weg wegens allergie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

weg wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 10:56

Ik heb een tijd terug nog een topic geschreven over een moeder die van de hond af moest omdat haar verwende kindertjes er niets aan vonden. Kreeg ik een hoop kritiek over want "ik kon niet weten hoe de situatie was". En toch had ik er mijn mening over. Nu las ik op marktplaats dit:
Via marktplaats hebben wij een hondje over genomen die wegens "allergie" weg moest en wel zo snel mogelijk, de hond is op een parkeerplaats overgedragen zag er zeer verwaarloosd uit, zo erg dat ze van klitten de staart niet meer omhoog kreeg, en was zeer zeer angstig, heel erg verdrietig gewoon. Nu is ze 2 weken bij ons en ze knapt zienderogen op, we hebben haar oude dierenarts kunnen achterhalen en deze vertelde mijn dierenarts dat ze waarschijnlijk puppy's krijgt, dus dat was de ordinaire reden waarom het diertje wegmoest. Er is dus zoals gebruikelijk bij allergien een smerige komedie opgevoerd maar.....wij houden nu al zielsveel van haar dus wij helpen haar er boven op that's a promise.
Nu weten we alleen de ballen van puppys en wat te doen dus alle goede raad is van harte welkom van het begin tot het einde.
En ook willen we graag raad van mensen die ervaring hebben met honden die buiten angstig naar andere honden reageren, ons hondje reageerde eerst angstig gillend en nu ze wat meer gewend is is ze agressief aanvallend zonder te bijten we hebben de indruk dat ze nooit contact heeft gehad met soortgenootjes dus mensen geef ons uw goede raad. Bij voorbaat hartelijk dank.


Eens kijken of er nu mensen zijn die dit weer recht proberen te praten of een excuus ervoor proberen te bedenken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:13

is dat dezelfde hond dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:14

Ze hebben die hond dus weggedaan omdat het arme beest puppies kreeg???
Wat belachelijk zeg!!!!! Gatver en dan onder mom van Allergie. Misselijk

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:17

geweldig dat er mensen zijn die zulke hondjes opvangen !
echt fantastisch,
maar die mensen die hun hond hebben weg gedaan !!
die zijn het niet waard,

waarom houden mensen toch geen rekening met dieren???
als je er niks aan vind,
begin er dan niet aan !!
ik heb mijn beesten tot de dood als het kan,
en zal er alles voor doen ze gelukkig te laten blijven !!

waren er maar meer mensen die zo'n hond een geweldig tehuis konden bieden !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:28

mijn hond uit het asiel is daar ook gedumpt omdat ze puppies kreeg, schat van een beest

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re: weg wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:49

Desiree schreef:
Eens kijken of er nu mensen zijn die dit weer recht proberen te praten of een excuus ervoor proberen te bedenken....

Waarom ga jij er altijd vanuit dat er hier nog meer dierenhaters rondsurfen?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:18

wat wil je nu voor reactie hebben dan desiree? ik snap hem niet helemaal. leuk verhaaltje van marktplaats... en nu? Verward

Jootje09
Berichten: 69
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:57

Vreselijk dat er inderdaad mensen zijn die dat doen....
Maar goed, het is nu eerst belangrijk dat jou hondje je blindelings gaat vertrouwen. En dat de dracht van de puppy's ook goed gaat. Neem haar veel mee als je weg gaat. Zolang het allemaal nog kan met de hond natuurlijk. Maar in ieder geval zo dat ze verschillende situaties meemaakt. En verder tsja, geduld en maar zien wat er gebeurd!!
Succes..

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:13

Belachelijk. Maar ik heb toch een vraag: Hoe weet je dat dit over dezelfde hond gaat?

Ik las pas een advertentie in de AH: 'Spoedig goed tehuis gezocht voor lieve kater. 4 jaar oud, blablabla. Moet weg wegens nemen van honden.'

Kan me daar zo kwaad over maken!!

