"Alles gebeurt om een reden" ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:07

Jennygirl schreef:

Ik weet niet of je dit irl doet. Maar juist mensen waarmee je het niet kunt vinden, zijn een bron om van te leren. Zij leren je geduldig te zijn, dingen vanuit een ander oogpunt te bekijken, te vergeven... etc. Dit wil niet zeggen dat je aardig moet zijn tegen iedereen die je irriteert... zeker niet. Maar zie het eerder als een kans om te leren, dan een kans om je agressie te uiten Haha!


Ik doe het niet irl, het was een voorbeeld Haha! Ik leer van iedereen die ik tegenkom en inderdaad, juist met degenen waaraan ik mij het meeste erger kan ik het meest.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:08

Marga V komt juist heel optimistisch over bij mij.... OK dan!

En Jenny jij maakt er zelf een hoge berg van lijkt mij jouw interpetatie.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:09

jeanie schreef:
Mensen zoeken dat vaak in een geloof en daar heb ik helemaal niets mee.
Het maakt het leven wel een stuk simpeler want dan is het je lotsbestemming Verward .



Het is alleen het geloof dat ik het allemaal ergens voor doe waar ik in geloof.
En het maakt het leven inderdaad een stuk makkelijker, simpeler zou ik niet zeggen want als je er over nadenkt word het alleen maar gecompliceerder Knipoog, als het pats boem eindigd hoef je verder nergens meer over na te denken, maar waarom zou je het jezelf moeilijker maken dan het al is door te denken dat het allemaal geen nut heeft?

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:10

Nee, hoor, maar ik lees hier veel over de pijn die sommige mensen overkomt. Dit door negatieve gebeurtenissen in het leven. Als je denkt dat iemand allerlei ellende doorstaat, om daarna gewoon dood te gaan, en dat het dan over en uit is.... lijkt me een zeer somber bestaan.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:13

Ik vind inderdaad ook niet dat MargaV negatief of somber overkomt, en daarnaast is het mooie van dit onderwerp dat iedereen er zijn eigen visie op na mag houden Lachen Als het voor jezelf maar werkt, dan is het goed, toch?

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:13

Idd dat lijkt jou en dat is hier de clou iedereen kijkt er weer anders tegen aan.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:15

Het leven heeft voor mij wel nut maar ik ben hier niet met een bepaalde reden en bedoeling.
Ik bepaal mijn eigen koers en levens geluk.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:16

Ik heb alle reacties nog niet gelezen, dus misschien herhaal ik dingen die al gezegd zijn.

Ik geloof heel zeker dat je op de goede tijdstippen op plekken bent waar je moet zijn, dat er op het juiste moment bepaalde mensen in je leven komen die je tegen moet komen. Of dat meteen betekend dat je leven in grote lijnen is uitgestippeld? Ik geloof daar niet in. Maar ik geloof ook niet in toeval.

Wie van jullie heeft de Celestijnse Belofte gelezen?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 01-10-04 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:18

Ik moet zeggen dat dit wel 1 van de leukere topics is en dat mensen hier met respect zaken aan elkaar proberen te verduidelijken vanuit zijn/haar eigen mensbeeld.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:18

Nee, MargaV lijkt naar mijn idee ook niet somber, maar dat komt omdat zij er inderdaad anders tegenaan kijkt. Zou ze er zoals mij tegenaan kijken en denken dat er geen reden is voor het bestaan dan zou ze inderdaad heel somber zijn.
Maar het blijft moeilijk te begrijpen voor mij waarom sommige mensen dan doorvechten voor niets?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:19

Ik heb de Celestijnse Belofte gelezen, maar ik geloof ook weer niet dat het zo werkt... Het zal wel ten behoeve van de toegankelijkheid leesbaar gehouden zijn maar ik vond het allemaal nogal simplistisch gesteld.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:22

Ja, hoor, hier een Celestijnse belofte fan. Ik geloof niet in alle boeken (toen ze het over trillingsniveau's gingen hebben, waren ze mij kwijt), maar ik heb wel heel veel geleerd van dit boek. De manier waarop het geschreven was maakte het makkelijk leesbaar en toegankelijk tot veel verschillende mensen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 16:23

*volcano* schreef:
Ik heb geen idee, de eerste optie vind ik nogal triest, dan zouden wij bestaan zonder dat het een reden heeft en dat wil/kan ik niet geloven. (Dan zouden wij leven voor niks Scheve mond )
waarom zou dat triest zijn? ik heb geen voorgedefinieerde bedoeling nodig voor mijn bestaan, mijn bedoeling en reden voor mijn bestaan bepaal ik zelf wel.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 01-10-04 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 16:26

