"Alles gebeurt om een reden" ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:08

Skipper schreef:
Dus pech bestaat niet volgens jullie immers het komt doordat je wat verkkeerd heb gedaan in mijn vorige leven!?

(correct me if i'm wrong)


Nou dat heb je idd verkeerd begrepen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:08

heeft karma persé betrekking op je volgende leven dan? Imo is het nu al zo; alles wat jij voor slechte dingen doet komt 3x zo hard terug.

Is het offtopic SP? Ik weet het niet; ik vind het vrij dicht bij elkaar liggen nl. De reden en het oppikken van de weg naar die reden dmv intuitie.

Voor mij is 'de reden' dan: leven als wijs en goed mens.
Laatst bijgewerkt door Laura op 01-10-04 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:10

Ik geloof in reincarnatie. Ik geloof erin dat voor je in een leven op aarde komt je zelf kiest welke les je wilt leren. Eenmaal hier weet je dat niet meer, maar alles wat je overkomt in je leven is uiteindelijk je eigen keuze geweest. En ja, dat ligt allemaal al vast, en toeval bestaat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:10

nickyu schreef:
en over kharma ed , kan ik je met zekerheid pas wat vertellen als ik dood ben Knipoog , een ding is zeker als de dingen die in dit leven komen door de dingen die je in een vorig leven hebt gedaan , dan ben ik wel een erg in en in slecht mens geweest Haha!


Iedereen die nú leeft heef hiervoor ook geleefd. En waarom leef je nu weer? Omdat het nog niet perfect was, er konden dingen beter. Aan jou de taak om dat in dít leven te doen, en te zorgen dat je niet weer terug hoeft te komen op deze wereld vol ellende.

Lachen

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:10

Dat je lering kan trekken uit gebeurtenissen zelfs moet doen, ja dat geloof ik.
Dat het met een reden gebeurt geloof ik ook nog.

Maar afgestraft worden voor fouten in je vorige leven dan kan je toch beter meteen afgestraft worden, in het huidige leven waarin je de fouten maakt, daar leer je teminste van! Dit heeft totaal geen nut in mijn ogen, gestraft worden voor vorig leven of beloond worden voor vorig leven.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 14:11

Laura schreef:
Is het offtopic SP? Ik weet het niet; ik vind het vrij dicht bij elkaar liggen nl. De reden en het oppikken van de weg naar die reden dmv intuitie.
het ging erom dat elke gebeurtenis volgens sommigen bedoeld zijn. ik zie niet in hoe dat raakvlak heeft met intuitie, wel dat je sommige acties onbewust doet.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 01-10-04 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:11

Het leven wat je nu leeft zou je al kunnen zien als een straf. Knipoog Je moet alles nu weer opnieuw doen, komt weer veel problemen tegen enz. enz. Leef je goed, dan hoef je niet weer te komen.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:11

MargaV schreef:
Ja, maar ik weet dus niet wat ik fout gedaan heb. Ik weet allen maar dat ik een schok heb gekregen, maar dat weiland en dat draadje heb ik nergens gezien.


Trouwens, even een zijweggetje:
er zijn (in een wat duisterder verleden, so don't shoot the messenger) experimenten gedaan met het straffen van dieren met elektrische schokken zonder aanleiding, dus gewoon willekeurig. Als ik het me goed herinner werden die dieren depressief (als in, de activiteit verminderde, ze reageerden niet meer etc.) en ze kregen in sommige gevallen kanker.

Les: is je gezondheid je lief, dan kun je beter niet dit soort deterministische en pessimistische ideeen erop na houden (dat je "willekeurig gestraft" wordt). Knipoog

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:12

Laura schreef:
heeft karma persé betrekking op je volgende leven dan? Imo is het nu al zo; alles wat jij voor slechte dingen doet komt 3x zo hard terug.


Hoeft niet ken genoeg gevallen van niet

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:13

Sammm schreef:
Het leven wat je nu leeft zou je al kunnen zien als een straf. Knipoog Je moet alles nu weer opnieuw doen, komt weer veel problemen tegen enz. enz. Leef je goed, dan hoef je niet weer te komen.


Is het ooit goed? Je doet altijd wel dingen fout en niet goed. Beetje uitzichtloos lijkt mij.....

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:14

MargaV schreef:
Trouwens, even een zijweggetje:
er zijn (in een wat duisterder verleden, so don't shoot the messenger) experimenten gedaan met het straffen van dieren met elektrische schokken zonder aanleiding, dus gewoon willekeurig. Als ik het me goed herinner werden die dieren depressief (als in, de activiteit verminderde, ze reageerden niet meer etc.) en ze kregen in sommige gevallen kanker.

Les: is je gezondheid je lief, dan kun je beter niet dit soort deterministische en pessimistische ideeen erop na houden (dat je "willekeurig gestraft" wordt). Knipoog


Maar dat heb je mij ook helemaal nergens horen zeggen Verward

Belachelijk experiment btw.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:14

Wat is fout, wat is goed? Je leeft je leven naar je beste kunnen, en dat daarbij dingen anders lopen dat je had gehoopt, dat is volgens mij gewoon weer een leerpunt. Daar kun je weer mee om leren gaan, wat je sterker maakt.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 14:15

Kayla schreef:
Belachelijk experiment btw.
PETS! ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:16

Skipper schreef:
Is het ooit goed? Je doet altijd wel dingen fout en niet goed. Beetje uitzichtloos lijkt mij.....

