"Alles gebeurt om een reden" ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:37

Dat is misschien voor ieder verschillend maar voor mij is het niet hetzelfde. Voorbestemd geloof ik niet in. Wel dat iets voor een reden gebeurt dat je er zelf of anderen lering uit kunnen trekken.
Voorbestemming niet.

Nu ben ik zelf ook helemaal ff in de war Verward Verward en haal ik mijn argumenten zelf onderuit *trekt zich even terug om te beraden*

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:38

Daar had ik dus ook last van mbt voorbestemming Skipper, vandaar dat ik het vroeg Haha!

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:39

Toen ik het las wist ik het Haha! nu ben ik het dus weer kwijt, voor mijn gevoel is het niet hetzelfde, maar waarom Verward

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:39

Hmmm.... ik heb het idee dat alles voor een reden gebeurt. In de hele simpele dingen zie ik dat terug. Mijn contract zou bv aflopen en dat was heel duidelijk. Ik ben direct naar een uitzendbureau gegaan en heb diverse aanbiedingen gekregen, die ik toch allemaal niet aangenomen heb om een een of andere reden. En voila, totaal onverwacht blijkt mijn contract toch verlengd te kunnen worden.

Of misschien heeft dat meer met intuitie/buikgevoel voor het juiste pad te maken... Haha!

Verder hebben bij mij- terugkijkend op mijn leven tot nu toe Knipoog - alle (toen wellicht onzinnige) dingen wel een bepaald nut gehad. Overal leer je van en na zo'n ervaring kan je weer een stapje verder, ben ik van mening.
Ik heb het idee dat iedereen in zijn leven een test krijgt, en dat hoe je daar mee omgaat iets bepaalt. Misschien je volgende leven ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:40

Ik denk zeker dat dingen gebeuren omdat het had moeten gebeuren.
Wij zijn hier alle op aarde om te leren.
Met alles wat erbeurd, daar leren wij van,
en daar komt ie SP: voor nu en een volgend leven Haha!

Alles gebeurd om een reden en je leven is al helemaal uitgestippeld, alleen weten wij nog niet hoe.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:42

runningkawa schreef:

Alles gebeurd om een reden en je leven is al helemaal uitgestippeld, alleen weten wij nog niet hoe.


Dat wil ik niet geloven Ik wil graag geloven dat er een heleboel dingen zijn die ik zelf in de hand heb, misschien niet alle gebeurtenissen, maar wel hoe ik daarmee omga en dus hoe de situatie verder verloopt. Anders kan ik voor mijn gevoel net zo goed achterover gaan zitten, het is toch allemaal al gepland.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 13:46

waarom denk je dat RK?

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:47

runningkawa schreef:
Ik denk zeker dat dingen gebeuren omdat het had moeten gebeuren.
Wij zijn hier alle op aarde om te leren.
Met alles wat erbeurd, daar leren wij van,
en daar komt ie SP: voor nu en een volgend leven Haha!

Alles gebeurd om een reden en je leven is al helemaal uitgestippeld, alleen weten wij nog niet hoe.
Dank je RK! Dat stukje durfte ik nog niet te opperen. En dan is er natuurlijk ook nog Karma!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:48

Achterover zitten is niet uitgestippeld, dan kun je het ook niet Lachen Tong uitsteken

Ik denk dus wel dat dingen gaan zoals het moet gaan (leuk of niet)
Voorbeeldje ons nieuwe huis.
We zijn verschillende keren naar andere huizen wezen kijken, elke keer viste we achter het net.
Dit huis, ging goed en als je keek dat er meer gegadigden waren, verschillende mensen aan het bieden waren, tegen elkaar in.
En toch waren wij diegene die het hadden.
Voor mij geen toeval.
Sterker nog, ruim een half jaar geleden heb ik dit huis al gezien in een visualisatie/meditatie, kon het toen echter niet plaatsen.
Logisch, want ik kende het huis toen nog niet, tot ik het zag Haha!

Spooky hè Afbeelding

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:48

SuperPepeijn schreef:
@mobick: je praat nu vanuit je eigen situatie lekker op je luie kont in een warme kamer achter de pc. ik vraag me af of je hetzelfde kon zeggen als je ten tijde van de 2e wereldoorlog jood in duitsland was geweest, om een voorbeeld te noemen.


Wat is dit nou weer voor 'n bullsh*t? Denk je dat de oorlog niets zinnigs gebracht heeft. DENK JIJ NOU WERKELIJK DAT DE HOLOCAUST voor NIKS geweest is? Denk jij nou werkelijk dat de wereld hier niets van geleerd heeft? Sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:49

SuperPepeijn schreef:
waarom denk je dat RK?

Omdat ik het weet Lachen

Maar dat begrijp jij toch niet Lachen
Al blijft het je interesse wekken, omdat je vaak zulk soort topics opent of je in mengt Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 13:50

mobick relax. punt is hier dat er alvorens de 2e wo volgens mij niemand dacht van nou hiervan zullen de mensjes eens goed leren, laat die oorlog maar even gebeuren.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:50

Dan ga je echt de spirituele kant op om het te verklaren.

