7 mnd gestopt met roken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 19:13

Dimple schreef:
Toppie!

Goed van je!

En ik heb net nog wel zelf brownies gemaakt.......
die hoef ik zeker niet langs te brengen of wel Vingers aflikken Haha!



Hahaha ....mmmm we hebben toevallig ook brouwnies staan Haha! . (ik mag vandaag, want ik heb gerend!)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 19:16

Tigger schreef:
Wow, super zeg! Ik kan me ons gesprek nog herinneren... Toen klonk je nog niet echt overtuigt over jezelf... Maar moet je nu eens zien!

Ik was trouwens 7 kilo aangekomen en ben ze ook weer kwijt. Hou je suiker inname eens in de gaten!
Ik ben nu ruim een jaar gestopt en het is het beste wat ik heb gedaan....

Hou vol!



Ha, ik heb eergister nog gezocht naar ons PB gesprek, maar kon het niet meer vinden. Ik wilde het je namelijk zeggen! Nu is het allemaal veel makkelijker geworden he? Ik hoop die kilo's ook weer kwijt te raken, want ik voel me er niet lekker bij. Jammer dat ik het toen niet kon volhouden, had veel extra energie gescheeld.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:24

nounou meneer met zijn grote mond houdt het vol Haha! en gerend nog wel, toe maar... hoeveel?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 20:37

Naast andersoortige lichaamsbeweging, ren ik zo'n 30 minuten (5 km). Zit hier in mijn joggingspak. Ik weet niet hoelang ik het allemaal volhoud. Ik ben er tenminste mee begonnen en het is verder dan de meeste mensen komen!

Tingen
Berichten: 23
Geregistreerd: 24-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:25

Het is verschrikkelijk moeilijk, maar geweldig dat je het al zo lang volhoudt. Een leuke bijkomstigheid is het geld dat je overhoudt he!
Toppie!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 10:48

Het wordt steeds makkelijker, maar je moet gewoon alert blijven! EN nu afvallen! Lachen

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:59

Prima schreef:
Ik weet niet hoelang ik het allemaal volhoud. Ik ben er tenminste mee begonnen en het is verder dan de meeste mensen komen!


Daar heb je helemaal gelijk in. Verder dan een voornemen om wat te gaan lijnen en meer te bewegen komt het momenteel bij mij niet

Heel goed van je en nu volhouden OK dan!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 12:38

heeft bij mij ook heel lang geduurd voordat ik de echt motivatie vond hoor! De grootste is mijn gezondheid. Ik vermijd nu drie dingen: weinig lichaamsbeweging, stress (dus rustig aan werken Haha!. Sterker nog, volgens jaar ga ik 4 dagen per week werken, 9 op een dag....heeeeeeeeeerlijk) en ik vermijd zoveel als mogelijk slecht eten. Verder veel op vakantie (zoals dit jaar ook al drie keer en er staan er twee voor volgend jaar al gepland) en extra vrije dagen kopen bij mijn werkgever. En natuurlijk veel vrienden en familie opzoeken voor de ontspanning.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:42

Prima schreef:
Naast andersoortige lichaamsbeweging, ren ik zo'n 30 minuten (5 km). Zit hier in mijn joggingspak. Ik weet niet hoelang ik het allemaal volhoud. Ik ben er tenminste mee begonnen en het is verder dan de meeste mensen komen!


En ik ben heel fanatiek mee geweest! (Gisteren op Jur en eergisteren op Pienie... Schijnheilig )

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:45

Hey, dat is een goed idee, Jura, ik stel gewoon voor dat Marco gaat rennen en dan ga ik wel mee (met Fitz *LOL* )

Overigens, het stoppen met roken is mij al 16 jaar gelukt Tong uitsteken
Dus wat dat betreft heb ik je al royaal verslagen Knipoog

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 12:59

Dat werkt wel hoor!

Ik ben alleen gemotiveerd omdat ik oud wil worden!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:18

Prima schreef:
Ha, ik heb eergister nog gezocht naar ons PB gesprek, maar kon het niet meer vinden. Ik wilde het je namelijk zeggen! Nu is het allemaal veel makkelijker geworden he? Ik hoop die kilo's ook weer kwijt te raken, want ik voel me er niet lekker bij. Jammer dat ik het toen niet kon volhouden, had veel extra energie gescheeld.


Ik heb er idd geen moeite meer mee, gelukkig maar. Sommige blijven altijd dat gevoel hebben, dat ze iets missen. Heb ik gelukkig al maanden geen last meer van. Ik hoop dat jij dat ook niet hebt!

Die kilo's zaten mij en mijn mannetje (tegelijk gestopt) ook behoorlijk in de weg. Hij was 15 kilo aangekomen (had been gebroken, dus zat ook nog eens te niksen) En ik 7/8 kilo.
Ik ben zo blij dat we die allebei ook nog eens kwijt zijn. Je voelt je dan echt helemaal top. En niet roken en lekker in je velletje; beter kun je je niet voelen!

Ik vind het echt super knap dat je het zo volhoudt... Hang in there. Denk op moeilijke moemnten aan je frisse huid, kleding, haar, huis en auto! Haha! Tong uitsteken

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 16:08

ja en het feit dat je kans op ouder worden zonder hartkwalen longaandoeningen of kanker groter is enzo!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:12

Euhm, ja... dat ook natuurlijk Bloos Schijnheilig

IceFairy

Berichten: 42
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Demsterwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:15

Goed van je!

Wat ik me afvraag is waarom mensen beginnen met roken. Scheve mond Na verloop van tijd willen ze namelijk allemaal weer stoppen.

Moraal van dit verhaal: begin er gewoon niet mee

Ookal is dat vast moeilijker gezegd als gedaan. Knipoog

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 22:49

Helemaal waar. Vaak is het 'peer-pressure' hoor. Stoer doen enzo!

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:21

Goed van je hoor. Ik ben inmiddels 2 maanden gestopt en het valt niet tegen, maar ik weet ook zeker dat ik nooit geen shaggie meer aan moet raken, want ik denk dat het dan gelijk weer fout gaat.

Bij www.silkquit.org/ kan je een metertje downloaden. Kan je zien hoeveel sigaretten je niet gerookt hebt en hoeveel geld je bespaart.

Two months, one day, 23 hours, 20 minutes and 46 seconds. 1763 cigarettes not smoked, saving € 146,94. Life saved: 6 days, 2 hours, 55 minutes.