samenwonen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

samenwonen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 22:10

ik en mijn vriend zijn nu bijna 3 maanden bij elkaar.
hij heeft al 2 lange relaties gehad,en heeft een jaar samengewoond.
ik heb er persoonlijk een naar gevoel daarbij(ik mag zijn ex niet...heeft hem veel te veel geflikt wat hij gewoon slikt etc)
ik weet wel dat ik dat zijn zaakje moet laten,maar ik blijf het idee houden dat ze min of meer tussen ons instaat.ik mag niets over haar zeggen etc.
ik heb hierover al een aantal keer gepraat met hem,maar het blijft heel pijnlijk voor mij.(ben ook vrij jaloers,hoewel ik dat bij deze jongen niet erg heb)

ik heb het thuis niet altijd even makkelijk,ik treed niet in details.ik wil zsm het huis uit.
nu willen we in principe wel samenwonen etc,maar hoe en wat is nog een beetje onduidelijk.
ik denk erg na over waar we willen gaan wonen,wat we voor inrichting willen.ik heb het idee dat hij bij zn ex vrijwel alles voor het zeggen had,en sorry,dat ga ik toch echt niet pikken.
ik heb al zachtjes gezegd dat de wijk waar hij wil wonen,mij absoluut niet trekt,en hij maakt daar gelukkig geen punt van.
ik wil ook weten wat zijn interieur smaak is,maar hij gaat dan vertellen over de inrichting van zn ex zeg maar.

ik wil haar uit mijn/ons leven bannen,en ik wil ook het een en ander te zeggen hebben.ik wil dat als het fout mocht gaan,hij in het huis blijft wonen,en we er allebei goed uitkomen(en dus niet de een alles,de ander niets,zoals het dus gegaan is bij zn ex.)
hier denk ik ook overna,en hij vind dat niet zo fijn.

dit is gewoon even mijn verhaal,wie weet hoe ik er het beste mee om kan gaan etc mag raad en tips geven.
dat het erg snel is voor samenwonen snap ik,maar daar hebben wij onze redenen voor.

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!


hobbelheks

Berichten: 8842
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:12

ik hoop voor je dat de reden van het samenwonen liefde is, anders kan het knap lastig worden....

daarnaast prbeer samen dingen te beslissen en zet bepaalde dingen op papier nu het nog goed gaat (evt verdeling enz)

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:16

ik heb je verhaal gelezen, en ik denk dat je er toch heel goed overna moet denken.
jou vriend heeft het wel vaak over zijn ex( Scheve mond maak ik uit het verhaal op)
maar ik snap dat als jij het thuis niet fijn hebt, graag weg wilt.
omdat je deze jongen nog niet lang kent (3 maanden) moet je zorgen dat je niet voor "onaangename"verassingen komt te staan als je samen een huis gaat delen.
zet alles netjes op papier, zodat er geen onduidelijkheden ontstaan

veel succes ermee!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:40

Ervaring heb ik niet, wel een tip, ga niet met een jongen samenwonen omdat je graag het huis uit wilt.
Dat is gedoemd om te mislukken (ok, sommige redden het wel, de meesten niet).
Vooral omdat je hem nog maar zo kort kent, en het gedoe om zijn ex heen (daarbij, wel een beetje tegenstrijdig he, eerst slikt hij alles en daarna dat hij alles voor het zeggen had?).

Zoek dan wat voor jezelf.
Hij eventueel ook (als hij nog niet wat heeft) en als het over een tijdje nog goedgaat tussen jullie, kun je er eens voorzichtig over gaan nadenken over dat samenwonen.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:49

susan schreef:
ik hoop voor je dat de reden van het samenwonen liefde is, anders kan het knap lastig worden....


Dit vraag ik me ook af.. Ik wil je echt niet aanvallen ofzo hoor, maar wil je niet graag met hem samenwonen om hem in de gaten te houden en haar te bannen ect? Want eerlijk gezegt krijg ik dat gevoel wel een beetje als ik je verhaal lees Vriendjes zijn?
Als je graag het huis uit wilt, kun je ook zelf een flatje oid huren en op jezelf gaan wonen.

