aura's zien - iemand ervaring?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:26

Leo_ke schreef:
SP; die 'hokus-pocus' onzin zoals jij het noemt bestaat toch echt. Als je en anderen dat niet wíllen weten, en geloven, best, maar praat er dan niet op deze manier over
het bestaat niet. jij GELOOFT erin. dat is een wezenlijk verschil. als jij beweert dat het wel bestaat, bewijs het dan maar.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 26-09-04 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:28

dekoezegtboe schreef:
@ MargaV: ik heb het er niet over dat je gekwetst wordt als mensen er kritisch naar kijken... maar vooral als je denkt dat mensen je respecteren en je dan belachelijk gaan maken als je ze eerlijk verteld wat je hebt mee gemaakt,... ze verklaren je dus gewoon voor gek!
maar het blijft idd gewoon jou woord tegen dat van een ander... die ander kan niet bewijzen dat hij/zij het wel kan en jij kan niet bewijzen dat hij/zij het niet kan!
nee hoor het is niet jouw woord tegen die van een ander. als jij beweert dat het wel bestaat, dat is de bewijslast aan jou! en niemand maakt jou belachelijk. dat doe je alleen zelf met zulke beweringen die geen grond hebben Lachen

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:34

SuperPepeijn schreef:
misschien een vuiltje in je oog?

Hoezo drooooog Vork

En ik zie ze niet dus geloof er niet in. Eerst zien dan geloven. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:45

SuperPepeijn schreef:
kan jij hun gedachten lezen dan? *LOL* sammm, zeggen dat iemand bang is, maakt het lezen van aura's niet opeens waar hoor. en leg mij eens uit hoe je bang van iets kan zijn als je er niet in gelooft.

verdiep je toch in dingen waar je echt iets aan hebt ipv deze hokus-pokus onzin.

Ik beslis zelf wel waar ik wel en niet in geloof. En bovendien hoef je niet altijd ergens in gelóven, maar kan iets je overkómen.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:54


nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:57

jongens jongens van alle paranormale dingetjes is dat nou het enigste wat daadwerkelijk al bewezen is !

aura's worden al zeker 20 jaar gefotografeerd
russen hebben er jaaaren onderzoek naar gedaan
onregelmatig heden in de aura konden ze iedere keer weerleggen naar een lichamelijk iets

een aura is niets meer of minder dan de warmte en energie die je lichaam afgeeft , doe er mee wat je wilt ,.. niet alles heeft een verklaring

er gebeuren dagelijks wel 10.000 dingen die niet precies verklaar baar
zijn , laten we nu aub gewoon lekker ieder in zijn waarde laten

of gaan jullie ook tegen iedere christelijke of anders gelovige preken van hier tot tokio en elke zaterdag en zondag tegen gelovige mensen
die op weg zijn naar een kerk oid ook in discussie van bewijs het maar aan me >? de een heeft aan en beetje bewijs genoeg en de ander niet

als je in niks geloofd ook goed , we laten jou in je waarde laat anderen
dan ook in hun waarde , je moet toch niet reageren op dit topic ,
ze probeert toch niet iedereen te overtuigen van dit is de enigste waarheid en je MOET dit ook geloven doen etc

kom kom joh , van sommige weten we nu wel dat ze nergens in geloven
bemoei je der dan ook niet tegen aan


jaaren geleden hebben mensen ook andere moeten overtuigen dat de huidige medice wetenschap niet hocus pocus is en kruiden vrouwtjes waren heksen en gingen tegen het christelijke geloof in en zo werkt t met alles , we leven anno 2004 bijna 5 we zijn toch ondertussen wel ver genoeg in de evolutie om een ieder in zijn eigen geloof te laten geloven
zonder dat die dat continu hoeft te verdedigen ....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:58

