wie helpt mij!! laat je fantisie de vrije loop :D

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

wie helpt mij!! laat je fantisie de vrije loop :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 15:55

ik moet dus morgen of overmorgen voor nederlands 5 minuten vol praten over iets, dit omdat we binnenkort poezie moeten voordragen voor ons examen.
nu had onze lieve leraar bedacht dat wij allemaal 5 minuten voor de klas kwamen "praten" zodat hij aanwijzingen kon geven wat er wel en niet goed is aan onze stem bla bla Scheve mond Haha!

opzich best handig maar ik heb dus egt geen idee waar ik het over moet doen!! het moest niet te moeilijk zijn en je moest er niet te veel voorbereiding treffen maar ik zie het niet zitten om te gaan vertellen: hoi ik ben kasia, ik kom uit raamsdonksveer en mijn hobby's zijn Scheve mond

dus Haha! lieve bokkers! wie helpt mij met een onderwerp!

alvast bedankt Lachen


dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:00

maak een mindmap (hoezo ik doe stoas Scheve mond ) een mindmap is een soort woordspin.
schrijf in het midden een woord en daaromheen allemaal woorden waar je daarbij aan denkt. dus bijvoorbeeld

mijn paard: en dan een streep naar ras. en dan een streep naar stalling. dan een streep naar activiteiten. nog een streep naar maffe verhalen

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Miss_happy

Berichten: 419
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:00

Wat dacht je van... paarden Knipoog

Australia

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 16:12

ja ik kan het wel over paarden doen maar komt dat niet een beetje penny-meisjes-achtig over Scheve mond

Miss_happy

Berichten: 419
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:14

Ach.. het gaat toch niet om het onderwerp.. het gaat erom dat je praat... en trouwens.. paarden hoeft toch niet penny-achtig te zijn ?

Australia

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:17

tja je kan ook over je werk praten, over andere hobby's of over het nut van 5 minuten praten om te kijken hoe je stem is Knipoog
ik vind paarden niet speciaal penny-meisje-achtig... het ligt er ook aan wat je verteld natuulijk!!

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 16:19

dat is zo, maar ik ben hier egt niet goed in hor...in welke "setting" (srry kon ff geen ander woord verzinne Knipoog ) zoude jullie het dan vertellen?

Pauline
Berichten: 12185
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:21

over de gijzelingen in Irak? De media-aandacht die dat (imo) bevordert, want is het nog interessant om te gijzelen als het totaal geen aandacht krijgt? Gijzelen ze niet juist omdat de hele wereld geshockeerd reageert?

Bjarni
Berichten: 2218
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:23

kleding(merken), kroegjes waar je uit kan gaan bij jullie in de buurt, de voor en nadelen van ouders, een stukje over een geweldig leuke leerkracht die zomaar spontaan op taart trakteerde omdat iedereen 5 minuten zo ontzettend goed voor de klas had staan praten als beloning

of neee, je neemt zelf die taart mee en gaat terwijl iedereen een stukje eet uitgebreid vertellen waar je hem hebt gekocht en hoe een taart wordt gebakken enz enz enz

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:30

Bjarni schreef:
kleding(merken), kroegjes waar je uit kan gaan bij jullie in de buurt, de voor en nadelen van ouders, een stukje over een geweldig leuke leerkracht die zomaar spontaan op taart trakteerde omdat iedereen 5 minuten zo ontzettend goed voor de klas had staan praten als beloning

of neee, je neemt zelf die taart mee en gaat terwijl iedereen een stukje eet uitgebreid vertellen waar je hem hebt gekocht en hoe een taart wordt gebakken enz enz enz


dat wordt een duur lesje Knipoog

Miss_happy

Berichten: 419
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:35

Ja die van die taart is leuk ! Haha!

Australia

Bjarni
Berichten: 2218
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:43

Nou ja, cake kan natuurlijk, of koekjes, hoe maak je drop?
Ahum, verder heb ik helemaal geen lekkere trek nu hoor...

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:05

haha bij die taart zou ik alleen niet vertellen hoeveel calorieeen erin zitten want dan hoeft de helft niet meer straks;)
Verder zou ik 't gewoon over paarden hebben hoor,is niet penny meisjes achtig..

