Kun je weigeren naar de politierechter te gaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:25

owww oke Haha! nou dan ga ik maar Knipoog denk dat ze mijn verhaal goed zullen begrijpen en ik er vast wel goed vanaf kom.. zoniet ach die boete mogen ze van me hebben zonde van het geld maar ik heb wel mijn wraak gehad Knipoog haha

Ben een stuk geruster te weten dat ze waarscheinlijk niet komen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:36

Nou moet ik zeggen dat als ik in jouw situatie gestaan had dat het niet bij 1 dreun gebleven was.

Maar ik zou gewoon gaan. Wat heb je te verliezen?! Als je niet gaat kan het er alleen maar erger op worden lijkt me. Gewoon zeggen dat je op dat moment emotioneel zo in de war was dat het gebeurd was voor je er erg in had.

Succes OK dan!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:34

Levy schreef:
Welnee, gewoon roepen dat die dreun ter verdediging was en dat je het niet zo bedoeld had............Haha!
(moet overigens best lachen om jouw uitleg in combinatie met je avatar...)



Goed oog voor deatil zeg.. !!

Iemand een dreun verkopen om die reden kan de beste overkomen Knipoog
maar ik zou het jezelf niet moelijker maken dan noodzakelijk dat lijkt het me niet waard.. Beter gewoon gaan, plaat voor je kop braaf ja en amen zeggen en wegwezen.. Vlot de zaak achter de rug hebben lijkt me.

Ach en anders beroep je je op dat he tijdelijk ontoerekeningsvatbaar was (grapje).

Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:50

Kijk wel uit hoor, want betaal je de boete, dan geef je dus toe dat je het ook daadwerkelijk gedaan hebt. En kijk hiermee uit want de advocaat van de tegenpartij kan je het leven dan flink zuur maken. Dit zeg ik omdat een vriend van mij ongeveer het zelfde heeft meegemaakt, alleen die werd door een vrouw aangevallen hysteries. Hij gaf haar een tik op de neus , en heeft sindsdien ontzettend veel problemen gehad. Geloof dat hij er nu vanaf is. Hij dacht dat namelijk ook boete betalen, en dan ben ik er vanaf, nou niet dus, uiteindelijk is het voor de rechter gekomen, en ik geloof dat hij nu in het gelijk is gesteld, en er vanaf is. Dus vandaar wees voorzichtig met direct de boete te betalen en ga er wel heen naar de politierechter. Zo kom je er misschien toch nog af met een sisser. Sterkte en succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:00

Margaret schreef:
Kijk wel uit hoor, want betaal je de boete, dan geef je dus toe dat je het ook daadwerkelijk gedaan hebt.


ja .... maar ik heb t ook gedaan Schijnheilig Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:00

Iedereen doet er wel lacherig over, maar ik vind het eigenlijk best triest om iemand op zijn bek te timmeren.......ook gezien de reden en ik kan je verzekeren dat de rechter dat geen excuus vind.

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:01

Volgens mij was je toen zwanger, dus tijdelijk ontoerekeningsvatbaar ten gevolge van zwangerschapshormonen is nog niet eens zo'n slechte redenering Haha!.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:03

Faye, ik zat al een tijdje hetzelfde te denken. Iedereen doet maar alsof het normaal is om iemand anders te 'mishandelen'. Ik heb altijd geleerd, dat ik mijn handen thuis hou (welke reden dan ook), ik kan het met mijn mond wel af!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:04

faye schreef:
Iedereen doet er wel lacherig over, maar ik vind het eigenlijk best triest om iemand op zijn bek te timmeren.......ook gezien de reden en ik kan je verzekeren dat de rechter dat geen excuus vind.


Ik denk dat je, om goed en objectief te kunnen oordelen, de volledige omstandigheden moet weten Faye..... Scheve mond

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:06

Anoeska schreef:
Faye, ik zat al een tijdje hetzelfde te denken. Iedereen doet maar alsof het normaal is om iemand anders te 'mishandelen'. Ik heb altijd geleerd, dat ik mijn handen thuis hou (welke reden dan ook), ik kan het met mijn mond wel af!



Ja dit is mij ook geleerd, ik kan me alleen heel goed indenken waarom ze geslagen heeft ! Ja je bent dan zwanger, heb last van je hormonen. Ik vind het nog knap dat het bij 1 klap is gebleven !

