar niet kan weten

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 22:18

Ben ik met je eens Marjolein, maar ik vind 't dan behoorlijk onbeschoft om dan (als politie zijnde) maar naar buiten te brengen dat ze te hard hebben gereden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:19

Denk dat je daar geen gekke dingen mee naar buiten brengt
1 dode door l*llig terrecht komen dat kan
maar 3... dat doe je niet met 45 km en je helm op je kop

Marjolein

Berichten: 11637
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:20

ja dat misschien wel, vond het vrij logisch dat ze te hard reden, welke 16 jarige jongen rijd er op een zaterdagnacht op een verlaten fietspad nu niet te hard op zn scooter.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:30

Voordat iedereen dingen gaat suggeren. De jongens kenden elkaar niet en de kans op een wedstrijd/ruzie is minimaal.

Daarnaast vermoed de politie het volgende:
De weg ligt op ooghoogte van de gebruikers van het fietspad. Er is een auto geweest die in zijn achteruitkijkspiegel het ongeluk heeft zien gebeuren. Waarschijnlijk heeft de verlichting van deze auto een van de scooterbestuurders verblind op het moment dat zij elkaar tegen kwamen. Hierdoor heeft de scooterbestuurder zijn tegenligger waarschijnlijk niet gezien. De kans is dus groot dat deze verblinde bestuurder is gaan slingeren en de andere scooterbestuurder deze niet heeft kunnen ontwijken...

Heel veel sterkte gewenst aan de mensen die het verlies van deze jongens moeten verwerken...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 22:31

Ik vind dat allemaal van die suffe redenaties... Waar baseren ze dat op?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:36

Dat baseren ze op ervaring, zoiets is op dit punt al vaker gebeurt. Er zal nu begroeiing ook wel lichtvangnet genaamd worden geplaatst, van ongeveer 50 cm. hoog, zodat het niet nogmaals kan gebeuren. Helaas is dat voor deze jongens te laat... Automobilisten zullen van deze beplanting geen hinder hebben, de gebruikers van het fietspad alleen maar baat.

Maar de redenatie van sommige dat de jongens het zelf "uitgelokt" zouden hebben vind ik een stuk suffer en zeker niet gepast..........

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 22:39

Waar is de automobilist dan in dit verhaal? Doorrijden na een ongeluk is strafbaar.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:40

Wat vanda's zegt kan best kloppen. Ik reed pas op m'n brommer in de regen en het was donker (weet niet of het zaterdag regende?) maar als er een auto aankomt, word je zo verblind door het licht wat in die druppels weerkaatst (op je helm) dat je echt niks meer ziet.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 22:42

Ik wil er ook niet mee zeggen dat 't niet klopt, maar ik vind het zo krom om vanalles te redeneren op basis van 'ervaringen'... Buiten 't feit dat de automobilist mist: waarom heeft de andere scooter niet geremd?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:43

Sylvia schreef:
Waar is de automobilist dan in dit verhaal? Doorrijden na een ongeluk is strafbaar.


Nog een keer...

Er reed een automobilist op de weg, de weg ligt hoger dan het fietspad. Het licht van de automobilist zou een van de bestuurders kunnen hebben verblind, hierdoor heeft deze zijn tegenligger niet gezien, is waarschijnlijk gaan slingeren door de verblinding en is frontaal op de andere scooter gebotst.
De automobilist heeft het ongeluk gezien in zijn spiegel en meteen de politie gebeld. De politie heeft hem toestemming gegeven om door te rijden. Had hij niet gebeld dan waren ze misschien pas de volgende dag gevonden.

Waarom de andere scooter niet geremd heeft is dus niet duidelijk, maar het is goed mogelijk dat ze door het geslinger van de verblinde bestuurder tegen elkaar zijn aangeknald. De andere scooter is er waarschijnlijk vanuit gegaan dat ze elkaar niet zouden raken.

Dit is info van de politie, en misschien vind je het niet goed dat dat alleen gebasseerd is op ervaringen. Maar wat vele anderen redeneren is nergens op gebasseerd

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 23:23

Sylvia schreef:
Ik wil er ook niet mee zeggen dat 't niet klopt, maar ik vind het zo krom om vanalles te redeneren op basis van 'ervaringen'... Buiten 't feit dat de automobilist mist: waarom heeft de andere scooter niet geremd?


Had mijn stuk ook niet nav van at van jou getypt, die stond er toen nog niet

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 07:59

vanda's schreef:
Maar de redenatie van sommige dat de jongens het zelf "uitgelokt" zouden hebben vind ik een stuk suffer en zeker niet gepast..........


Helemaal mee eens. Je weet niet of er hier op Bokt ook mensen zijn die bekend zijn met deze jongens en die je dus heel erg kan kwetsen met je twijfel of de jongens misschien een spelletje hebben gespeeld.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 09:42

Ik vind de insunatie dat ze te hard gereden hebben op de voorpagina van de krant eerlijk gezegt minstens zo kwetsend, zo mogelijk meer. Wat er ook gebeurd is, 't is zeer triest.

Nogmaals: als de ene scooter verblind was door een automobilist (waarvan ik me dan weer afvraag waarom daar geen melding van wordt gemaakt in de krant), waarom remde de andere scooter dan niet? En waarom remde de verblinde scooter niet? Volgens de krant is het fietspad goed te overzien, dus in dat geval moet ie geweten hebben dat er verkeer tegemoet kwam; en dan nog, als ik in de auto zit, 't is donker en er komt een auto of vrachtwagen met groot licht aan, dan rem ik automatisch omdat ik niets meer zie...

*edit: er staat bij ons weer een pagina vol in de krant over dat er afgelopen weekend 60 scooters zijn gecontroleerd, waarvan er maar 2 goedgekeurd werden; het hele artikel gaat over opgevoerde scooters die de 90 a 100 met gemak halen. Zeewolde wordt meermalen genoemt. Dát vind ik kwetsend...