Jennygirl schreef:
MargaV's uitleg klinkt allemaal heel uitzichtloos. Je klimt een berg op, met veel pijn en moeite, om er daarna gewoon af te lazeren. Plop, dood, nooit meer gezien. Hmmm geen lekkere gedachte.
voor mij is de jouwe niet zo prettig als je externe, ongrijpbare dingen en niet reeele dingen erbij haalt om jezelf inhoud te geven en bijzonder te vinden.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 16:28

Justy schreef:
Ik heb de Celestijnse Belofte gelezen, maar ik geloof ook weer niet dat het zo werkt... Het zal wel ten behoeve van de toegankelijkheid leesbaar gehouden zijn maar ik vond het allemaal nogal simplistisch gesteld.
om het commercieel te houden he Knipoog

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:28

SuperPepeijn schreef:
voor mij is de jouwe niet zo prettig als je externe, ongrijpbare dingen en niet reeele dingen erbij haalt om jezelf inhoud te geven en bijzonder te vinden.



Gooi jij even de knuppel in het hoenderhok.......

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 16:29

ik gooi hem terug eerder. het is mijn mening, niemand hoeft zich dus aangevallen te voelen zoals zo vaak en onterecht gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:30

Toch zie ik wel wat in MargaV's uitleg, ik hoop ook dat ze gelijk krijgt en dat dit het enige leven is wat ik ooit zal leven.

En dan in het verlengde van Jeanie, toen mijn neef zomaar patsboem dood gereden werd, wat was dáár het hogere doel dan van?? Zijn wij daar sterker van geworden? NEEN, wel banger.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:31

SuperPepeijn schreef:
voor mij is de jouwe niet zo prettig als je externe, ongrijpbare dingen en niet reeele dingen erbij haalt om jezelf inhoud te geven en bijzonder te vinden.
Ik weet niet of ik het op de juiste manier begrijp, maar ja, ik vind mezelf een bijzonder mens en ik heb behoorlijk wat inhoud (niet qua omvang) . En niet omdat ik me bezig houd met voor jou irreeele en ongrijpbare zaken. Maar jij kunt dit niet weten, want jij kent me niet.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 16:36

maar dat heb je toch in het hele topic verteld, over karma en voorbestemming? en dat je de visie van marga niet compleet toepasbaar vindt voor jouw leven?
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 01-10-04 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:36

jeanie schreef:
Ik moet zeggen dat dit wel 1 van de leukere topics is en dat mensen hier met respect zaken aan elkaar proberen te verduidelijken vanuit zijn/haar eigen mensbeeld.



Het wordt nu wat ruwer Verdrietig

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 16:42

zodra mensen beginnen met woorden zoals "triest" en "jouw mening is uitzichtloos" gaat het inderdaad meestal wat ruwer aan toe. mensen die daar niet tegen kunnen moeten dan ook niet beginnen met dit soort woorden.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:46

Lovely schreef:
Toch zie ik wel wat in MargaV's uitleg, ik hoop ook dat ze gelijk krijgt en dat dit het enige leven is wat ik ooit zal leven.



Ja, dat hoop ik dus ook, want ik denk dat ik het aan het einde van dit leven ook wel weer gezien heb. Het lijkt me zo verschrikkelijk om tot in de eeuwigheid van alles te moeten doen (of dat nou hemel/hel/rondspoken als geest/steeds opnieuw weer in het wiel des levens geworpen worden/nirvana is).

@Jennygirl
Die metafoor met die berg waar je dan met veel pijn en moeite opklimt en waar je dan meteen vanaf dondert, die vind ik wel leuk. Daarmee kan ik iets beter uitleggen hoe het er voor mij uitziet. Ik klim namelijk helemaal nergens met veel pijn en moeite op. Het is meer een soort van hoogvlakte waarover ik wandel (met af en toe een put, waar je dan weer uitklimt). En na die hoogvlakte donder ik inderdaad de diepte in. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:47

Is er al een 'respectloosje' gespot???
Het heeft geen nut om vanuit het persoonlijke iemands mening te bekritiseren, doe dat liever met nuttige argumenten Lachen.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:56

ik geloof niet in een soort groter plan, dat alles een reden heeft.
wel denk ik dat als er dan toch vervelende dingen gebeuren, je er beter een wijze les uit kan trekken voor jezelf. Maar als je een dierbare verliest bijvoorbeeld, is dat nergens goed voor denk ik. Ik weiger te geloven dat als een van mijn familieleden wat overkomt, dat ik dan blij moet zijn met de wijze les.