hoe kleuters stil te krijgen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:31

wat een leraar eens bij ons deed toen het nogal erg onrustig Schijnheilig in de klas was? Heel dom, gewoon een stoel heel rustig op een tafel zetten. Iedereen zat echt te kijken waar die mafketel nu weer mee bezig was, antwoord: ons stil krijgen Haha!.
En dat was dan in 3 MBO Haha!


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:42

voor 3 MBO heb ik hele andere truukjes Schijnheilig
maar met de moderne manier van leren: Begeleid Zelfstandig Leren: competentieleren, targets halen hoef ik ze niet meer stil te krijgen: òf ze zijn er gewoonweg niet, ze leren "elders" òf ze zitten enorm in de stress dat ze hun target niet halen en zij moeten mij stil zien te krijgen Haha!

Misschien moeten jullie die moderne onderwijsmethodes die de minister het MBO oplegt ook bij de kleuters gaan invoeren

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:03

smurf schreef:
Misschien moeten jullie die moderne onderwijsmethodes die de minister het MBO oplegt ook bij de kleuters gaan invoeren

Haha! Goed idee!

Zelf heb ik gelukkig dit probleem niet met 'mijn' kleuters, maar ik kan het eens aankaarten op een teamvergadering Haha!


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:04

welke competenties kan je kleuters aanleren Verward
ik heb dinsdag weer eens cursus hierover, ik zal het eens vragen daar, weten ze vast wel bij het SLO *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:35

Hang een foto van Pinhead in de klas en vertel ze dat hij ze komt halen als ze niet stil zijn
Afbeelding
Of is dat didactisch niet verantwoord Tong uitsteken

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:47

Citaat:
Of is dat didactisch niet verantwoord

als je er een competentie aan hangt, kan het wel hoor....

ik ga liever voor de ducktape, gezellig al die kleurtjes in mijn lokaal Haha!

Ik moet nog even zoeken welke competentie er aan de ducktape gekoppeld kan worden.....

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:00

Een longeerzweep in de klas helpt misschien ook wel hoor Schijnheilig
Het schrikt de ouders in ieder geval goed af als ik zeg dat ik altij dene zweepje in mijn auto heb liggen voor de lastige kids Tong uitsteken

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:35

Nee nee nee nee nee ..
Allemaal fout fout fout fout fout en nog eens fout ...........
Dat doe je zo :
En als je dan van die echte volhouders hebt zo : ~~}> ~~}>

Cool

Kadans -->Z2
Graciano SJ --> Z1
En waar blijft mijn nieuwe crack ?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:53

Carolien007 schreef:
wat een leraar eens bij ons deed toen het nogal erg onrustig Schijnheilig in de klas was? Heel dom, gewoon een stoel heel rustig op een tafel zetten. Iedereen zat echt te kijken waar die mafketel nu weer mee bezig was, antwoord: ons stil krijgen Haha!.
En dat was dan in 3 MBO Haha!

dat soort dingen werkt bij die kleintjes ook hoor !
(en anders werkt een rubbere hamer ook wel goed ! , of nog simpeler
ff de koppies tegen elkaar , of nog beter achter het behang plakken ...
zeg ik ook altijd tegen mijn kleine als tie een beetje te druk is , "ik denk dat ik zo iemand achter t behang ga plakken ! Tong uitsteken Schijnheilig" gelukkig weet hij dat ik dit niet echt zou doen , maar is voor hem wel een erg goed (werkend!!) teken dat tie ff stappie terug moet doen OK dan! )

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:41

Ik werk zelf met grote kleuters ( verstandelijk gehandicapten) als het tijdens het eten heel druk is, of als ze de uren daarvoor druk zijn spreek ik met ze af dat ze allemaal 1 verhaal mogen vertellen en dat ze daarna alleen stil mogen zijn.
De reacties zijn vaak lach wekkend""ja, mag ik straks stil zijn" "mag dat echt??" en vervolgens vertellen ze het ook aan pa en ma dat ze van mij stil mogen zijn ( hahaha).
Ik stuur ze wel van tafel als ze daarna nog door elkaar heen kleppen.

Als het echt uit de hand loopt dan haal ik de allerdrukste uit de groep en laat m iets buiten ( wandelen etc etc) dat werkt ook prima!

Suc6 ermee! Maar ik vind het wel vreemd dat je daar niets over leert op school!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aniek_joefy, Besje, corinec, dolor, Esbjerg, estell__, Ginny135, GoogleAdsense, Googlebot, IASCrawler, Iloveiswan, Kabayo, lastig, Lukasje, Mariett, marleen_88, nathe, Pellelilly, SemrushBot, Siers83, suusantana, tanec_meisje, Thami, Vavane, Winna, xxmichellexx, YandexBot, Yom en 207 bezoekers