wel of geen autogordels?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

draag jij een autogordel?

ja altijd
146 (86%)
ja soms
19 (11%)
nee nooit
3 (1%)

Totaal aantal stemmen: 168


manzano

Berichten: 23921
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:25

Jaa, das ook een goed idee Knipoog.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:30

Ik draag hem ook altijd, maar meer omdat het me anders geld gaat kosten. Ik draag liever geen gordel, ik wil graag mijn auto uitkunnen als ik in een ongeluk terecht kom of wat dan ook. Aan de andere kant wil ik hem wel om, voor wanneer ik een ongeluk terecht kom...eigenlijk heel dubbelzijdig, maar het prijskaartje wat eraan hangt voor wanneer ik hem niet opheb, heeft mij de doorslag gegeven Haha!

Inzittenden moeten het lekker zelf weten Lachen Tegenwoordig krijgt iedereen eenn eigen bekeuring voor het niet dragen van een gordel.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:37

Ja, in onze Jeep draagt iedereen gordels, verplicht, zonder pardon. Ook volwassenen, ook op de achterbank. Onze Mercedesbus heeft geen gordels achterin. En eigenlijk vind ik dat maar een akelig idee, hoe groot die cabine ook is ...

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:03

altijd Lachen

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:12

ik draag hem altijd, ( of het moet echt die 5 meter van ene naar andere parkeerplek zijn)
mensen die met mij meerijden moeten het zelf maar beslissen, zijn zelf aansprakelijk, boven 12.

mindspace
Berichten: 5
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: Noordbroek.. Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:36

Altijd.. je weet het maar nooit.. en als je te water raakt is een gordel snel losmaken toch zo gebeurd? Schijnheilig

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:09

Eigenlijk altijd Lachen

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:16

Ikzelf altijd, als ik straks mn rijbewijs heb en ik zit met iemand in de auto die het niet doet zal ik het wel zeggen, maar niet dwingen...

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:37

mindspace schreef:
:j Altijd.. je weet het maar nooit.. en als je te water raakt is een gordel snel losmaken toch zo gebeurd? Schijnheilig

Als je op zijn kop hangt, en dus in de gordel hangt, en de gordel dus geblokkeerd is, zal je eerst je zelf af moeten zetten, zodat er geen spanning op de gordel staat, voordat hij los kan.
Maar draag je geen gordel, dan heb je grote kans dat je bewusteloos raakt door de klappen die je maakt voordat je in het water ligt.
Plus er gebeuren vaker ongelukken waarbij niemand te water komt, dan wel.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:57

Altijd. Ik 'mis' wat als ik geen gordel om heb Lachen

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:21

Ethelate schreef:
Als je op zijn kop hangt, en dus in de gordel hangt, en de gordel dus geblokkeerd is, zal je eerst je zelf af moeten zetten, zodat er geen spanning op de gordel staat, voordat hij los kan.


Voor dit soort gevallen zijn ook speciale hamertjes te koop. Kun je je ruit mee inslaan en je gordel doorsnijden .

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:22

Ik draag altijd mijn gordel. En iemand die achterin achter mij zit moet ook een gordel om. Ik wil niemand in mijn nek hebben met een ongeluk. Voor de rest raad ik het wel aan en is het boetes voor eigen rekening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:23

Ik moet eerlijk toegeven dat ik er in Zweden lakser mee ben geworden. Het is hier wat relaxter rijden zegmaar...

Ik ga niet tegen mijn passagiers zeggen dat ze een gordel om moeten, dat moeten ze voor zichzelf uitmaken.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:25

Heb hem altijd om, moet ook wel heb zo'n klikding dat pas stopt als de gordel dicht zit Haha! . Als ik bij een ander in de auto zit (dus ernaast) heb ik ook altijd mijn gordel om.
Achterin eigenlijk nooit Bloos stom als ik ze over nadenk maar achterin heb ik echt nooit een gordel om. Ben er trouwens ook nooit op gewezen door iemand. Moet wel zeggen dat het me niet zo lekker lijkt zitten, ik hang graag tussen de stoelen in om maar niets van het gesprek voor in te missen. Knipoog