Maar je kan er maar beter heen gaan, kan je lekker je verhaal doen, dact lucht heel erg op.
Heel veel succes !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:08

Nou Levy, ik heb de reden gelezen en ik vind dat je nooit en te nimmer iemand lichamelijk hoeft aan te vallen en eerlijk gezegd zou ik me kapot schamen als mijn kinderen er ooit achter zouden komen dat ik de nieuwe vriendin van hun vader heb neergetimmerd. Of gewoon een voorbijganger voor mijn part. Zoiets DOE je gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:10

Anoeska schreef:
Ik heb altijd geleerd, dat ik mijn handen thuis hou (welke reden dan ook), ik kan het met mijn mond wel af!


Ik heb ook geleerd om niet met de vriend/man van m'n beste vriendin naar bed te gaan als deze zwanger van hem is (geldt trouwens ook als ze niet zwanger is).
Ik kan me voorstellen dat je dan je zelfcontrole verliest, al dan niet door je zwangerschaphormomen.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:11

Ik denk dat in de situatie van Debo de omstandigheden wel uitzonderlijk zijn hoor.
dat zegt niet dat dat en rechtvaarding is om iemand maar opm zijn smoel te timmeren, maar ik kan het me WEL voorstellen dat het gebeurd is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:11

Thanks! Ind sommigen kunnen zich het hele verhaal mischien herinneren.. ga dat niet weer uitgebrijd op bokt plaatsen..

Ik was ind zwanger en dan schijn je behoorlijk ageresief te kunnen zijn.. Normaal sla ik nooit! aangezien ik zelf maanden lang mishandeld ben door mijn ex.. ik weet hoe erg het is geslagen te worden...


Ik ga erheen en ga gewoon mijn verhaal doen.. het iedee dat hun er niet zijn heeft me erg gerust gesteld nu heb ik er echt geen problemen mee daar heen te gaan. En denk dat de rechter mijn verhaal goed kan inbeelden en ik er best goed vanaf kom Tuurlijk is het niet netjes wat ik gedaan heb maar wat zij deed ook niet dus hebben we allebij schuld hieraan...

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:12

Kan het me nu wel wat beter voorstellen (dat zal me leren om zo snel te oordelen!). Blijft natuurlijk niet netjes; slaan, maar onders sommige omstandigheden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:14

Ik werd juist sentimenteel van de hormonen. Ik snap best dat zoiets pijn doet , aan de andere kant als hij je sloeg zou ik haar nog een bloemetje gegeven hebben ook ipv een vuist...

persoonlijke vraag:
Waarom ben je zwanger geworden als de relatie zo slecht was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:17

faye schreef:
Ik werd juist sentimenteel van de hormonen. Ik snap best dat zoiets pijn doet , aan de andere kant als hij je sloeg zou ik haar nog een bloemetje gegeven hebben ook ipv een vuist...

persoonlijke vraag:
Waarom ben je zwanger geworden als de relatie zo slecht was?


ik ben haar ook erg dankbaar dat ze hem heeft 'gepikt' maarja dat ben ik nu Toen alles net gebeurt was was ik in 1 klap alleen.. vriend weg en beste vriendin weg..

ik ben door de pil heen zwanger geworden... mijn ex wilde dat ik het weg liet halen maar ik kon dat echt niet.. weet niet of je zelf zwanger bent geweest? dan zal je me mischien begrijpen.... en heb er nooit spijt van gehad dat ik het niet gadaan heb,,, heb nu een prachtige dochter en een nieuwe vriend die haar als zijn kindje erkent heeft... t is gelukkig allemaal met een happy end afgelopen dus...

beetje jammer dat alles nu ineens weer omhoog gegooid word door die aanklacht... Maar madam in kwestie heeft een betonnen plaat voor haar kop en ziet haar fouten niet in..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:21

Oh maar dan verwar ik jou met iemand anders Bloos!
Ik dacht dat ik je kende van een ander "groepje" op het net, dat was nl ook een meisje met een fjord en shet, en die was heel gelukkig en bewust zwanger van haar vriend., die vriend ging er ook met haar beste vriendin vandoor en zij heette ook nog Debo....... Verward Bloos

Wat een toeval zeg! Maar ik ben heel blij voor je dat je nieuwe vriend wel goed voor je is en voor je dochter. BTW , ik heb zelf een dochter en een zoon, dus dat je het niet weg hebt laten halen snap ik heel goed.
Alleen dat je haar geslagen hebt keur ik nog steeds af. En ik hoop echt dat je meisje daar nooit achter komt.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:47

Debo schreef:
owww oke Haha! nou dan ga ik maar Knipoog denk dat ze mijn verhaal goed zullen begrijpen en ik er vast wel goed vanaf kom..

gaat hier maar niet van uit, ik heb diverse 'soortgelijke' rechtzaken bijgewoond als bezoeker en ook al was de oorzaak goed te begrijpen door de PR, alsnog kregen ze een boete en een voorwaardelijke straf.