Tuurlijk doe je altijd wel dingen die fout zijn, maar het verschil zit hem in dat inzien of dat niet willen inzien.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:16

SuperPepeijn schreef:
PETS! ~~}>


Tong uitsteken

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:18

Kayla schreef:
Maar dat heb je mij ook helemaal nergens horen zeggen Verward

Belachelijk experiment btw.


Hey, ik heb het ook maar ergens gelezen. En zoals ik al zei: een zijweggetje. Geen reactie op wie dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:19

Ik zie dingen ook niet als straf of fout doen.
Maar dat je van dingen leert.
Zie het dus positief, niet negatief.

ook als bij jezelf kl*te dingen gebeuren.

ik kon het eerst ook niet, nu begrijp ik het.

Simpel voorbeeld, heeft gewoon met dit leven te maken, niks met vorige.

Ik heb ME
wat dus betekend dat ik veel minder energie heb als voorheen of als iemand anders.
Eerst was ik er woedend om, waarom ik, voel me soms 80, maar ben nog zo jong?

Ondertussen weet ik waarom.

Ik werkte tussen de 50 en 60 uur in de week. Geen regelmatige werktijden.
Ik reed daarnaast 4 paarden, waarvan 2 regelmatig op wedstrijd, waar ik wilde presteren.

Ik was de hele dag aan het plannen
Als ik zo laat afgewerkt ben, kan ik zo laat bij het paard zijn, dan zit ik zo laat op de eerste en zo laat op de volgende. dan ff thuis eten, ondertussen was aanzetten en dan weer naar de paarden, dan kan zo laat de 3de enz. zoef zoef

Goh sh*t tot half 10 savonds moeten werken, dan longeer ik er 2 en rij ik er 2. zoef
Ben ik toch om een uur of 12 klaar, ff douchen en slapen de wekker gaar toch pas om 5 uur, lang genoeg.

ow vandaag wat eerder afgewerkt, wel leuk een keer een buitenrit
Zoef, door het bos, goh een roofvogel, leuk, zoef voorbij.

Nu kan dat niet meer
Maar weet je wat ik nu zie, de dingen om me heen.
De kleine dingen die een leven zo mooi maken
De renboog, de blauwe, gele en rode bloemtjes aan de bosrand
De bladeren die nu weer langzaam gaan verkleuren

ik heb ME omdat ik me letterlijk kapot werkte en ik niet reageerde op kleine signalen van mijn lichaaam
En er is simpelweg aan de noodrem getrokken, zodat ik wel naar mijn innerlijk moest gaan luisteren en werken en vererken

Verwerken van mijn vaders dood, dat ik door me kapot te werken, niet aan dacht, niet bij mijn innerlijk hoefde te komen, veel makkelijker toch, niet diep naar je eigen ik naar binnen kijken..toch...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:19

MargaV schreef:
Hey, ik heb het ook maar ergens gelezen. En zoals ik al zei: een zijweggetje. Geen reactie op wie dan ook.


Jeetje wat toevallig zeg, ik plaatste op de vorige pagina ook net een wat waarin ik een voorbeeld met electrische schokken gaf Haha! .

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:20

alles gebeurt met een reden ben ik het zeer zeker wel mee eens...
je maakt leuke en minder leuke dingen mee, maar alles wat je mee maakt neem je mee in je verdere leven, en leer je alleen maar iets van..
merk het zelf de laatste tijd heel veel, iedereen maakt minder leuke dingen mee, maar je leert ermee om te gaan en het voor jezelf op te lossen. Daar word je uiteindelijk alleen maar sterker van.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:20

Maar dat je iets leert van ellende, betekent toch niet dat er ellende is, zodat je iets leert?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:21

Verschil tussen mensen en de meest dieren is dat dieren leren van trial and error, dus eerst een schok krijgen en daaraan de conclusie verbinden dat je beter uit de buurt van het draadje kunt blijven.
Mensen kunnen beredeneren waarom bepaalde dingen niet verstandig zijn, onder andere dankzij de geschiedsschrijving, waardoor ze kunnen leren van fouten en ervaringen van mensen aan de andere kant van de wereld, of mensen die al honderd jaar dood zijn.
Daarom heeft WO2 behoorlijk wat betekend op het gebied van 'zin hebben'.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 14:23

MargaV schreef:
Maar dat je iets leert van ellende, betekent toch niet dat er ellende is, zodat je iets leert?
precies, daar ben ik nu zo benieuwd naar.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:23

MargaV schreef:
Maar dat je iets leert van ellende, betekent toch niet dat er ellende is, zodat je iets leert?


Zoiets schreef ik ook al in een van mijn eerste posts in dit topic inderdaad, beetje de vraag van de kip en het ei. Staat de ellende in dienst van het leren of andersom? Daar kom ik niet uit Haha!

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:24

runningkawa schreef:
Simpel voorbeeld, heeft gewoon met dit leven te maken, niks met vorige.

Ik heb ME
wat dus betekend dat ik veel minder energie heb als voorheen of als iemand anders.
Eerst was ik er woedend om, waarom ik, voel me soms 80, maar ben nog zo jong?


En hoezo heeft dit niet met je vorige leven te maken? En al het andere wel. Hoe weet je dat het ene wel met je vorige leven heeft te maken en het andere niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:24

Je kunt ook leren van goede dingen
maar dat word ff vergeten Lachen