Meer Nieuws Over Trein Ongeluk In Roosendaal !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VaNnAxEvItA

Berichten: 593
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: Roosendaal

Meer Nieuws Over Trein Ongeluk In Roosendaal !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 20:23

Afbeelding


Tientallen gewonden door treinbotsing Roosendaal
30 september 2004, 19:42:31



UTRECHT (ANP) - De intercity Amsterdam-Vlissingen is donderdag aan het eind van de middag in het station van Roosendaal op een goederentrein gebotst. Door de botsing zijn dertig tot 35 passagiers gewond geraakt.

Onder de gewonden zijn mensen met botbreuken en hoofdwonden, maar de meesten zijn lichtgewond. De politie en ProRail hebben dat laten weten.

Het ongeval gebeurde even voor zes uur. De intercity, met ongeveer vierhonderd passagiers, botste frontaal op een rangerende Belgische goederenlocomotief.

Wegrijden

Het treinverkeer van en naar Roosendaal is stilgelegd. De machinist van de intercity bleef ongedeerd, zijn collega in de locomotief raakte gewond. Het ongeval gebeurde toen de intercity net uit het station was vertrokken. Het voertuig reed volgens een woordvoerder van ProRail nog niet erg snel.

Medewerkers van de Inspectie Verkeer en Waterstaat zijn donderdagavond naar Roosendaal gereisd om het ongeval te onderzoeken. Ook de Raad voor de Transportveiligheid zal de toedracht onder de loep nemen.

De raad concludeerde na eerdere treinongevallen in Eindhoven en Dordrecht dat het ATB systeem waarmee de trajecten zijn beveiligd, verouderd is. Het systeem laat treinen die door een rood sein rijden, stoppen, maar werkt niet als de trein langzamer dan 40 kilometer per uur rijdt.

Geactualiseerd om 19.39 uur

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:49

Ik hoorde het net van mn moeder! Gelukkig zat ik vandaag niet in de trein, die trein heb ik ook wel eens, je moet er niet aan denken zeg.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:53