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 02:17

Altijd! Een ongeluk zit in een klein hoekje en je moet er toch niet aan denken dat je door de voorruit naar buiten geslingerd wordt. Mijn vriendin vergat eerst nog wel eens haar gordel, dus ik heb toen een heel systeem opgezet waarbij we een keer minder uit eten mochten elke keer dat ze haar gordel vergat om te doen. Vooral in het begin kwam het toen regelmatig voor dat weer 2 weken lang binnenshuis aten. Niet lief, maar ik hou veel te veel van haar om het niet te doen en nu rijdt ze zonder gordel niet meer weg. ~~}>

Meerijders worden ook vriendelijk verzocht hun gordel om te doen, zo niet, dan kan ik alleen maar hopen dat ze comfortabele schoenen aanhebben. Extreme duivel

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:45

altijd, anders 'mis' ik wat.
als ik rij dan MOET iedereen die bij mij in de auto zit ook ze gordel om doen. {anders stapt ie maar uit Tong uitsteken}

prompter

Berichten: 11076
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:01

Altijd, daar denk ik niet eens meer over na, is zo'n gewoonte geworden Lachen. Mijn passagiers ontkomen er ook niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:11

kaj schreef:
Ik draag de gordel ook altijd.

En voor de angst dat je de gordel niet af zou krijgen in een noodsituatie heb ik zo'n hamertje waarmee je ruit in kan slaan, aan de achterkant zit een vlijmscherp mes waarmee je in 1 keer de gordel door kunt snijden.


Ik zat er laatst ook al aan te denken om zoiets te kopen. Het enige is natuurlijk wel dat je zo'n ding ergens binnen handbereik vast moet maken. Los neerleggen heeft ook weinig zin. Grote kans dat ie na een harde klap door de auto is gevlogen en je er niet meer bij kunt.

Ik draag overigens ook nagenoeg altijd mijn gordel.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:14

altijd.
alleen in de bus niet.. maar daar hébben ze ook geen gordels (wat ik eigenlijk héél onveilig vind)

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:15

Wij dragen ze altijd. Dat verwachten we ook van meerijders.
We hebben in beide auto's een life-hammer zodat we los kunnen komen in geval van nood...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:19

Zelf draag ik altijd mijn gordel....
Kleine kinderen die ik meeneem moeten ook in de gordel. Volwassenen, of oudere kinderen heb ik het eigenlijk nooit verplicht (kan me ook niet herinneren dat dat wel eens nodig is geweest). Stom eigenlijk.... is ook meer dat ik het gevoelsmatig raar vind om als 19-jarige een 40-jarige te verplichten de gordel om te doen. Maar denk dat ik er toch maar eens wat beter op ga letten in de toekomst.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:21

Ik draag ook altijd mijn gordel of ik nu zelf rijd of met iemand meerijd, ik draag hem altijd!
Iemand die mee rijd mag het helemaal zelf bepalen, maar de boete is voor jezelf en de eventuele gevolgen ook...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:31

Vooral hoe mensen soms omgaan met kinderen (van anderen) en het gebruik van gordels vind ik heel erg. Ik ben vroeger ook wel eens met een verjaardagspartijtje met 6 kinderen achterin de kofferbak van de Volvo naar het zwembad vervoerd, als kind dacht ik daar echt niet bij na, vond het zelfs wel leuk, maar het is natuurlijk levensgevaarlijk!!!
Of hoe vaak zie je niet kinderen achterstevoren op de achterbank gekke bekken trekken door de achterruit? Of de hele auto als klimrek gebruiken? Kansloos bij een aanrijding....
Of meneer rijdt een dikke BMW of vergelijkbare auto, mevrouw heeft een of andere gare Panda om de kids naar school en naar zwemles te brengen... Lekker veilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:34

Ik rijd niet weg als mensen geen gordel omdoen in mijn auto. Als kinderen mee rijden geld hetzelfde.........gordel om!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:36

ALTIJD!

Kinderen moeten van mij gordels om en in de zitjes. En voor volwassenen is het de eigen verantwoordelijkheid en ze mogen een eventuele bekeuring zelf betalen, meestal doen ze hem dan wel om.

Het is bij mij zo standaard dat ik me kaal voel als ik hem niet om heb!