Mijn advies zou dus zijn om het nog een tijd(je) aan te zien voordat je zulke stappen gaat ondernemen, maar als je het perse wilt raad ik je aan wel alles op papier te zetten (verdeling enzo) Mocht het mislukken en in ruzie eindigen ofzo, dan zijn daar gewoon afspraken over gemaakt en krijg je daar geen gezeur over.
Iig succes ermee!

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 08:09

Als je de kans hebt, ga eerst eens lekker op jezelf wonen! Samenwonen kan altijd nog en dan heb je eerst de gelegenheid om op je eigen benen te staan.

Ik heb een maand op mezelf gewoond voordat ik ging samenwonen en na 3 jaar is het een half jaar uitgeweest, toen heb ik enorm genoten van het echt "zelfstandig" wonen. Ik kon alles ook zelf..etc.. dat is goed om uit te vinden voor jezelf.. Het is ondertussen alweer 6 jaar gezellig hoor..

Daarnaast is het erg moeilijk (ervaring) om na 3 maanden als je bij elkaar gaat wonen, aan elkaar te wennen.. Wij hebben in het begin heel veel woorden gehad omdat we zo erg aan elkaar moesten wennen.. En dat hadden we waarschijnlijk kunnen voorkomen als we eerst eens de tijd hadden genomen om elkaar te leren kennen voordat we gingen samenwonen. Je speelt dat als ware alles in een sneltreinvaart af.. Succes met het maken van je keuze..

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 08:52

Mijn advies is ook ga eerst op jezelf wonen .. als je voor dat je gaat zamen wonen al hebt bedacht hoe het moet als het weer uit gaat dan zou het kunnen dat je echt teveel twijfelt en ik vind drie maanden persoonlijk ook echt heel erg kort, daarnaast die ex die een rol speelt .. Ik denk dat je eerst echt je relatie goed op orde moet hebben zonder gezeur van exen. En dan moet je willen samenwonen omdat je gewoon iedere dag bijelkaar wil zijn en niet omdat het thuis niet zo goed gaat.

Kies eerst lekker voor jezelf op jezelf wonen is ook echt heerlijk soms. Je vriend kan gewoon komen wanneer hij wil en dan zie je wel wat de toekomst brengt!

Succes!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:42

Ik ga met de mening van Riant mee.
Jullie zijn echt kort samen, er zijn al allemaal problemen... als je gaat samenwonen wordt het alleen maar erger vrees ik! Je wilt toch niet ongelukkig zijn omdat je samenwoont? Die ex zal echt nog wel vaak ter sprake komen, of je het leuk vind of niet.

Idd lekker op jezelf gaan, zelf een beetje keuvelen en kijken wanneer het beter gaat en je het idee hebt dat het écht goed zit. Geniet nog even van het jong- zijn, je hebt je hele leven nog om samen te gaan wonen!

Succes iig! (en durf ook tegen je vriend te zeggen dat het je geen donder interesseert hoe zn ex dingen deed. JIJ bent nu zn vriendin, als ie nog teveel om die ex geeft is het ook niet goed!!)

Der Ellmauer Dancing Queen

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:04

ik woon ook samen met mijn vriend, en ook wij zijn relatief nog maar kort bij elkaar (10 maanden). daarvoor heb ik vier jaar op mezelf gewoond. en eerst even op jezelf wonen is echt aan te raden! je weet dan ongeveer wat er in een huishouden allemaal moet gebeuren (mijn ervaring).
en exen 'slijten'. het duurt misschien ff, maar als hij door wil gaan met jou, dan zal die ex 'slijten'. en anders een keer ter sprake brengen dat je ermee zit? want als je wilt gaan samenwonen dan moet je echt alles met elkaar kunnen bespreken. als je dat niet kan, dan merkt de ander dat gewoon en krijg je steeds meer irritaties lijkt me...
maar als jullie vinden dat jullie voor elkaar bestemd zijn, en als jullie aanvoelen dat dit het voor jullie is.. wie ben ik dan om te zeggen dat jullie het niet moeten doen? soms moet je ook gewoon dingen doen en er later achter komen dat het niet de goede beslissing is. daar leer je dan weer van (jemig, klinkt wel heel bemoederlijk hehehe, niet de bedoeling!!)