Relax.. Take it Easy

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 17:47

haha hallo heej ik ga geen taart kopen Tong uitsteken
hooguit n zak lolly's ofzo Knipoog haha
maar idd een heel erg leuk idee

nog meer ideeen Haha!

siena
Berichten: 98
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: hernen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:19

Je kunt ook een levensloop vertellen ofzo (niet erg orgineel) maar wel makkelijk om te vertellen

Don't hate yourself in the morning,
Sleep until noon!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:47

Vertel een sprookje. (Assepoester, roodkapje enz.)

Persoonlijk zou ik niets verzinnen en een compleet wazig verhaal ophangen (maar daar moet je te veel fantasie voor hebben)
"Wat mij gisteren is overkomen; Ik liep op straat en ik kwam ineens een geelgestreepte slurftuitert tegen. Nu vragen zie ik wat vragende blikken in de klas, dus ik zal even kort uitleggen wat een geelgestreepte slurftuiter eigenlijk is *blabla*"
(ik doe Pabo, en vergeet nog wel eens dat ik dit soort opdrachten heb, dus moet het wel op het laatste moment verzinnen Bloos)

17 mensen vinden dit leuk

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:49

whaha dat zou ik inderdaad ook doen een lekker fantasie verhaal wat dus helemaal niet is gebeurd Tong uitsteken.

hahaha zo zou ik trouwens wel een half uur vol kunnen banketstaaf Tong uitsteken

Beter een pony die steigert, dan een paard dat weigert.
....

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:50

wennie schreef:
Vertel een sprookje. (Assepoester, roodkapje enz.)

Persoonlijk zou ik niets verzinnen en een compleet wazig verhaal ophangen (maar daar moet je te veel fantasie voor hebben)
"Wat mij gisteren is overkomen; Ik liep op straat en ik kwam ineens een geelgestreepte slurftuitert tegen. Nu vragen zie ik wat vragende blikken in de klas, dus ik zal even kort uitleggen wat een geelgestreepte slurftuiter eigenlijk is *blabla*"
(ik doe Pabo, en vergeet nog wel eens dat ik dit soort opdrachten heb, dus moet het wel op het laatste moment verzinnen Bloos)


Jaaaaa! Sprookjes

Best een goed onderwerp!
Ga ik lekker onthouden voor mijn komende spreekbeurt Tong uitsteken

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Shiloh

Berichten: 19767
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:04

whahhahaa ik vind het verhaaltje van de leraar die spontaan een taart kocht omdat de leerlingen zo braaf 5 minuten stonden te praten eigenlijk wel een hele leuke Tong uitsteken

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:11

Shiloh schreef:
whahhahaa ik vind het verhaaltje van de leraar die spontaan een taart kocht omdat de leerlingen zo braaf 5 minuten stonden te praten eigenlijk wel een hele leuke Tong uitsteken
Ja inderdaad. En dan een heel verhaal over hoe die docent jaren later nog geprezen werd enzo.

Bokker sinds 02-02-03.

Shiloh

Berichten: 19767
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:12

dat hij de leraar van de eeuw award won ofzo Tong uitsteken

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:08

Inderdaad, verzin er gewoon een heel verhaal omheen. En als je improviseert wordt het alleen maar nog leuker!

Bokker sinds 02-02-03.

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 22:03

haha ik heb idd iets op papier staan maar heb zo'n voorgevoel dat ik het gewoon ter plekke ga verzinnen Tong uitsteken

bedankt Lachen

Bjarni
Berichten: 2218
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:15

Ben nou wel benieuwd wat het gaat worden, laat je nog even weten wat je nou uiteindelijk verteld hebt?
(trouwens slagroomtaart idee kwam doordat ik ooit een leraar heb gehad die dat deed, was een vreselijk strenge vervelende vent maar op een gegeven moment waren we met een klein groepje ging hij even "koffie" halen, je begrijpt dat hij eigenlijk helemaal niet zo vervelend was!

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 15:21

ik moest het dus vandaag doen maar we hadden te weinig tijd voor de hele klas...dus ik moet het morgen pas doen!!
hmpf...grmbl niet leuk! nu zit ik morge weer te stressen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Bloemetje75, Cowboy55, Eve_16, Fly_high, GrapeshotBot, IASCrawler, luuntje, Siers83, Talindos, xmirax, YandexBot en 52 bezoekers