Iederwijs, hoe denken jullie hierover?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vinden jullie van Iederwijs?

Helemaal te gek (net zoals ik de maker van dit topic)!!!
3 (4%)
Gaat wel, ik ben niet heel enthousiast maar ik ben het er wel deels mee eens
6 (9%)
Lijkt mij niks, je leert er niks naar mijn mening
49 (74%)
Geen mening, ik wikl eerst zien hoe het daar gaat voordat ik een goede mening kan geven
8 (12%)

Totaal aantal stemmen: 66


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:18

Zo te zien leer jij nogal traag.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:19

ja maar laura, dat is een hbo opleiding. Dat vind ik anders dan een middelbare opleiding. Over het algemeen zijn studenten gemotiveerder, aangezien zij zelf voor de opl gekozen hebben en zijn zij ouder. Ik vind een kind van 12, 14 jaar niet oud genoeg om zelf te kunnen beslissen wat zij willen/moeten leren.

En arrizina: ik snap wel wat je bedoeld met je vorige school. Ik had oook het probleem dat ik niet in de klas kon werken, omdat het er te rumoerig was. Ik ben veel gaan spijbelen en deed mijn werk zelf, thuis. Als het niet ging, ging ik naar school en vroeg de leraar om uitleg. Dus in die zin heb ik ong het zelfde onderwijs als jij nu gevolgd, met het grote vreschil dat ik WEL dingen MOEST leren, toetsen moest halen, etc. En dit kwam ook pas op mijn 17/18de, toen ik eens oud en wijs genoeg was om in te kunnen zien dat ik moest leren, wilde ik iets bereiken.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:21

Serieuze opmerking (geen aanval naar de TS): zou het zo kunnen zijn dat mensen van zulk soort scholen niet leren omgaan met 'autoriteit'. Geen leraren die ze vertellen wat ze moeten doen. Lijkt me geen goede ontwikkeling.

(Hier als vb TS die weigert gewoon te typen)

Arrizina
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Amsterdam!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 15:22

Blijkbaar hebben sommige mensen hier geen respect voor mensen die voor hun mening opkomen. Daar lijkt het tenminste op. Want ik word steeds maar weer aangevallen om mijn mening over Iederwijs. Alles wat ik zeg is verkeerd of word verkeerd opgevat. Jammer dat ik hier zo behandeld word door sommige van jullie. Ik zeg niet dat iedereen dit doet hoor. Maar als ik zo behandeld word laat ik dit topic zitten. Want ik heb hier absoluut geen zin in. Ik kwam hier om jullie meningen te horen. Leuke en minder leuke, ik wou ze graag horen en erop reageren. En in plaats van dat word ik alleen aangevallen om mijn mening. Ik vind dit erg jammer en onbegrijpelijk. Ik respecteer jullie alle om jullie mening en probeer op jullie alle te reageren. En wat ik terug krijg zijn alleen maar kwade opmerkingen en aanvallende reactie's. Ik heb hier geen zin in. Dan gai k wel verder met dit gesprek op een ander forum. Waar mensen gewoon zeggen dat ze het er niet of wel mee eens zijn maar wel op een respecterende toon. Want als het zo gaat hoeft het van mij niet meer. Jammer maar het is niet anders dan maar.

[edit Sugarmiss: blauwe vette tekst aangepast tot 'normaal']

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:23

je word helemaal niet aangevallen
Maar geef eens een antwoord op de gestelde vragen?

En pas je aan aan een forum, dat heeft nik met aanvallen te maken

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:23

Ik mis in jouw stukjes steeds het stukje "wat doe ik na de HAVO". Want dan is het echt niet zo vrijblijvend meer. En met alleen HAVO begin je echt niet veel. Op het HBO zijn er wél lessen. Ze zijn welliswaar niet allemaal verplicht, maar extra inhaallessen of lessen wanneer jij 't wil, kan je echt vergeten.

Enne: om elkaar te onderscheiden hebben we hier geen kleurtjes nodig, we werken liever met namen en avatars (usericons). Komt de leesbaarheid ook ten goede.
Laatst bijgewerkt door Cathelijne op 28-09-04 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:24

runningkawa schreef:
ooit gehoord van zwart?
dat is ook een kleur
dus ook dan schrijf je in een kleur


Zwart is geen kleur, leer je ook op school Tong uitsteken

Nee ik vind dit niks. Later op je werk moet je je ook aanpassen aan tijden en roosters en deadlines en dat kan je maar beter vroeg leren. Voor kinderen die goed kunnen en graag willen leren zou het misschien wel kunnen, maar dat is een heel kleine groep.
Ik kijk vaak verbaasd rond op sites (en overal eigenlijk wel) en zie belachelijk veel spelfouten.
Als dat nu al zo erg is, hoe moet dat dan als er meer scholen komen waar niet eens lessen zijn? En dan hebben we het alleen nog maar over de Nederlandse taal!

