ongeluk meisje van 9 op quad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:46

Zo'n soort auto achtig ding, zonder kap. Nja.. duidelijker kan ik het niet uitleggen. Bloos
Ze rijden er vaak mee in ruig terrein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:54

jeetje! zo 1? bij ons in het park scheurt er regelmatig een pa met zn zoontje rond. doodeng die dingen Scheve mond

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:33

Hier in de buurt hebben een paar kindertjes (van een jaar of 8?) van die snorstepjes. Die dingen gaan dus wel 25 km p/u en ze staan erop zonder helm. Ik vind het verschrikkelijk gevaarlijk. Ik weet niet precies wat een quad is maar het zal op hetzelfde neerkomen qua gevaar of erger, denk ik. Is het een soort buggy, maar dan op 3 wielen?
Ik dacht dat die dingen verboden waren op de openbare weg.

Verongelukken is trouwens altijd dodelijk Knipoog

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:39

Zo'n vierwielig crossmotording Lies, das een quad...

Het 7-jarige neefje van mijn vriend heeft onlangs ook zo'n ding voor zijn verjaardag gekregen... en je wilt niet weten hoe hard die dingen gaan, en dan heeft hij nog een 'kinder'versie...

Er staat mij inderdaad ook iets van bij dat je er de openbare weg niet mee op mocht, maar het barst hier in de buurt van die dingen dus ik kan er best naast zitten...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:43

Kleine kindertjes rijden ook op 50cc crossmotortjes rond hoor, iig hier in het dorp wel... Het is (vind ik) de verantwoording van de ouders, dat de kinderen niet met hun scheurijzer de openbare weg op gaan.

Helaas is het voor dit meisje te laat en moeten de ouders op wrange wijze hun les leren...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:45

Brrrr wat ontieglijk DOM, vooral van de ouders Boos! Tjee waar is je verantwoordelijkheids gevoel gebleven?

Net als ik wel eens op Funnest Homevideo's zie, van die domme amerikanen Lips are sealed

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:48

Hier zie je een aantal quads:

Afbeelding

Vind het zowiezo dingen ALLEEN voor volwassenen, alhoewel die er ook niet altijd goed mee om kunnen gaan. De buurman hebben we ook wel eens uit de sloot gevist. Als hij eronder had gelegen dan was hij gewoon verdronken. Ellendige dingen... Lips are sealed

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:49

Heel triest, en heel dom van de ouders... Ik vind dat geen speelgoed... Scheve mond
Laat die kinderen gewoon met Lego spelen, als ze 18 zijn praten we verder...

Ik ken ook iemand die zo'n ding heeft voor zijn zoon, maar die scheurt er alleen mee door zijn eigen weilanden... Dat vind ik nog wel kunnen...

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:43

he bah!
mijn zusje rijd wel eens op een quad, zij is 8, maar zit altijd bij iemand die al veel ouder is voorop, en MET helm, want waarom mag he niet op een brommer/scooter zonder helm, maar wel op een quad....
en wij rijden alleen op eigen terein...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:10

draaakje schreef:
he bah!
mijn zusje rijd wel eens op een quad, zij is 8, maar zit altijd bij iemand die al veel ouder is voorop, en MET helm, want waarom mag he niet op een brommer/scooter zonder helm, maar wel op een quad....
en wij rijden alleen op eigen terein...


Op zo'n jonge leeftijd vind ik het verre van verantwoord. Zo'n jong kind zet je toch ook niet op een brommer/scooter? Enig idee waarom je daar vanaf je 16de op mag?

lieke2
Berichten: 2130
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:16

Just_Me schreef:
Ik had gelezen, dat ze nog 1 rondje zouden gaan, dus dat ze wel mochten van de ouders. De moeder was dat kindje aan het ophalen, en ze zouden nog één rondje gaan. Verschrikkelijk. Zo jong.


Waar zijn ze dan verongelukt? Toch op de nistelrodeseweg? dan kun je ook niet nog 1 rondje rijden..... zonder ongelukken Boos!

Ik blijf erbij; waar waren de ouders mee bezig Verward Ergens in je achterhoofd weet je toch dat je dat niet moet zeggen tegen zo'n jonge kinderen???
En volgens mij kun je kinderen ook nooit voor 100% vertrouwen, pas als ze zelf enig besef hebben van gevaar, kunnen ze iets makkelijker inschatten wat kan en wat niet.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:19

pfff das niet niks, inderdaad ook niet verstandig om zoiets toe te laten.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 00:55

Was niet op de nistelrodese weg, was een "rustigere" polderweg.

Maar vind het Bullshit om het op de quad af te schuiven, voor het zelfde geld was dat meisje op haar pony of op de fiets de weg op geschoten!

Er heeft een heel stuk op de voorpagina van het brabants dagblad gestaan. De kinderen hadden net nog gevraagd of ze nog 1 rondje mochten, helemaal cru.

Het meisje was lid van De kleine Heemskinderen, had het weekend nog druk mee gesjouwd op de manege van mijn zus. Is heel raar......

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:06

Ik heb wel eens op quad gereden maar dat was op een circuit. En dan moest ik echt wel helm op. Op de weg durf ik niet met quad.

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 10:16

LuvdaTossa schreef:
Op zo'n jonge leeftijd vind ik het verre van verantwoord. Zo'n jong kind zet je toch ook niet op een brommer/scooter? Enig idee waarom je daar vanaf je 16de op mag?

dus jij ziet nooit kinderen die bij papa/mama achter of voorop op een scooter zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 10:34

draaakje schreef:
he bah!
mijn zusje rijd wel eens op een quad, zij is 8, maar zit altijd bij iemand die al veel ouder is voorop, en MET helm, want waarom mag he niet op een brommer/scooter zonder helm, maar wel op een quad....
en wij rijden alleen op eigen terein...


Dat vind ik dus zo waanzinnig onverantwoordelijk. Die dingen zijn niet voor kinderen ook niet met een oudere achterop.
Maar wel piepen als er wat gebeurd Misselijk

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 12:58

Unity schreef:
Maar vind het Bullshit om het op de quad af te schuiven, voor het zelfde geld was dat meisje op haar pony of op de fiets de weg op geschoten!




Ik vind het niet helemaal onzin om het op de quad af te schuiven, tuurlijk had het ongeluk op een fiets en/of pony net zo goed kunnen gebeuren, maar als elk kind nu op een quad gaat rondscheuren denk ik dat er wel ergere ongelukken gebeuren... je moet ergens een grens trekken...

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:08

isabelle schreef:
er rijd er hier in de straat ook 1, meisje is 11 en de jongen is 13, verwende rijkeluiskindjes!! maar toch, voor die meid is het te laat!!

Waarom zijn het nou weer gelijk rijkeluiskindjes??
Mijn neefje van 13 heeft er ook 1 en mijn nichtje rijd er oko op, idd ze uis
11.

Het zijn niet de personen waar jij het over hebt, want de plaatsen matchen
niet, maar waarom rijkeluis"???
Gun hun toch het plezier!

En trouwens, als ik er ben ga ik er ook altijd op ridjen, hoor ik nu ook in jouw
cattegorie?? Verward

Okee, mijn nichtje moet wegens veiligheid op het terrein blijven en ze rijd
dus eigenlijk alleen in de buitenbak, maar mn neefje en ik rijden wel
buiten...
Ik snap et probleem niet Lachen

Een quad of een scooter, wat is het verschil?????????????