Alle rattenfans......HELLUP MIJ!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-01 21:10

Aah, mijn lieve kleine Dirkje ( babyrat) begint langzaam aan mij te knagen. ( Volgens mij is het een hij) Het gaat nog lang niet zo hard, ik voel er ook nog niet zo veel van, maar hij doet het nu wel telkens weer, en het gaat steeds harder! Maar hij is nu helemaal gewend aan mij, en hij komt zelf uit het hok, en dan komt ie bij me, maar hij begint nu wel te knagen! O alsjeblieft, hoe voorkom ik dit?? Ik wil nu eindelijk eens een lieve rat...............................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 21:24

Hmmmm, Muisje deed dat in het begin ook wel eens en dat deed ze ook heel zachtjes. Later kwam ik erachter dat ze alleen maar het zout van mijn handen af probeerde te likken. Misschien doet de jouwe dat ook???

Knuf voor je beessie! Sonja.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-01 21:31

Dirkje likte eergisteren ook eerst, maar dat was toen die op mijn hand had zitten plassen. ( jaja, hij moet ook nog zindelijk worden, hihi ) Maar nu is het echt met zijn tandjes schrapen. Ooo, ik ben zo bang dat Dirkje ook niks wordt. Maar zoals die vanmiddag zat, zo in mijn mouw, dan is er niks aan de hand. En toen ik hem oppakte en in mijn handen had ook niet. Maar vanmorgen en net vanavond begon die weer te knagen. Ik snap er echt niks van. Hellup!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 21:38

Wordt "ie het niet gewoon na een tijdje "zat" ofzo?? Heb verder geen idee wat het zou kunnen zijn!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-01 21:46

Maar dan zou die toch niet naar bij toe komen rennen ofnie? Ik hoop maar dat ie het gewoon een beetje zat is, dat ie rust nodig heeft ofzo, dan heb je tenminste nog iets wat je eraan kunt doen, zucht.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 00:02

Wat is aan je knagen ? Je hebt de zogenaamde schoonheidsfreaks ratten beesten *LOL*
zo noem ik die tenminste...dat zijn ratten die het liefst je nagelranden schoonmaken, je oorbellen schoonmaken etc. etc. dat zijn dan vaak ook degene die in je tenen bijten als je sok erom heen zit (vinden ze niet fris *LOL* )...
Als je rat op je hand zit en verwoed begint te likken aan je hand of vinger dan moet hij waarschijnlijk zijn behoefte doen, mijn ratten gaven op die manier aan 'te moeten'..zet je ze dan even terug of naast je neer dan zoeken ze vaak direct een hoekje.
Een rat iets afleren kan, moet je wel heel consequent en duidelijk in zijn....als je alleen al een "P" (puh) zachtjes blaast, is dat een straf voor kleine ratten oortjes.
Ratten kunnen overigens slecht tegen kietelen en als je ze in het gezicht blaast kunnen ze ook heel gek gaan doen (vooral als ze jong zijn, springen en rennen... Lachen )
Als het iets is wat de rat ziet als schoonmaken dan kun je het nauwelijks afleren, maar aan je kleren knagen niet toestaan. Als ze in je haar knagen zou kunnen komen omdat het in de weg zit als ze zich proberen te bewegen in je nek... Vork

Ik zou me er geen zorgen over maken, geef hem een lekker knabbelstang dan weet je dat het niet ligt aan te weinig knabbel-behoefte-bevrediging... *LOL*

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 14:49

hahaha als drazic op me schouder zit en ik doe mijn mond open nadat ik gegeten heb gaat ie mn tanden schoon zitten raspen hihi

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 00:23

Ja, Miffy maakt maar al te graag mijn nagelranden schoon... *LOL*
Alleen toen hij zijn tanden in mijn nagellak zette was ik iets minder blij *LOL*