Wordt er uberhaupt wel gekeken of je aanwezig bent? Anders kun je je mooi inschrijven en nooit naar school gaan, ook lekker makkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:25

Hoeveel respect heb jij dan voor de hier geldende regels?
Je krijgt zowel per PB als hier in het topic, door zowel de bezoekers als een moderator, het verzoek normaal te typen en dit weiger je gewoon.
Daarnaast geef je geen antwoorden op serieuze vragen.
Wat mij betreft ga je idd naar een ander forum

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:26

oh, dus als je zwarte schoenen aan hebt heb je kleurloze schoenen aan Verward

en idd, wat na de Havo, wat wil je gaan doen en hoe denk je dat het daar gaat?
Hoe dat aansluit op je leermethode enz?

Arrizina
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Amsterdam!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 15:26

Ik twijfel tussen 2 opleidingen na de HAVO. Ik moet dus nog beslissen. De ene 1 MBO de andere HBO ende ene op een 'gewone school' en de andere bij het LOI. En er word gezegt dat ik niet word aangevallen maar zo komt het wel op mij over. Welke vraag werd er gesteld waar ik niet op antwoorde dan? Ik probeer het nu nog 1 keer maar als ik weer het gevoel krijg dat ik word aangevallen stop ik ermee. Dat zeg ik nu alvast even mensen.

[edit Sugarmiss: groene vette tekst aangepast tot 'normaal']

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:26

Voor kinderen die graag willen leren of iig. begrijpen dat het wel moet voor later kan het nog wel denk ik.
Maar hoeveel kinderen zijn nou zo? Niet veel.... Voor de meeste kinderen is dit vragen om ellende, die zien dat idd. als een grote speeltuin waar je niks hoeft te doen.
Ik heb tot groep 6 op een montessori school gezeten, dat vind ik veel beter. Als je een keertje echt geen zin hebt word je niet gedwongen, maar als je al een paar dagen te weinig doet krijg je wel een schop onder je kont dat je toch eens wat moet gaan doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:29

Arrizina schreef:
Welke vraag werd er gesteld waar ik niet op antwoorde dan?


Misschien toch eens de les "begrijpend lezen" gaan volgen

Arrizina
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Amsterdam!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 15:29

Lisa_Melody ik ben het bijna helemaal eens met jouw bericht. Van de 60 kinderen bij mij op school denk ik dat de kinderen boven de 12 het bijna allemaal wel halen. Maar van onder de 12 denk ik inderdaad veel minder.

[edit Sugarmiss: groene vette tekst aangepast tot 'normaal']

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:29

Citaat:
Welke vraag werd er gesteld waar ik niet op antwoorde dan?


Citaat:
Hoe ga je dat doen met een baas en collega's?


Citaat:
En als je je werk ook haat en thuis zitten met je dieren ook gezelliger vind
hoe onderhoud jij jezelf later dan?
Of is het de bedoeling dat wij dat gaan doen dmv een uitkering?


allemaal vragen n.a.v dingen die jij zei, geen zin die ook te gaan qouten.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:31

Jij geeft geen duidelijke uitleg over wat je nou precies bedoelt. Je blijft maar gooien met "Niet iedereen is het zelfde" en dat je je aangevallen voelt. Jij opent een topic en vraagt om onze meningen.

Ik heb al eerder gezegd dat ik het persoonlijk helemaal niks vind. Kinderen hebben duidelijkeheid en regels nodig, anders ontsporen ze. Teveel vrijheid doet ze de das om. Als dit soort onderwijs landelijk gaat worden, krijgen ze later problemen in de zakenwereld. Want reken maar dat die kei en kei hard is. Daar zijn deze kinderzieltjes niet tegen opgewassen, en dan zitten ze weer bij de psych. Scheve mond

Niet zeuren, gewoon naar school, aanpassen aan verschillende soorten mensen en regels. Daar kom je verder mee. Hoe lang moet er nog een hand boven je hoofd gehouden worden?

En je zou al met aanpassen kunnen beginnen door op veler verzoek te stoppen met het kleurgebruik. Lachen

Arrizina
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Amsterdam!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 15:31

Quote:
En als je je werk ook haat en thuis zitten met je dieren ook gezelliger vind
hoe onderhoud jij jezelf later dan?
Of is het de bedoeling dat wij dat gaan doen dmv een uitkering?

Op die vraag heb ik geantwoord.

Hoe ga je dat doen met een baas en collega's?

Ik heb nooit problemen gehad met orders opvolgen. En collega's. Dat hangt helemaal van de baan af in hoevere je met die veel omgaat.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:33

arrizina: Het zou in dit topic gezelliger zijn als jij je ook zou aanpassen.. Vele bokkers hebben jou namelijk al gevraagd je aan te passen qat je kleur betreft. Ik heb er zelf niet zo veel problemen mee, maar kan wel begrijpen waarom anderen zich daaraan ergeren. Het zou een stuk makkelijker zijn als jij dit ook kon. Respect hebben voor iemand, houd namelijk ook in: rekening houden met die persoon. Je kan niet roepen dat wij geen respect voor jou hebben en vervolgens lak hebben aan de regels die hier op bokt gelden.
Begrijp me niet verkeerd: ook dit is geen aanval op jou, wel een uitleg waarom je zo veel aanvallen op je kleur + lettertype krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:35

Arrizina schreef:
Quote:
En als je je werk ook haat en thuis zitten met je dieren ook gezelliger vind
hoe onderhoud jij jezelf later dan?
Of is het de bedoeling dat wij dat gaan doen dmv een uitkering?