Domme gedachten heeft iedereen, alleen de wijze houdt ze voor zichzelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:11

Timilon, hoe hard het ook klinkt: wat jij in je stukje schrijft, zijn de slechtste redenen om te gaan samenwonen. Is gedoemd te mislukken.

Misschien is het handig om te overwegen wat hierboven al voorgesteld wordt: eerst lekker 'op jezelf' gaan wonen.

Succes en wijsheid gewenst!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:05

Jeetje je moet niet vergeten dat hij wel gelukkig met haar is geweest hoe moeilijk dat ook voor jou is. En die relatie is dus ook een deel van zijn leve, als hij opnieuw met jou gaat samenwonen zal ik me kunnen voorstellen dat hij bij zichzelf nagaat hoe hij eerder heeft gewoond, dat vond hij toch immers ook mooi??

Persoonlijk vind ik het te vroeg om na 3 maanden al te gaan samen wonen, je kent elkaar nauwelijks. Ik denk dat het op een groot fiasco uit gaat lopen.

Je kan niet iemand uit je vriend zijn leven bannen, het is een deel van zijn leven geweest en dat zal het ook altij blijven. Het enige wat jij kan doen is je daarbij neerleggen.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:15

SAKKIA schreef:
Jeetje je moet niet vergeten dat hij wel gelukkig met haar is geweest hoe moeilijk dat ook voor jou is. En die relatie is dus ook een deel van zijn leve, als hij opnieuw met jou gaat samenwonen zal ik me kunnen voorstellen dat hij bij zichzelf nagaat hoe hij eerder heeft gewoond, dat vond hij toch immers ook mooi??

Persoonlijk vind ik het te vroeg om na 3 maanden al te gaan samen wonen, je kent elkaar nauwelijks. Ik denk dat het op een groot fiasco uit gaat lopen.

Je kan niet iemand uit je vriend zijn leven bannen, het is een deel van zijn leven geweest en dat zal het ook altij blijven. Het enige wat jij kan doen is je daarbij neerleggen.


Daar ben ik het niet zo mee eens. Je hoeft je oude liefdes niet te vergeten en dat kan ook niet maar je kan niet je nieuwe vriendin met je oude gaan vergelijken.
Die jongen moet met zijn vriendin rekening houden en niet met zijn ex. Dat is voorbij over en uit. Eens een keer bellen hoe het gaat prima maar dit is wel een beetje overdreven. Misschien is hij er nog niet overheen ofzo.

Ik zal me dus echt niet neerleggen bij een ex die nog zo'n grote rol speelt.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:46

Nee dat bedoel ik ook niet te zeggen, zij geeft duidelijk aan dat ze zeijn ex uit hun leven wil bannen en dat is iets wat niet gaat. Ik bedoel niet te vergelijken, maar hij heeft het ook een keer leuk met haar gehad en zal dus ook gaan denken hoe hij het met zijn ex ingericht had, die inrichting hoeft er dan helemaal niet te komen en hij hoeft ook niet te zeggen van: "Ja maar bij haar had ik het zo". Want dan is hij idd verkeerd bezig. Maar ik doelde dus op het stukje dat zij haar uit hun leven wil bannen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:57

Wonden moeten helen daar heb je beide tijd voor nodig. Een ex zal altijd in zijn hoofd blijven vooral als he toch ook een jaar heb samengewoond (als is het maar een jaar).

Ik snap even een paar dingen niet:
- waarom heb je commentaar op zijn ex?? Dit heeft namelijk geen zin als je het er iedere keer over hebt en haar ook nog eens niet mag werkt het niet en zal je eigen relatie er onderleiden en zelfs stuk gaan. De ex van je vriend afzeiken heeft geen zin ze hebben toch een hele tijd lief en leed gedeelt een beetje gevoelens blijven er altijd wel. Laat het rusten en leef verder.

