Stelling: Toegeven aan eisen van gijzelnemers (?)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Er moet toegegeven worden aan de eisen van gijzelnemers

Poll eindigt op

Ja, altijd!
2 (4%)
Nee, nooit!
20 (43%)
Dat hangt af van de situatie...
24 (52%)

Totaal aantal stemmen: 46


toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:02

MissJ schreef:
Ik heb gestemd op de optie, nee, nooit.
Ik weet dat het heel moeilijk wordt als het je persoonlijk treft.
Maar toch ben ik van meing dat je nooit of te nimmer toe mag geven aan terroristen.
Ik wil namelijk niet dat mijn leven wordt bepaald door zulke mensen.
Mijn vriend is militair, hij zit op dit moment in Irak.
Als hij ontvoer zou worden zou ik denk ik compleet gek worden.
Maar we hebben het er al een paar keer over gehad.
Hij wil onder geen enkele omstandigheid toegegeven aan druk van zulke mensen, zelfs niet als hij zelf gegijzeld wordt.
Ik hoop nooit in die situatie terecht te komen, want ik weet niet wat ik dan zou doen, maar op dit moment blijf ik erbij dat je nooit of te nimmer dit soort mensen hun zin mag geven.


Dat vind ik nou goed he! Dat jullie het er van tevoren over gehad hebben en dat jij weet dat hij niet zou willen dat er aan toegegeven zou worden als zoiets gebeuren zou.
Denk dat je als je ooit in zo'n situatie raakt je voor je gevoel wel de hele wereld wilt geven in ruil voor je vriend maar dat je weet dat je gewoon niet aan zulke eisen toe kunt geven. Bovendien is het maar de vraag of als er toegegeven word aan de eisen of de gegijzelde dan wel ongedeerd terug komt.

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:08

Sorane schreef:
Iedereen stemt nu nooit. Maar op het moment dat het een familielid of partner betreft dan piept iedereen anders.

Je kan hierover pas je mening geven als je het meegemaakt hebt vind ik...

En dan alle Nederlandse militairen een bordje omhangen met "Neem mij mee, en verdien een miljoen euro!"

Tuurlijk is het voor familie verschrikkelijk als je hierbij betrokken raakt, maar als de Nederlandse regering hiervoor gaat betalen ben ik bang dat nog veel meer Nederlandse families deze ellende mee moeten maken...

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:12

Menno schreef:
En dan alle Nederlandse militairen een bordje omhangen met "Neem mij mee, en verdien een miljoen euro!"

Tuurlijk is het voor familie verschrikkelijk als je hierbij betrokken raakt, maar als de Nederlandse regering hiervoor gaat betalen ben ik bang dat nog veel meer Nederlandse families deze ellende mee moeten maken...


Daar ben ik het helemaal mee eens.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:14

Ik heb gestemd op hangt af van de situatie. 99% van de keren kan er zo worden onderhandeld dat alles goed af loopt voor de gijzelaars en er toch niet aan de gijzelnemer(s) wordt toegegeven. Maar als er echt mensen gedood gaan worden vind ik dat er (voor zover mogelijk) aan de eisen voldaan moet worden, al is het maar tijdelijk.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:14

toscana schreef:
Dat vind ik nou goed he! Dat jullie het er van tevoren over gehad hebben en dat jij weet dat hij niet zou willen dat er aan toegegeven zou worden als zoiets gebeuren zou.
Denk dat je als je ooit in zo'n situatie raakt je voor je gevoel wel de hele wereld wilt geven in ruil voor je vriend maar dat je weet dat je gewoon niet aan zulke eisen toe kunt geven. Bovendien is het maar de vraag of als er toegegeven word aan de eisen of de gegijzelde dan wel ongedeerd terug komt.


Tja, die gijzelingen zijn nou eenmaal nogal actueel, en dan kan je wel lekker je kop in het zand steken en hopen dat het allemaal goed komt, maar ik heb dan toch liever duidelijkheid.
Tuurlijk, ik blijf hopen dat hij niet gegijzeld wordt, want dan weet ik echt niet wat ik moet doen.
Maar ik vind het dus heel benlangrijk om dit soort dingen bespreekbaar te houden.
Daarbij denk ik vaak dat de gegijzelde alsnog wel onthoofd wordt als er betaald wordt, dus wat schiet je er dan mee op?

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:17

Ik vind persoonlijk van niet. Als je daar aan ga toegeven dan is het hek van de dam.
Daarbij, als je kiest voor militair te zijn of iets anders en je wordt uitgezonden dan weet je dat er dingen kunnen gebeuren. Daar kies je voor...... ik ga daar echt niet voor me lol naartoe....

Als ze dan toch willen gijzelen vind ik ook dat ze al hun landgenoten maar terug moeten sturen naar hun eigen land.
Kunnen ze die gijzelen.......

Ben misschien een beetje bot hierin maar het wordt steeds gekker in deze wereld....

Holiday123

Berichten: 45
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 21:24

Dankjewel dat jullie allemaal al gereageerd hebben! OK dan!

Het is best moeilijk om goede argumenten te zoeken.. Ik moet namelijk 'voor' zijn. Dus dat men wél moet toegeven aan de eisen van gijzelnemers.. In sommige situaties dan..
Maarja, waar moet die grens dan inderdaad liggen? Was liever 'tegen' geweest, daar kan ik me eigenlijk wat beter in vinden! En aangezien de meeste bokkers hier ook 'tegen' zijn... Scheve mond Maar aan de andere kant vind ik ook wel dat er onderhandeld moet worden met de gijzelnemers... Hmm.. Zal nog eens even goed al mn krantenknipsels doorlezen, er zit vast wel wat bruikbaars tussen! En als jullie het niet erg vinden, gebruik ik ook enkele van jullie argumenten hoor Knipoog

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:02

Holiday123 schreef:
Dankjewel dat jullie allemaal al gereageerd hebben! OK dan!

Het is best moeilijk om goede argumenten te zoeken.. Ik moet namelijk 'voor' zijn. Dus dat men wél moet toegeven aan de eisen van gijzelnemers.. In sommige situaties dan..
Maarja, waar moet die grens dan inderdaad liggen? Was liever 'tegen' geweest, daar kan ik me eigenlijk wat beter in vinden! En aangezien de meeste bokkers hier ook 'tegen' zijn... Scheve mond Maar aan de andere kant vind ik ook wel dat er onderhandeld moet worden met de gijzelnemers... Hmm.. Zal nog eens even goed al mn krantenknipsels doorlezen, er zit vast wel wat bruikbaars tussen! En als jullie het niet erg vinden, gebruik ik ook enkele van jullie argumenten hoor Knipoog


Van mij mag je, succes!