Ik zou echter wel gaan, want anders wordt het bij verstek en zonder jouw deel van het verhaal behandeld. En dat kan wel verschil uitmaken.
Wat kun je verwachten: Als eerste wordt je straf voorgelezen, dan of je het er mee eens bent. Dan kun je je zegje doen. De PR en de openbare aanklager kunnen dan vragen stellen. Persoonlijke omstandigheden(heb je het al eens vaker gedaan, wat heb je nog meer op je kerfstok), de aanklager zegt welke straf hij eist. Hier mag je op in gaan, of je het er mee eens bent, Wat je nog kwijt wilt. enz.
De politierechter doet dan zijn uitspraak, je kunt in beroep gaan. Maar dit zou ik nooit doen. Zeker als het zo klaar is als een klontje dat je het echt gedaan hebt.

Een advocaat kun je inschakelen, maar ik denk dat het zonde van je geld is. Gewoon uitleggen dat je het gedaan heb, in welke omstandigheden, wat je voelde dat soort dingen.

Je krijgt dan zeerwaarschijnlijk te horen dat je in alle omstandigheden niet moet slaan, niet op moet laten fokken, de slimste behoren te zijn, weg lopen. Dat soort dingen. Begrijpen zullen ze je verhaal wel, maar het mag gewoon niet!

De 'slachtoffers' mogen aanwezig zijn als 'gekrengde' partij, maar moeten dit van te voren aangeven, anders mag je ze als 'verdachte' volgens mij weigeren.

Enkele tips: Wees eerlijk, kleed je netjes, zit rechtop, praat rechtsstreeks naar de PR, maak oogcontact en blijf beleefd!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:10

Zwanger is toch min of meer hetzelfde als ontoerekeningsvatbaar??

Het is misschien niet leuk om er lacherig om te doen maar de mensen die zonodig moralistisch moeten doen moeten maar onhouden dat emoties dingen kunnen losmaken waar je jezelf niet toe in staat acht. Buitend dat Debo weet wat ze heeft gedaan en wil er verantwoording voor nemen door de eventuele boete of wat dan ook te betalen. Gezien de situatie Hulde aan Debo.
Iemand slaan is niet goed, ik praat het ook niet goed maar ik kan er wel bergip voor opbrengen. En het feit dat wat er ook heeft plaatsgevonden, niet tot blijvende schade heeft geleid en wel tot dit moet leiden zegt mij meer over de tegenpartij dan over Debo.

Veel succes in iedergeval!

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:22

En inderdaad wat Ilindra zegt. Ik heb ook geleerd dat je van andermans vriend/vriendin moet afblijven!
Succes!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:26

Iemand slaan is niet goed
Dan zijn we er toch.

Je moet bóven je emoties staan, omdat je weet dat het niet mag. Als je een vrouw als PR hebt, dan kunnen ze er rekening mee houden. Maar reken er echt maar NIET op.

Zo zou een zwangere vrouw mogen moorden en roven, want ze is min of meer ontoerekeningsvatbaar. Pleasss.... Hier is gewoon niet onder uit te komen. Slaan is slaan. Dat is fout! Fout is fout. Verder rest de uitleg en pers. omstandigheden m.b.t. de hoogte van de boete.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:00

jaja geen ruzie maken... mijn vraag is beandwoord hoe het verder afloopt merk ik wel..

bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:29

Riant schreef:
En het feit dat wat er ook heeft plaatsgevonden, niet tot blijvende schade heeft geleid en wel tot dit moet leiden zegt mij meer over de tegenpartij dan over Debo.


Heb je de tegenpartij gesproken dan? Volgens mij is er hier echt maar 1 kant belicht. Ik ben benieuwd wat de rechter zegt.

Moralistisch of niet, ik zal iemand nooit slaan, zo ben ik niet opgevoed en het zit niet in me. Ook niet toen ik zwanger was en ik heb gedurende beide zwangerschappen echt wel bloedstollende situaties meegemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:34

zoals ik zal zei.... Bedankt allemaal en mijn vraag is beandwoord ga nu niet zitten puschen totdat er weer oorlog uit breekt.. wil mijn verdere prive graag prive houden.. ik ga niet voor niets niet uitgebrijder ter sprake over het hele voorgeval ik had gewoon een vraag over de rechtzaak...