- Samen wonen na 3 maanden??. Omdat hij schijnbaar zijn ex nog niet vergeten is is samen wonen absoluu tniet verstandig. De samen loop van omstandigheden maken het dan helemaal moeilijk en fout.

Ga lekke rop je zelf wonen neem je eigen meubels en spullen en zoek de woonwijk waar je heen wil. Bouw een eigen leven op en bouw er ook een samen op dan komt het samenwonen moment van zelf wel maar dan vanuit liefde en genot ivm van vluchten.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 12:11

Met het bovenstaande ga ik helemaal mee.

Ik heb ook een poos behoorlijk wat commentaar gehad op de ex van mijn vriend. Nou je relatie gaat er helemaal aan kapot en dat is toch niet wat je wil?/
Ik zag het gelukkig wel op tijd in en ben er mee gestopt.
Mijn vriend en ik hebben het ook over samenwonen, maar onze levens verschillen nou zo vanelkaar, dat dat nu nog even niet kan ( ik ben net met een nieuwe baan begonnen, echt een andere fase van mijn leven) dat ik het samenwonen gewoon even laat rusten. Daarbij zijn wij ook nog maar 1,5 jaar samen en vind ik dat al wel wat vroeg om te aan samenwonen.

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 14:19

neej,hij heeft het niet vaak over zijn ex,maar ze belt hem nog wel regelmatig ivm de verkoop van hun huis,overschrijven van verzekeringen etc...als ik dan zeg dat ze dat toch ook gewoon kan schrijven en in zn brievenbus kan stoppen vind hij het wel zo netjes dat ze belt.
haar nummer is al uit zn telefoon etc,en hij wil echt geen contact meer met haar,als het allemaal is afgehandelt is het gewoon over.
mijn ex komt,helaas,vaker ter sprake.
hij kotst zn ex helemaal uit,dus waar zijn die gevoelens?
ik kan best goed met mijn exen opschieten,en daar heeft hij het best moeilijk mee,ik heb dan ook bij bepaalde exen gezegd:sorry,het contact werd te "intens",ik stop ermee.
hij wil sowieso een eigen huisje...en voorlopig zal ik gewoon thuis slapen,maar ook veel bij hem.
we hebben natuurlijk nog geen huis etc.

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 14:26

en dat slikken/alles voor het zeggen hebben:hij deed alles in dat huis.zij snapte nix,deed nix en gaf nog commentaar dat hij een keer de afwas liet staan bijv.

toen het uitging heeft hij gezegd:ik betaal 3 maanden hypotheek,en daarna niets meer.
die stomme...heeft hem dus gewoon 3 maanden niets laten horen,en nu,in de eerste week van de 4de maand gebeurt ineens alles:hypotheek is afgelost,huis is nu op haar naam,zaterdag verzekeringen overschrijven etc.
nu hij niets meer betaald,kan ze wel ineens vlug zijn...?!
en " snapt" ze wel hoe alles werkt.(niet echt,want toen de akte opgemaakt werd,dacht zij dat ze hun handtekeningen moesten zetten)
daarbij heeft zij hem constant voorgelogen over haar werk etc,en moest hij weer veel vaste lasten betalen.
daar kan ik heel boos over worden,en ook dat hij het dan nog netjes vind dat ze belt als er een boete is binnengekomen...gooi het gewoon in zn brievenbus en houd op met bellen.
snappen jullie het zo iets beter?

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:41

ja, maar bellen is sneller dan iets in de brievenbus gooien? en weet ze ook zeker dat hij luistert. bij een brief is dat maar afwachten namelijk. niet zoveel heisa over maken. het is beter voor jullie allebei om je er zo min mogelijk druk om te maken lijkt mij. het is misschien even 'door de zure appel heenbijten' en dan ben je er ook vanaf? is niet als aanval bedoeld, meer als tip....

Domme gedachten heeft iedereen, alleen de wijze houdt ze voor zichzelf


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, aliida, anji, Ashleytjuhh, Bowo, CupCakes_, fohadie, GrapeshotBot, MayoNeighs, Roosch, Shenavallie, SjakieXX, Talindos, Verara, Winged, xAlice, Zil en 132 bezoekers