Ik ben blij dat dit hondje een goed tehuis heeft gekregen. Hier heeft zij en de pups het vast beter dan bij de vorige eigenaar.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:23

In 1 woord schandalig!
Tja en zo gaat het vaak hoor of kittens en konijntjes die in het land worden gedumpt. Neem dan geen huisdier of laat ze op zijn minst steriliseren!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:46

Nouja , allang fijn dat ze het beestje weggedaan hebben naar een beter tehuis , ze hadden het ook helemaalom zeep kunnen helpen door verwaarlozing / pups kunnen verzuipen / dier kunnen dumpen / vastbinden.... dus het valt meallang mee dat ze toch de moeite hebben genomen het diertje van een ander baasje te voorzien.

DAT moet je ze dan nog nageven Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 13:34

Nee, het ging niet om dezelfde advertentie als waar ik het eerst over had. Dat was weer een ander verhaal. MAar toen ik er mijn beklag over deed, waren er mensen die het probeerden recht te praten. Dus vandaar Sjuimpje, het is niet dat ik er vanuit ga dat hier dierenhaters rondsurfen. Ik verwacht hier eigenlijk meer een zelfde soort reactie als bij mezelf.

Deze hond is niet weggedaan wegens allergie, en ook niet omdat ze puppies kreeg. DAt beest zat altijd al in de weg, want ze zag er verwaarloosd uit immers.

Ehm, Pellie, dit is toch een forum he, of niet?

Overigens, is er hier iemand die van die wanstaltige figuren kent die zo omgaan met dieren? Ik niet, maar ik zou mijn mond ook niet kunnen houden als ik zulke mensen kende.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:24

Achter ons huis zit een bosje en het is regelmatig raak, dan staat er weer een doos of een dichtgebonden vuilszak waaruit gepiep komt.
en jaar hoor weer een aantal jonge katjes.
waarom castreer/sterriliseer je die beesten dan niet als je geen jongen wil?
vaak omdat het te duur is.
Sinds wij op een boerdrij wonen heb ik al veel dumpdieren aangenomen.
allergie is wel het meestvoorkomende toch vreemd dat iemand na 2 jaar pas een allergie tegen de cavia of konijn heeft.Dat merk je toch meteen?

Ik ben ookal de 2de eigenaar van Bo. mijn jack russel.
Ik heb 'm wel als pup gekocht maar hij was voor mij aan andere mensen verkocht die hem met 2 dagen vanwege allergie terug brachten naar de fokker en zo hoort het.
Tuurlijk kun je niet weten van te voren of je wel of niet allergie's bent.
ik merkte ook pas toen ik een eigenpaard kreeg dat ik allergie's voor paardenwas (gelukkig heb ik alleen bij het verharen last)maar dit soort berichten snap ik echt niet...

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:35

Verschrikkelijk dat soort mensen, totaal geen verantwoordelijkheid...

Lekker voorbeeld voor de kinderen

Wij houden onze dieren tot hun laatste adem. Zelfs MET allergie!

Mijn vader was super allergisch voor de cavia, maar we hebben hem nooit weggedaan. (m'n vader dacht ach, ze worden maar een jaar of 5. gekke ding werd gewoon 9 Haha! )

Hij is ook allergisch voor de hond, toen de dokter zei dat ie de hond beter weg kon doen zei me vader "ik zet eerder een advertentie 'vrouw en kinderen op te halen wegens allergie' dan dat ik mijn hondje weg doe" Haha!

