Gevraagd voor andere functie???

Moderators: Murthul, Muurp, EvelijnS, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Imago01

Gevraagd voor andere functie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 08:19

Okay, ik probeer even een lang verhaal kort te houden.

Ik heb 2 jaar geleden een opleiding gevolgd: kwaliteitsmanagement. Dit omdat ik veel werk deed voor de kwaliteitsfunctionaris binnen ons bedrijf (groot bedrijf, landelijk zo'n 4000 fte's, onze vestiging 160 fte's). De huidige kwaliteitsfunctionaris zit er nu zo'n kleine 3 jaar en heeft zijn werk gigantisch laten verslonzen. Goede begeleiding vanuit het management heeft niet mogen baten. Mijn werk voor hem is al een jaar geleden gestopt omdat hij 'het op zijn beloop heeft gelaten'. Nu is hij dus een paar maanden geleden gevraagd te zoeken naar een andere baan en tot die tijd mag hij dan nog blijven. Nu werd ik vanochtend gebeld door Personeelszaken met de vraag of ik eventueel geinteresseerd zou zijn en of ik bereid zou zijn nog verdere opleidingen te volgen.
Hierop had ik helemaal niet gerekend, want ik had niet verwacht dat 'ze' mij zouden vragen. Toch heb ik wel de eerste diploma's al op zak en niet bepaald met de hakken over de sloot.
Aanstaande maandag word 'ik' besproken in het MT. PZ gaf al aan dat de begeleiding voor mij dan het grootste probleem zou zijn. Er is nl. niemand die het wil of kán doen en tja, die ISO-certificering (die we al hebben, maar je moet het houden Knipoog ), daar gaat ons bedrijf prat op (ik werk voor een ingenieursbureau).

Nu vroeg ik me af: is er iets dat ik in de tussentijd kan doen om aan te geven dat ik bereid ben er hard voor te werken (én bij te leren). Dit heb ik al aangegeven richting PZ (die dit zelf in het MT gaat voorleggen) en heb goed duidelijk gemaakt dat ik erg enthousiast (én vereerd) ben dat ze me vraagt of ik interesse zou hebben.

Ik ben nu Office Manager en heb erg veel plezier in mijn functie. Die andere functie zou inhouden: veel meer verantwoordelijkheden en veel rapporteren in het management, bijleren (dus min. 1 avond in de week niet naar de paarden kunnen omdat ik dan naar school moet) maar wel natuurlijk hangen de financiële consequenties eraan vast. Ik gok dat ik zo'n 300 euro netto meer zal gaan verdienen wat natuurlijk nóg meer gaat stijgen als ik mezelf bewezen heb.

Hebben jullie tips? Een (bevriende) collega adviseerde me om naar mijn leidinggevend te stappen, die dus in het MT zit en nogmaals het e.e.a. te benadrukken. Ik vind dat ik zelf wel duidelijk ben geweest richting PZ, dus zou dat voldoende zijn?

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:49

Ik denk dat je het zeker moet doen. Ik werk zelf ook bij een ingenieursbureau..dezelfde isso certificering, ook de kwaliteitscontrole is bij ons erg belangrijk en wordt goed nageleefd.

Wij hebben ook één kwaliteitsmanager en die heeft het er wel altijd druk mee. Maar het is altijd goed om iets naast je functie te kunnen doen en zeker als je er qua arbeidsvoorwaarden op vooruit gaat, is het alleen maar positief.

Een tip om het zeker te worden. Stuur je motivatie in naar het MT, dan kunnen ze dat tegelijk behandelen.. Staat altijd goed! Succes en laat je even weten hoe het af loopt?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 09:13

Thanks voor de tip!!! Ga ik zeker doen!!!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie