Taliban verslagen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 00:37

Het lijkt erop dat de Taliban de aftocht blazen in Afganistan, laten we hopen dat het echt zo is en dat dit land voor altijd verlost is van de barberen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 11:26

Jep, dat hoop ik ook. Ik had gehoord dat de vrouwen weer op straat kwamen en de mannen hun baarden afschoren. Dan kunnen die mensen daar weer hun gewone leven oppakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 11:58

Maar vrouwen mogen ook zonder taliban nog steeds niet naar de bioscoop. Dus er wordt wel gedaan alsof ze nu echt bevrijdt zijn maar voor de vrouwenrechten in dat land kan nog heel wat werk verzet worden.
Ik ben echt benieuwd hoe het nu verder gaat in dat land. Ze zijn al zo lang in oorlog en opgevoedt met haat. Ik hoop echt dat er nu niet weer een burgeroorlog oid uitbreekt.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 14:34

ik hoop dat ze echt weggaan en noooit meer terrugkomen maar laatst zeiden ze dat het waarschijnlijk in een stadje waar de taliban nog zit wel een bloedbad kan worden ik hoop het niet !!!!!!!!!!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 14:47

Een bloedbad? Ach, als het de talibanisten zijn die het bloedbad moeten ondergaan geef ik er niets om. MAar wel als het gewone afghanen zijn of soldaten.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 14:48

Hoi, we zijn nog lang niet van de Taliban af. Er zijn er erg veel van en ze hebben nog veel plaats om zich te verschuilen in de bergen. Op zich is de situatie al iets beter in de "bevrijde" gebieden, maar stel je daar nog niet te veel bij voor. Er is nog steeds een machtsstrijd bezig en degene die in aanmerking komen voor de macht zijn zeker geen lieve jongens.

Ook is de Al Quaeda nog niet opgeruimd, wat eigenlijk het hele hoofddoel is van de missie.

Het ziet ernaar uit dat de Taliban nu ook Konduz opgeeft, maar dan is er altijd nog Kandahar en dan zijn er nog de bergen....

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 11:41

ze denken dat in dat stadje die omar en osama bin laden zitten en nog wat "belangrijke"terroristen. ik hoop maar dat ze die te pakken krijgen. ze laten ook alleen maar Afghaanse talibanstrijders het stadje verlaten, niet de buitenlandse strijders omdat die hardnekkiger zijn(???)