Sammm schreef:
Ik beslis zelf wel waar ik wel en niet in geloof. En bovendien hoef je niet altijd ergens in gelóven, maar kan iets je overkómen.
het is maar een tip. anders nog iets? Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:02

nickyu"]
jongens jongens van alle paranormale dingetjes is dat nou het enigste wat daadwerkelijk al bewezen is !

aura's worden al zeker 20 jaar gefotografeerd
russen hebben er jaaaren onderzoek naar gedaan
[/quote]:)) aurafotografie is je reinste lariekoek hoor. Lachen

[quote="nickyu"]
of gaan jullie ook tegen iedere christelijke of anders gelovige preken van hier tot tokio en elke zaterdag en zondag tegen gelovige mensen die op weg zijn naar een kerk oid ook in discussie van bewijs het maar aan me >? de een heeft aan en beetje bewijs genoeg en de ander niet
[/quote]precies maar ga dan niet vertellen dat het werkelijk bestaat, maar dat je gewoon gelooft dat het bestaat.

[quote="nickyu schreef:
jaaren geleden hebben mensen ook andere moeten overtuigen dat de huidige medice wetenschap niet hocus pocus is
geneeskunde is wetenschap, bewezen dus.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:05

nickyu schreef:
jongens jongens........




Als alles bewezen moet worden, wie bewijst mij dan dat wij werkelijk bestaan en een ziel hebben? Wat is leven eigenlijk? Hoe kan het dat een lichaam + geest leeft, en een lichaam zonder geest niet?

Als je hardnekkig blijft volhouden dat álles bewezen moet worden, kunnen we nog wel lekker een hele zondagmiddag doorkibbelen hoor, alleen jammer dat het topic dan voor de écht geïnteresseerden weer 'ns verpest wordt...

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:06

Waar ik niet in geloof zijn fotocamera's die aura's vast kunnen leggen voor 10 euro... Dat is nou echt gewoon zonde van je geld, hoe kan een technisch apparaat niet zoiets vastleggen Verward

[Edit] Ik zie dat aurafotografie al is genoemd in dit topic Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:07

oh dus er mag geen kritiek gegeven worden? lekkere discussie dan *LOL*

iets waarvan jij beweert dat het bestaat moet bewezen zijn. anders geloof je er alleen in.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:12

SuperPepeijn schreef:
oh dus er mag geen kritiek gegeven worden? lekkere discussie dan *LOL*

iets waarvan jij beweert dat het bestaat moet bewezen zijn. anders geloof je er alleen in.


Nou, dan ben ik blij dat niemand beweerd noch bewezen heeft dat jij bestaat, en ik ook niet in je geloof... Lips are sealed Dan ben je er dus niet....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:13

Remy schreef:
Nou, dan ben ik blij dat niemand beweerd noch bewezen heeft dat jij bestaat, en ik ook niet in je geloof... Lips are sealed Dan ben je er dus niet....
je kan mij met je eigen ogen zien, en zelfs een hand geven als je aardig bent hoor. dus ik begrijp je punt niet helemaal.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:14

SuperPepeijn schreef:
je kan mij met je eigen ogen zien, en zelfs een hand geven als je aardig bent hoor. dus ik begrijp je punt niet helemaal.


Dat zeg jij nu wel, maar ik zie je niet... Jij zegt wel dat ik je kan zien, maar moet ik dat dan zomaar geloven? Haha!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:20

met jou valt weinig te discuseren SP
je zegt dat aurafotografie je reinste onzin is
dus wetenschappelijk bewijs is je reinste onzin??
dan heb ik het niet over de verklaring die ze op een kermis bij een aurafoto geven maar het onderzoek gedaan door wetenschappers

de aarde is rond ! werd er ooit geroepen maar dat kon nog niet wetenschappelijk bewezen worden dus die persoon had een groot probleem!! idem voor de aarde draait om de zon ....

