sprookje over draken, wie kent er een?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

sprookje over draken, wie kent er een?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 17:41

Afbeelding

na het succes van ons vorige toneelstuk te paard willen we voor over een half jaartje weer een show geven,

nu had mijn tante (al voordat we met het toneelstuk sneeuwwitje begonnen) geopperd dat het wel leuk zou zijn iets met draken te doen. dit omdat je hele gave drakenkoppen van papier mache kan maken, en het gewoon wel een leuk onderwerp is

maar ja, nu doe ik dus het schrijven en de muziek (doe niet mee deze keer) maar ik ken helemaal geen sprookjes over draken! weet wel dat ze er zijn, maar ik heb geen sprookjesboek en op internet is het zoeken naar een naald in een hooiberg

dus weet iemand hier een sprookje met draken (evt. van een ander land) en zou iemand een samenvatting ofzo hier neer willen zetten, dan heb ik weer wat inspi om verder te schrijven (m'n hoofd is leeg)

zelf verzinnen mag natuurlijk ook Haha! alleen moet het ook voor de kleintjes leuk zijn.

hoop dat iemand me kan helpen, anders ga ik de bieb maar eens uitpluizen
X shannon

pingu
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Belgisch limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:02

ik heb eens een verhaal gelezen over de draak sntbbl, dat stond in een vlaams filmke.het verhaal ging over een draak die bij het volwassen worden een prins moest opeten maar niet wou.
ik weet het precieze verhaal niet meer, maar als je wil zal ik het eens voor je opzoeken, in een word document zetten en doormailen.ik weet niet of je er iets mee kunt doen.
groetjes, pingu

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:03

Je hebt toch in het sprookjesbos van de Efteling een draak staan?? Zal vast en zeker ook van een sprookje zijn, alleeen.. Vraag mij niet welk sprookje dat is!! Schijnheilig

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:10

Beowulf... is niet echt een sprookje, maar wel een van de beroemste oudste verhalen uit het oude engeland.... zoek maar even op google onder beowulf, daar vind je het verhaal vast wel...

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:22

Ojaa.. het verhaal van Doornroosje gaat toch ook op het laatste over een draak?~ Verward .. Of is dat weer iets anders?? Schijnheilig Bloos

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 21:23

tnx voor de tips
zal met deze woorden weer even googlen, het enige verhaal wat ik tot nu toe kan vinden is die van sint joris, dus ik wil nog wat meer verhalen opzoeken.

in de WITCH stond ook ooit een verhaal over vier draken (vier elementen) maar dat (echte) verhaal kan ik ook niet vinden.

@ pingu,. als je dat naar mij wilt mailen, supergraag!
mijn emailadres is shannonfuit@hotmail.com
groetjes shannon

Pippi

Berichten: 122
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:29

ik ken alleen Peter en de Draak, maar weet niet waarover die gaat. Je kon ook een verhaal uit de Silmarillion doen Tong uitsteken Haha!

pingu
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Belgisch limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:31

het kan wel dat je het verhaal pas maandag ofzo ontvangt, het boekje ligt namelijk thuis en ik zit door de week op kot

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:55

[quote="gentille"]
zelf verzinnen mag natuurlijk ook Haha! alleen moet het ook voor de kleintjes leuk zijn.
/quote]

hoi shannon

er zijn uberhaubt geen orginele sprookjes geschikt voor kinderen

maar je kan toch iets verzinnen
iets lekker orgineels Haha! in de trant van

er was eens een draak die woonde in het land van de koning
nou wou de koning van de grot van de draak een zwembad maken
dat vond de draak niet leuk dus ontvoerde hij de prinses

de koning beloofde de helft van zijn koningkrijk voor de geen die haar redde
toen kwam er een prins die de prinses ging redden

hij wou vechten met de draak , de draak won natuurlijk
dus probeerde de ridder vriendjes te worden met de draak en dit lukte wel!

zwembad werd ergens anders gebouwd en ze waren allemaal vriendjes en leefde natuurlijk lang en gelukkig

succes

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 08:00


Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:47

De hobbit, de voorloper van lord of the ring. Bilbo die de draak Smaug moet verslaan. Heel leuk verhaal

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:57

Shrek Haha!

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 15:36

tnx, heb nu mooi een aantal onderwerpen, ga vanavond even googlen en dan kijken of er iets bij zit! (jullie horen wel welke het is geworden)

en tja, originele sprookjes, echt te ranzig, ze wisten het wel lekker te verzinnen vroeger:P
X shannon