Flauwgevallen, ben er zo van geschrokken...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:20

Vrij regelmatig flauw gevallen, laatste tijd niet meer gelukkig. Soms ook suikertekort, maar vaak ook mn bloeddruk die plotseling daalt. (bijv als stress opeens wegvalt bij een prik oid dan lig ik als ik niet snel ingrijp gevloerd Haha! ) Als je het aan voelt komen (soms wel, soms absoluut niet) dan met je hoofd tussen je benen gaan zitten, hoofd omhoog duwen tegen je handen (op je hoofd leggen).
Ik vind het niet echt heel eng, maar soms gebeurde het zo snel, dat was wel vervelend want dan val je dus echt, net als jou overkwam...
1x lag ik zelfs te dromen haha, toen was ik bijna boos op degene die me wakkerschudde waarom ik niet mocht blijven slapen Schijnheilig

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:37

Ik vind het niet eens het vervelendst voor mezelf, maar meer voor de mensen er om heen, die schrikken zich een ongeluk...laatst lag ik blijkbaar ook een beetje erbij te trillen, en toen was er docent bij die helemaal flipte omdat ie dacht dat het een epileptische aanval was. Zo genant, de hele klas eromheen (ach meneer, dat doet ze wel vaker hoor Haha! ) en die man ging echt volledig door het lint blijkbaar....
Ik meen het altijd beter te weten Knipoog denk dan ook niet dat het bloedarmoede is, mn slijmvliezen in mn ogen zijn mooi roze en het ijzergehalte van mn bloed was ook normaal (wel getest onder een vettest, dus voor dieren, maar toch)

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:53

Elise schreef:
Vrij regelmatig flauw gevallen, laatste tijd niet meer gelukkig. Soms ook suikertekort, maar vaak ook mn bloeddruk die plotseling daalt. (bijv als stress opeens wegvalt bij een prik oid dan lig ik als ik niet snel ingrijp gevloerd Haha! ) Als je het aan voelt komen (soms wel, soms absoluut niet) dan met je hoofd tussen je benen gaan zitten, hoofd omhoog duwen tegen je handen (op je hoofd leggen).
Ik vind het niet echt heel eng, maar soms gebeurde het zo snel, dat was wel vervelend want dan val je dus echt, net als jou overkwam...
1x lag ik zelfs te dromen haha, toen was ik bijna boos op degene die me wakkerschudde waarom ik niet mocht blijven slapen Schijnheilig


O, wat komt me dat bekend voor! Zelfs na de kleinste bloedafname (als ze m'n aderen weten te vinden), moet ik al met m'n benen omhoog. Ook de keren dat ik de afgelopen jaren van een paard afgestuiterd ben moest ik met m'n benen omhoog. Ik weet dat het bij mij een lage bloeddruk is en daar is weinig aan te doen (zoute drop eten! Vingers aflikken ), wat dat betreft kun je beter een te hoge bloeddruk hebben, daar zijn medicijnen voor.

=^.,.^=

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 08:57

Rieja schreef:
Ik ben ook 2 keer flauwgevallen, beide keren in de badkamer, kan gewoon niet tegen ruimtes waar weinig zuurstof is....
Idd, heel raar gevoel.

Ben je wel vaker duizelig oid? het kan ook nog een ijzertekort zijn (hemoglobine is dan te laag).Of dat zo is kun je te weten komen door bloed te laten prikken. En dan moet je veel groene groentes gaan eten, net als Popeye aan de spinazie;-)

Dat zweten terwijl je het toch koud hebt en een beetje een licht gevoel heb ik weleens wanneer ik onwisj trek heb en ik heb geen eten bij me. Had je wel normaal gegeten die dag?



