And again: update over de hond

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 19:55

Ik maak er weer even een nieuw topic van omdat die ene een slotje heeft en die andere zo lang is. Er zijn veel mensen die mij berichten niet goed hebben gelezen dus daar ga ik niet mee in discussie. Wat ik uit een aantal reacties kan halen (vooral van mensen van het honden forum) is dat mensen mij gemeen vinden omdat ik de honden zo hard gestraft heb en sommige zelfs dat ik ze uberhaupt gestraft heb.

Ik vind nog steeds dat ik juist ben geweest door ze meteen op het moment dat ze het geflikt hadden ze heb afgestraft. Ik denk zelfs dat ik niet te hard ben geweest voor ze. Ik lees net mijn eerste bericht terug en het klinkt inderdaad gruwelijk, veel gruwelijker dan het in het werkelijkheid was. Op het moment van schrijven was ik zo woest dat ik ze als het ware in mijn bericht nog een keer door elkaar mangelde. In het werkelijkheid gebeurde alles in enkele seconden. Ik moest razendsnel twee honden vangen, ze op hun flikker geven, in de box gooien en terugrennen naar de kat. Dit alles heeft secondes geduurt. Ik heb gemept met vlakke hand en mijn schop was eigenlijk meer een flinke duw met mijn voet om ze in de box te krijgen. Wel kwam mijn hond in ademsnood omdat ie zich losmangelde uit zijn halsband en ik hem aan zijn nekvel mee moest sleuren. Of je daar nu direct van in ademsnood komt weet ik niet, maar hij maakte wel stikgeluiden. Zoals ik al zei, deze hele straf heeft secondes geduurd. Ze hebben daarna een uur in de box gezeten omdat ik de kat moest begraven. Daarna heb ik ze mee naar huis genomen en toen was de Lab al weer helemaal normaal. Gewoon net zo vrolijk als altijd. Mijn hond was nog timide, maar dat is ook meer zijn aard. Als ik nu de deur uit loop springt alweer kwispelend op. Hieruit maak ik op dat ik hard maar rechtvaardig heb gestraft.

Ik hoop dat de honden liefhebbers nu weer rustig kunnen slapen.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:22

Je hebt je denk ik harder afgereageerd op dit forum dan op de hond. Het is ook verschrikkelijk wat er gebeurd is. Ik hoop dat je een goede oplossing vindt voor de hond. Sterkte met het verlies van je kat

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:26

tja ik vind het op zich niet eens zo hard afgereageerd. de hond op de boerderij waar ik sta met mijn pony, krijgt van mij ook een behoorlijke harde schop als ze weereens achter de kippen of kat aanzit. en met hard bedoel ik ook echt hard, want ze is nogal hardleers.

en inderdaad op het moment dat je he tschreef was je heel kwaad, kan ik begrijpen. zou ik ook zijn.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:34

pril jou reactie snap ik zeer goed, denk dat ik het ook gedaan zou hebben.

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:40

sorry dat ik misschien wat stom overkwam.
ik begrijp jou nu veel beter en ik vind ook dat het een rechtvaardige straf is hoor!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:49