Maar als je niet in volgend leven gelooft?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 13:50

runningkawa schreef:
Al blijft het je interesse wekken, omdat je vaak zulk soort topics opent of je in mengt Lachen
eerder omdat het me blijft verbazen Knipoog

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:50

runningkawa schreef:
Ik denk zeker dat dingen gebeuren omdat het had moeten gebeuren.
Wij zijn hier alle op aarde om te leren.
Met alles wat erbeurd, daar leren wij van,
en daar komt ie SP: voor nu en een volgend leven Haha!

Alles gebeurd om een reden en je leven is al helemaal uitgestippeld, alleen weten wij nog niet hoe.


Zo denk ik er ook over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:52

mobick schreef:
Wat is dit nou weer voor 'n bullsh*t? Denk je dat de oorlog niets zinnigs gebracht heeft. DENK JIJ NOU WERKELIJK DAT DE HOLOCAUST voor NIKS geweest is? Denk jij nou werkelijk dat de wereld hier niets van geleerd heeft? Sorry


Ook ik denk dat het idd niet voor niets is geweest.
Stel je voor al die dode mensen, zomaar..?
nee, het is voor een rede
Voor ons nu om te weten dat dit nooit meer mag gebeuren.

Maar voor die mensen had het ook een rede.
Oke, daar gaan we weer Afbeelding

Die mensen waren misschien hier in hun leven om te leren wat het was om onderdrukt te worden.
Misschien hadden ze in een vorig leven wel in slavenhandel gedaan.
(om ff een voorbeeldje te geven)

Nu word het echt te dol hè SP Haha!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:53

runningkawa schreef:
Achterover zitten is niet uitgestippeld, dan kun je het ook niet Lachen Tong uitsteken



Volgende vraag: Als ik achterover ga zitten, doe ik dat dan omdat dat al uitgestippeld is?
Dat vind ik pas spooky... Alsof ik helemaal geen eigen wil meer zou hebben.

Voor je huis heb ik ook geen verklaring, dat zou inderdaad best voorbestemd kunnen zijn, maar moet dat dan met alles? Daar krijg ik echt de kriebels van...

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:53

En als je niet in een volgend leven gelooft? (Ja ikke idd)

En niet alles is uitgestippeld, je bent altijd nog zelf verantwoordelijk voor je keuzes en daden, volgende keer als ik iets verkeerds doet: tja dat heeft het leven voor mij uitgestippeld.............

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:53

Betekent dat dan ook dat als je je in je vorige leven misdragen hebt, dat je dan nu gestraft wordt?

Als dat zo is, dan ken ik nog wel wat mensen die in hun vorige leven een verschrikkelijke seriemoordenaar moeten zijn geweest. Haha! Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:54

Tuurlijk kun je een zijweg inslaan, maar je komt uiteindelijk weer terug op je hoofdweg

edit: reactie op skipper en justy
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-10-04 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:54

SuperPepeijn schreef:
mobick relax. punt is hier dat er alvorens de 2e wo volgens mij niemand dacht van nou hiervan zullen de mensjes eens goed leren, laat die oorlog maar even gebeuren.


Ben heel relekst, kan alleen niet zo goed tegen domme opmerkingen.

Alles heeft een reden leuk of niet, zo ook oorlogen, vraag het maar aan de pastoor Knipoog. Persoonlijk is het nl. vreselijk als jou leven wordt beeindigd door een oorlog, maar als je er langer over nadenkt zal je beseffen dat echt alles in het leven een reden heeft.
Niemand dacht voor de 2e wereld oorlog laten we eens lekker 15 mln joden vergassen, waarschijnlijk dachten de mensen, ik heb honger, onze economie is naar de klote en wat kan ik doen om dit te overleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:54

MargaV schreef:
Betekent dat dan ook dat als je je in je vorige leven misdragen hebt, dat je dan nu gestraft wordt?

Als dat zo is, dan ken ik nog wel wat mensen die in hun vorige leven een verschrikkelijke seriemoordenaar moeten zijn geweest. Haha! Scheve mond


gestraft vind ik een verkeerde woordkeuze
je komt hier om te leren, leren dat dat niet goed was Lachen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:55

Skipper schreef:
En als je niet in een volgend leven gelooft? (Ja ikke idd)


Maakt het er niet anders van Haha!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:55

SuperPepeijn schreef:
mobick relax. punt is hier dat er alvorens de 2e wo volgens mij niemand dacht van nou hiervan zullen de mensjes eens goed leren, laat die oorlog maar even gebeuren.


Volgens Harry Mulisch had het een andere reden Haha!

Sorry, offtopic...

Niemand zal dat bewust gedacht hebben, least of all Hitler zelf, maar het is wel een logisch gevolg geworden en dus is het toch ergens goed voor geweest.

Het wordt wel een beetje een kip-ei verhaal zo... Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:56

Ik denk dat je wel altijd een keuze hebt, maar dat er wel een soort van uitgetippeld pad is. Een soort van computerspelletje, als je de goede weg kiest kom je in de volgende level - als je een andere kiest kom je er uiteindelijk ook wel maar duurt het wellicht langer. Haha!