Nee dit heb ik nog nooit gehad.
Ben wel vaker duizelig maar niet zo erg, had gewoon ontbeten, (bruine boterham met kaas en een glas melk) dus ik snap er echt niks van Verward
Hoop dat het vandaag niet weer gebeurt.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:20

Ik val af en toe flauw als ik in te kleine ruimtes ben met teveel mensen. Of als ik niet genoeg gedronken heb. Dan krijg ik zwarte vlekken voor mn ogen en lig ik 'plop' op de grond. Gelukkig voel ik het aankomen en kan ik dan alvast gaan zitten. De rest van de dag voel ik me wel altijd een beetje shakey.
Nu maar hopen dat het jou niet nog eens overkomt Zonnebloem.

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:23

Ik heb het een tijdje lang gehad, m'n eerste keer dat ik flauwviel was tijdens een fietsexamen in groep 7! Het was hartstikke warm en de felle zon scheen gewoon de hele tijd al op m'n bol! Lachen Stond ik later voor een stoplicht en dat duurde blijkbaar te lang, want toen ben ik ff knockie gegaan!! .. Dit was vooral door de warmte denk ik.

Maar ik heb ook vaak gehad dat ik dus ook suikertekort had of te weinig gedroken had! Lachen .. Mijn ouders dachten misschien eerst dat het een lichte vorm van epelepsie was, maar ben er voor getest, en dat bleek dus niet het geval te zijn! Lachen

Ik heb het nu zelf een jaartje niet meer gehad, maar ik heb wel altijd Dextro-tjes op zak, en ik drink erg veel.. VOOR HET GEVAL DAT..!!

Succes ermee!! Lachen

manic

Berichten: 6989
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:09

Ik heb het een paar jaar terug gehad, op het toilet, of all places. Daar hangt een spiegel dus ik heb inderdaad nog gezien dat mijn gezicht heel wit wegtrok en mijn lippen helemaal blauwig werden. Toen ben ik dus omgelazerd... Ook alles zwart, vlekken, etc... Heb nog wel antwoord gegeven toen mijn moeder vroeg of alles goed was (deur op slot en ze had een harde klap gehoord) en heb ook alle geluiden om me heen mee gekregen... Heel vaag.

Bij mij was de oorzaak bloedarmoede... Kan de dokter vrij snel vaststellen, dus ik zou gewoon even langsgaan. Kwaad kan het niet.

Overigens heb ik het sindsdien eigenlijk nooit meer meegemaakt, alleen wel "bijna" momenten, als ik echt heel erg ziek ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:22

Zou voor de zekerheid even langs je huisarts gaan en niet zelf blijven dokteren. Kan heel goed zijn dat je bloedarmoede/ijzertekort hebt en dat is eenvoudig op te lossen door staalpillen.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:18

Heb ik ook wel eens last van. Vooral als ik ergens flink pijn aan heb, dan wordt ik heel erg wit, begin te trillen en te zweten en voel me dan helemaal licht in mn hoofd. Dan ga ik altijd gelijk zitten en in de wat ergere gevallen liggen met mn benen omhoog, dat helpt meestal het beste.
Ik heb het ook eens gehad om wintersport, toen ging ik samen met mijn neef in zo'n sleepliftje, die heel hoog ging, dus in vrij korte tijd vrij veel hoogteverschil. Ik had ook nog eens steenkoude handen, helemaal geen gevoel meer in. Mijn neef heeft me overeind gehouden tot het einde van de lift, toen gleed ik eruit en viel gelijk neer. er waren toen 2 neven bij en een nicht, ze bleven tegen me praten en vroegen simpele dingen als mijn naam enzo, maar toch ben ik nog even weggevallen. En plotseling waren er mannen met zo'n sneeuwscooter en werd ik naar beneden gereden op dat ding, heb 1,5 of 2 uur gelegen, en toen weer verder geskiet Haha!
Ik moest cola drinken van die 'hulpverleners' en mocht niet meer zo hoog de piste op
Het is toen waarschijnlijk een combi geweest van hele erge kou (heb het nog nooit zo koud gehad), hoogteverschil en misschien te weinig gegeten.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 10:56

Dank jullie wel voor alle tips.
heb er verder geen last meer van gehad maar ga voor de zekerheid toch ff langs de HA, kan nooit kwaad.