ik zie of weet ook wel eens iets spontaan , helaas zit ik er zelden naast
vraag maar na aan mijn man en anderen
nee ik kan dit niet op oproep en nee ik weet niet waarom of hoe dit kan
maar soms zie ik ineens iets vertel dit dan aan mijn man
(bv die en die krijgt een verongelukt somenteen met dodelijke afloop en gelukkig soms ook leukere dingen maar meestal slechte dingen ) dingen die ik absoluut niet kan weten van te voren
en dan komt t nog uit ook ... denk je echt dat ik dat leuk vind of dat ik er veel mee kan , nee is alleen maar lastig en vervelend

idem als ik soms een aura zie van iemand en dan ook hun pijn voel
en zeg jeetje zeg wat heb jij een rugpijn of last van je knie etc etc
leuk nee , handig soms , vervelend vaak wel ja
soms ook op afstand dan belt er iemand op en dat ik al wie het is en dat die persoon sterft van de pijn in zijn oor bv omdat ik dat dan dus ook heb

vertel mij maar hoe het werkt wat ik snap er geen hout van
maar het gebeurt wel en zit er zelden naast waardoor ik wel moet geloven dat er meer is tussen hemel en aarde
en of mensen dat dan pietje jantje of koosje noemen zal me een biet zijn

wees blij dat je dat niet hebt SP , want je zou het niet kunnen verklaren
en dus gillend gek woorden omdat je geen wetenschappelijk bewijs kunt vinden , zou je misschien eens een topic over een onderwerp waar JIJ niet ingeloofd met rust kunnen laten
of geniet je er te veel van om anderen t zuur te maken ??
vind je dat jouw doel in het leven , heb je niks beters te doen ?
ik hoop het voor je dat je nog andere bezigheden hebt , want je komt steeds zieliger op mij over

maar ja dat is mijn mening en lekker niet wetenschappelijk onderbouwd!!
amen ...

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:21

SuperPepeijn schreef:
oh dus er mag geen kritiek gegeven worden? lekkere discussie dan *LOL*

Je kan kritiek ook geven mét respect voor andere opvattingen en zónder bot te doen. Dat is namelijk volgens mij waar mensen over vallen en níet dat je misschien een andere mening hebt.
Citaat:
iets waarvan jij beweert dat het bestaat moet bewezen zijn. anders geloof je er alleen in.

Dat is jóuw stelling; als iemand ergens stellig in gelooft bestaat het voor die persoon. Of iets bestaat is naar mijn mening dan ook persoonlijk en relatief. Want zoals Remy zegt kan je anders ook wel eeuwig door gaan ruziën over wat er dan verder wel en niet bewezen is en wat wel en niet geldig is als bewijs...

Ik geloof niet echt in aura's in die zin, maar ik snap wel dat anderen erin geloven. Elk lichaam geeft nl zoals Nickyu zegt energie/warmte af en dat kan je 'voelen'. Je merkt het ook als er andere mensen bij je aanwezig zijn in de kamer en soms kan je dat ook onprettig vinden als er teveel mensen dicht bij je in de buurt zijn. Ik noem dat geen aura maar meer gewoon aanwezigheid, maar een ander misschien wel. Gewoon perceptie dus.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:24

SuperPepeijn schreef:
je kan mij met je eigen ogen zien, en zelfs een hand geven als je aardig bent hoor. dus ik begrijp je punt niet helemaal.

Maar je zintuigen kunnen je bedriegen: mijn hersenen kunnen precies die signalene afgeven dat ik jou gewoon 'zie' en je hand 'voel' terwijl je er toch niet bent. Dat is dus voor niemand een geldig bewijs behalve voor mij persoonlijk en dan nog alleen maar als ik er ook in geloof Haha!

Bovendien is dit een drogredenatie met je eerdere posts: als ik zeg dat ik jou zie is dat wél een bewijs, maar als ik zeg dat ik een aura zie is het hokus-pokus? Lijkt me toch echt precies hetzelfde....

Leo

Berichten: 50154
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:27

SuperPepeijn schreef:
het bestaat niet. jij GELOOFT erin. dat is een wezenlijk verschil. als jij beweert dat het wel bestaat, bewijs het dan maar.