Op die vraag heb ik geantwoord.


nee je hebt geantwoord over school dingen, niet over die vraag
Met werken bedoel ik na school, later als je van school afbent
, wat ook al vaker gezegt is

Arrizina
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Amsterdam!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 15:38

Zo te zien houden sommige van jullie niet op met mij aanvallen om mij mening. Er blijven dingen tegen mij gezegt worden die erg beledigend en respectloos zijn. Ik zei daarnet al dat ik daar geen zin in heb. Dus mensen ik ga stoppen met reageren op dit topic. Want ik laat mij niet zo behandelen. Sommige van jullie bedoelen het misschien niet zo maar ik vind dat ik met bijna geen respect behandeld word. Ik geef mijn mening net zoals jullie en daar zouden jullie ook met wat respect op kunnen reageren. In plaats van dat word ik alleen maar af gebekt en krijg ik alleen maar aanvallende berichten. Nogmaals ik heb hier dus geen zin in. Voor mij is dit topic dus ten einde. Gaan jullie maar verder discusieren met elkaar over Iederwijs (en mij misschien), ik heb hier geen zin meer in. Als mensen nog wat willen weten of met mij verder willen discusieren op een respectvolle manier dan kunnen ze mailen naar mijn mail adres. Dat staat op mijn profiel pagina. Nogmaals voor mij is dus dit topic gesloten, ik heb geen zin meer hierin, ik kwam hier voor een gezellige discussie en ik krijg allemaal aanvallende berichten. Ik heb hier dus geen zin in. Ik vind het erg jammer dat dit gesprek voor mij zo moet eindigen maar het is niet anders. Nou jullie kunnen mij mailen. Vriendelijke groet en misschien tot later in een gezelliger gesprek.

[edit Sugarmiss: groene vette tekst aangepast tot 'normaal']

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:40

Verklaar dan eens wat aanvallend is in jouw ogen?
Het vragen hoe je denkt dit aan te gaan sluiten als je dadelijk een baan hebt?

is het aanvallend dat er gezegd word dat je gewoon zwart moet typen?

Maak je duidelijker dan alleen maar te zeggen ik word aangevallen!

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:41

Waarom behandelen wij jou respectloos? Jij vraagt toch om onze mening! Scheve mond

Er is door verschillende personen verteld hoe er over gedacht wordt, en jij bent het daar niet mee eens. Draag dan ook eens goede argumenten aan!

Maar jij loopt weg. Blijkbaar heb je niet op "school" geleerd hoe je problemen aan moet pakken. Scheve mond

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:42

Je wordt namelijk helemaal niet aangevallen. Iedereen geeft hier gewoon z'n eigen mening over 'Iederwijs'. Dat die grotendeels niet overeenkomt met jou mening, daar moet je maar mee leren omgaan op een forum (en in het leven).

En ik begrijp echt helemaal niet waar om je persé in een kleurtje wil typen, terwijl iedereen je vriendelijk vraagt ermee op te houden. Dat getuigd voor mij ook niet echt van respect voor anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:44

Het resultaat van die "school" is al heel duidelijk zichtbaar bij jou. Je hebt gewoon schijt aan alle regels.
Dat kan leuk worden later.
Waarom zou je luisteren naar je baas? Is toch nergens voor nodig?!

Mischien is het handig om een cursus WW-formulieren invullen te gaan volgen. Die mag je namelijk met dikke viltstiften invullen, hoewel het wel erg fleurig staat natuurlijk.

Sorry voor deze niet al te vriendelijk en stevig sarcastische opmerking, maar je maakt het er een beetje zelf naar.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:44

Het valt me op dat je zelf zegt niet met respect te worden behandeld, terwijl je zelf kennelijk ook geen respect hebt voor de regels van Bokt. De gekleurde tekst is vooral bedoeld om dingen te benadrukken, niet om hele lappen tekst mee te typen. Er wordt van alles aan gedaan om Bokt zo netjes en leesbaar mogelijk te houden en het binnen de perken houden van kleuren is er 1 ding van.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:48

ik geloof er niet in, denk dat er een grote groep kinderen is die je benadeelt door ze geen regels te stellen.
En als je dat op universiteit of hbo doet, kun je altijd nog wel wat, maar als je niet leert lezen en schrijven dan wordt het toch moeiljiker.

daarbij zijn deze dingen in de jaren 60/70 ook geprobeert, en volgens mij was dat geen succes.