Ik had denk ik zelf ook zo gereageerd naar de honden.
Ze moeten gewoon weten en/of leren wat wel en niet mag.
Ik denk trouwens niet dat de honden nu ook andere diersoorten en/of kleine kinderen kunnen gaan grijpen. Dit is een totaal andere zaak.
Je hebt honden die uit agressiviteit bijten, en daardoor zelfs doden. Die doen dit naar katten maar ook naar andere dieren en mensen.
Maar je hebt ook honden die het door jachtinstinct doen, zoals bij een vluchtende kat (waarschijnlijk het meest aantrekkelijk). Die zullen niet zo gauw mensen of andere dieren grijpen.
Bij die laatste soort horen jouw honden denk ik?
Misschien dat een muilkorf voor als de honden buiten zijn iets is?
Maar dat straffen dat je deed viel best mee hoor.
Ik heb zelf mijn twee katten ook regelmatig bij hun nekvel gegrepen als ze iets deden dat niet mocht.
Dan greep ik de betreffende kat, zette haar op de stoel in de keuken (waarvan ik de deuren naar de kamer en de gang al dicht had gedaan, kon ze niet vluchten), en gaf ik haar wat tikken met vlakke hand.
Uiteindelijk liet ik haar los en zei met strenge stem:
"Nee, ik wil het niet meer hebben.
Ik hou niet meer van je.
Je hebt me diep teleur gesteld!"
Zo praatte ik nog ff door, maar ja... ik hou echt wel van d'r en dat weet ze grijnz.
(Kat hoort aan m'n stem dat ik toch vertederd ben doordat ze er zo schattig uitziet, en gaat iets rechterop zitten... oortjes weer rechtop...)
"Ik heb het nou al zo vaak tegen je gezegd: pindakaaspotten zijn er niet om tegen de grond aan te pleuren en de scherven uit te likken!
Pindakaas is er alleen voor Dorinepien en niet voor rotkatten!
Kijk nou eens hoe je eruit ziet!
Neehee... je begrijpt me donders goed."
(Kat wordt los gelaten en begint heftig de stoel kopjes te geven en te ronken als een motorboot, wie weet doet baasje dan wel de deur open...)
"Nou voor deze keer.
Maar denk er om, de eerst volgende keer ben ik niet zo lief als nu!!!"
Kat mag naar de kamer en vlucht snel weg... *LOL*
Ach ja.
Beesten.
Bijna net zo erg als echtgenoten Lovers ....
Heel veel sterkte Pril, en ff rustig bijkomen van alle emoties (behoorlijk heftig, kan me voorstellen!) en de oplossing om dit voortaan te voorkomen komt later wel.
Liefs, Dorine.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 22:03

Pril:
je hoeft je denk ik niet te verdedigen!

De meeste mensen die je kennen die snappen dat je in je berichtje al je woede nog even kwijt moest en de meeste mensen die vinden dat je een kogel door je eigen kop moet schieten die zijn zo kortzichtig dat ik het er niet eens verder over wil hebben!

Wat je hebt zien gebeuren is geen kattepis!!! En er zijn een hoop mensen die nodeloos door waren gegaan op een hond in te schoppen terwijl jij ze de box in hebt geveegd en naar de kat bent wezen kijken!

Ik kan me jouw woede en verdriet en radeloosheid heel goed voorstellen en wens je ook nog steeds alle sterkte (en wijsheid) toe!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 22:03

ik vond het afstraffen goed van je,maar het afmaken van de hond vond ik te ver gaan,snappie Party!!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 22:23

Oke pril, nu ik dit lees koel ik ook weer een beetje af! Natuurlijk moest die hond gestraft worden daar is geen twijfel over mogelijk!Maar hoe het er sotnd beschreven leek het inderdaad of je m mangelde en weet ik t wat verder nog meer allemaal!Denk in iedergeval goed na wat je doet met je hond want een kogel is echt zielig hoor!

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 22:31

Ik vind helemaal niet dat je je hoeft te verdedigen! Je hebt gedaan wat jou het beste leek en jij was de enige mens die erbij was. Anderen hebben niet gezien wat er gebeurde en die hoeven daar naar mijn idee dus ook niet over te oordelen.

Ja, ik weet best dat dit een forum is en dat iedereen daar zijn mening mag geven, maar ik vond het toch wel ver gaan. En dat is mijn mening!

Maar eh... wat doe je nou met de hond? Toch geen kogel he...?

EvitaP
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 23:11

Het klonk inderdaad veel erger (bij je eerste berichtje). Scheve mond\
Maar ik hoop dat je 'm gaat herplaatsen, maar niet af laten maken hoor!!
Iedereen maakt fouten Frusty , onthoud dat ook!
(Net zo als dat berchtje dat ik naar malle babbe had gericht, maar jij dacht dat ik het naar jou had gericht.Is je wel helemaal vergeven Knipoog . )

Hester1
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 23:30

Okay, dit bericht biedt perspectieven. Het vorige bericht kwam erger over dan dit bericht. Ik wil het geen verdedigen noemen, eerder toelichten. En tuurlijk, het is een moeilijke situatie. Ik heb het met mijn hond nooit eerder gehad, die toch op en top jager is, maar letterlijk achter de 'feiten' (lees bijv. eenden) aanhobbelt. Ik had zijn geste proberen te begrijpen, maar het wel heeeeel duidelijk gemaakt dat dit niet ok is. Ik bepaal of hij mag jagen, voor zover mogelijk, en ik bepaal welke dieren of mensen er welkom zijn. Bij mijn hond is het geen probleem, die is zo gek op bezoek dat hij het liefst zelf nog de koffie zet.