Ik geloof erin, heb ervaringen, zit er middenin.

Bewijzen kan ik natuurlijk niet, maar er zijn zoveel dingen die niet te bewijzen zijn. Al heb ik het alleen maar over de Oerknal, waarvan iedereen overtuigd zou zijn dat die is geweest.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:31

nickyu"]
met jou valt weinig te discuseren SP je zegt dat aurafotografie je reinste onzin is
[/quote]is het ook. lees dit eens door

[quote="www.skepp.be schreef:
Het is eigenlijk heel eenvoudig. Een aura wordt nooit vastgelegd met een gewone camera alleen, er is altijd nog wat extra nodig om het kleurenveld te toveren. Bij de Kirlian fotos moet je een hand of voet op een plaat leggen met een electrisch veld. Bij video-aura is het de computer die een kleurenveld produceert boven op de eigenlijke foto, soms moet de klant zijn hand op een soort electrode leggen die dan elke keer een iets ander kleurenveld produceert. De polaroidcamera die je gezien hebt is waarschijnlijk dezelfde als die verkocht wordt door http://www.myholistichealthshop.com/AuraCamera.html
Het is een gewone polaroid maar er zit een extra stuk electronica aan dat de kleurvelden at random genereert, waarschijnlijk door enkele kleurdiodes in het camerahuis.
De proeven die skeptici doen met dergelijke oplichterij is een aantal aurafoto's laten nemen van een dood voorwerp. Zo heb ik een paperclip zien ziek worden, en weer gezond!
Je zou ook een foto kunnen nemen terwijl je de gewone lens afdekt. Wedden dat de aura toch dwars dooor je hand op de film komt?

Samengevat: boerenbedrog.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:32

tja,Sp houd er meestal een onaangename manier van discusieren opna!!

een discussie is prima,da's nooit verkeerd,maar houd wel respect voor elkaar en een ander z'n manier van geloven en denken!

maar over dat aura's lezen;
ik zeg niet 123 dat ik erin geloof,maar ik denk wel dat er veel meer dingen zijn,dan wij weten,en dat er mensen zijn,net als jij of ik,die veel meer kunnen zien,horen,voelen!!dan dat een ander kan!

aan de ene kant lijkt het me spannend,maar andere andere kant ben ik blij,dat ik maar "gewoon" ben!
Laatst bijgewerkt door ikkemetwikke op 26-09-04 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:34

Leo_ke schreef:
Bewijzen kan ik natuurlijk niet, maar er zijn zoveel dingen die niet te bewijzen zijn. Al heb ik het alleen maar over de Oerknal, waarvan iedereen overtuigd zou zijn dat die is geweest.
verschil is dat die oerknal wetenschappelijk onderbouwd is. verder is het een theorie, en wordt er nergens gezegd dat het zeker bestaan heeft.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:34

Mexx2 schreef:
tja,Sp houd er meestal een onaangename manier van discusieren opna!
ehm sorry hoor maar wie waren hier nu bot precies? Haha! kom eens met iets nuttigs ipv dit gereutel.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:37

SuperPepeijn schreef:
ehm sorry hoor maar wie waren hier nu bot precies? Haha! kom eens met iets nuttigs ipv dit gereutel.



daar bedoel ik mee,dat jij snel mensen gaat bestempelen als dom etc.
dit doe je niet met naam en toenaam,maar zo is wel de ondertoon.
laat iedereen in zijn waarde!

en waarom is dit gereutel?

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:38

Allemaal wel leuk, dit gekissebis, maar ondertussen is ook dit topic weer down the drain... Doei, doei

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:39

omdat je in je betoog niet verder komt dan mij zwartmaken. dat heeft niets met deze discussie te maken en het zijn geen argumenten. Lachen en daarmee gaat de discussie down the drain zoals mijn voorganger al zegt Knipoog