Sterkte, enne, kijk voor een goeie herplaatsing uit. Ik heb begrepen dat dit je volgende optie is?

Groetjes!

Hester

_________________
Nelson rulez!:)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hester op 2001-11-23 22:30 ]</font>

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 23:42

wow ik heb je verhaal dan niet gelezen maar ik maak er uit op dat je honden een kat hebben vermoord en dat jij vrij kwaad was???/
Vink een heeeeeeeeeeele logische reactie!!!! Als ik het goed heb tenmiste!!!
We hebben zelf een hond en drie kattten en die worden nogal eens aangevlaan door me lieve hondje....
nou denk maar niet dat ik die hond dan een zacht tikje tegen der kont geef hoor!!!!! Eerlijk gezegd kan ik daar ongeloofelijk kwaad van worden!!!!! Onze hond is dan ook niet zo'n sgatje hoor!!! Gromt regelmatig naar ons en wil alleen geaaid worden wanneer het haar uitkomt.....
maar ik geloof niet dat je reactie raar was....

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 23:46

ach..
uiteindelijk reageerde je op dat moment hoe je dacht dat het rechtvaardig was...
t was n nie zo leuke actie en tis nie zo dat je erop af ging van zo nu kan ik hem eindelijk zwaar straffen...
zo ben je nie...

tuurlijk wou je hem op dat moment afmaken.. dat heb ik zelfs met mn paard een keer gehad..
het is gewoon knap dat je dat nie meteen hebt gedaan maar eerst alles weer wat beter op n rijtje hebt gekregen...

nee hoor aan jou balt abso geen blaam te treffen!!

Liefs..
Sharda

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-01 06:09

Thanks guys, voor jullie begrip! De hond krijgt geen kogel. Ik heb echt moord neigingen gehad voor die hond, maar die moordneigingen in praktijk brengen kan ik toch niet. Diep in mijn hart wist ik wel dat ik hem niet af kon maken maar ik was gewoon zoooo kwaad (ben inmiddels wel wat afgekoeld maar nog steeds boos) dat ik hem het meest smerigste toewenste. Ik wil hem niet houden, want ik heb 6 katten bij stal en 4 bij huis en deze hond samen met katten gaat nu dus kennelijk niet meer. Ik ga proberen via een advertentie een huis te vinden zonder katten. En anders moet ie maar naar het asiel. Het is sneu, maar het is niet anders.

Dit heeft overigens niets te maken met dat ik niet van honden houd. Als ik een paard gehad had dat niet normaal kon functioneren tussen mijn andere dieren en een gevaar voor ze zou vormen dan zou ie ook gaan. En als ik een apart weitje voor hem gehad had en hij had het niet te bont gemaakt dan mag ie blijven. Deze hond heeft de keuze aan een lijntje te liggen of te verhuizen naar iemand die geen katten heeft.

Groetjes.

EvitaP
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 12:08

Nou dat vind ik nou eens een goede beslissing!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 12:16

Pril, ik ben heel erg blij dat je die keuze gemaakt hebt en dat je een goed tehuis wilt zoeken voor je hond! Party!! Ik denk dat er hier in Nederland een hoop mensen zullen zijn die deze hond zouden willen opvangen *LOL* Ik wens je heeeeeeeeeel veel succes met het zoeken naar een tehuis!

eelke
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 14:22

hey pril
ik ben het helemaal met je eens als een hond zoiets flikt dan ben je op dat moment zo @%$#**
dat je hem eigenhandig zijn stinkmodder strot wil rond draaien.

maarja je hebt naar mijn mening juist gehandeld en echt jamer ( ik weet niet hoe ik het anders moet eggen gecondoleert ofzo)van je kat.

eelke

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 14:35

Je hoeft je niet te verondschuldigen. Als jij vind dat je zo moet handelen: Handel je zo! Klaar!
Niemand anders was erbij en kan dus ook maar enige oordeel vellen.

En dat je zo 'lomp' schreef is helemaal niet erg, iemand met gezond verstand weet ook wel dat dat komt doordat je kwaad, geschroken en verdrietig bent.

Succes ermee! En nog gecondoleerd met je katje Verdrietig
Liefs Kim