Nee hoor, onze dieren blijven tot het eind en dat zal ik ook altijd duidelijk maken aan mijn kinderen

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:35

mbt allergieen, die kun je ook in de loop der tijd ontwikkelen. Ongetwijfeld wordt van een deel van de dieren die vanwege allergie aangeboden worden echt afstand gedaan vanwege een allergie. En ongetwijfeld is het bij een groot deel niets meer dan een smoes.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:01

@margaV-> je was me voor , helemaal eens dus

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 09:49

Ik moet het nog zien dat ik een allergie ontwikkel voor mijn honden en dat ik ze er uit doe. Echt niet! Het bloed kruipt bij mij waar het niet gaan kan, ik zal erna zelfs weer aan een hond beginnen. GEwoon, omdat ik het niet kan laten. Ik heb net als MArga het gevoel dat het meestal als smoes wordt gebruikt, hoewel wel veel meer kinderen allergisch zijn tegenwoordig als vroeger. Omdat alles zo hygienisch klinisch schoon moet zijn binnen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:56

Pellie schreef:
wat wil je nu voor reactie hebben dan desiree? ik snap hem niet helemaal. leuk verhaaltje van marktplaats... en nu? Verward
hm ja, waar wil je het nu eigenlijk over hebben precies, begrijp het doel van je topic ook niet helemaal.

tuurlijk worden er smoesjes gebruikt en natuurlijk is er dierenleed dat is toch niets nieuws.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:00

zo hebben wij katten van iemand over genomen, die had inderdaad een allergie ontwikkeld tegen deze dieren. Ze had het er knap moeilijk mee toen we ze meenamen. En we hebben beloofd contact te houden met haar.
Ook lees ik weleens op marktplaat: af te halen wegens allergie: konijn, hok wordt niet verkocht. Ok vraag ik mij af, wie is er dan allergisch voor wie?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 10:53

SuperPepeijn schreef:
hm ja, waar wil je het nu eigenlijk over hebben precies, begrijp het doel van je topic ook niet helemaal.

tuurlijk worden er smoesjes gebruikt en natuurlijk is er dierenleed dat is toch niets nieuws.

en alles wat sh.t is en niets nieuws hoeft niet meer besproken te worden?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:06

SuperPepeijn schreef:
hm ja, waar wil je het nu eigenlijk over hebben precies, begrijp het doel van je topic ook niet helemaal.

tuurlijk worden er smoesjes gebruikt en natuurlijk is er dierenleed dat is toch niets nieuws.



Mevrouw wil dat we allemaal JA en AMEN roepen over dit topic, zodat ze weer een lekkere dag heeft omdat iemand het met haar eens is.

Maar mijn mening blijft: Je kent de situatie niet, dus wie zijn wij om daar over te oordelen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 10:27

irish_lady schreef:
Mevrouw wil dat we allemaal JA en AMEN roepen over dit topic, zodat ze weer een lekkere dag heeft omdat iemand het met haar eens is.

Maar mijn mening blijft: Je kent de situatie niet, dus wie zijn wij om daar over te oordelen?


Jij bent ook een rare. Wat weet jij nou van mij? Je kunt beter met argumenten komen dan veroordelen, want die opmerking zegt meer over jou dan over mij.

Die hond was zwaar verwaarloosd en bang toen ze haar aantroffen. Hoezo valt dat niet te beoordelen?

Ander voorbeeld: Savanah. Dat verhaal ken je vast wel. Een 3 jarige peuter die vermoord is aangetroffen. Moeder en haar vriend wilden haar ergens begraven. Daarvan kennen wij de situatie ook niet, maar je kunt toch wel concluderen dat de moeder jammerlijk gefaald heeft t.o.v. haar kind, niet waar?

Nu blijkt ook achteraf dat er al 2 eerdere kinderen van haar afgenomen zijn. Dat doen ze heus niet zomaar.

De verantwoordelijkheid van een kinderleven of van een dierenleven ligt in de handen van de ouder/eigenaar. Als het kind of het dier in een slechte gezondheid verkeert, dan is er toch door diegene tekortgeschoten, of niet?

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:46

Ik geloof ook wel dat "allergie" te pas en onpas als smoes gebruikt wordt hoor!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:09

Zeker wel...ik liep op een gegeven moment stage bij een DA die regelmatig verzoeken kreeg om honden en katten in te laten slapen vanwege allergieen. Die man eiste dus een doktersverklaring, dan konden ze het beest aan hem afstaan en werd er een ander tehuis gezocht. Hij deed dit na verschillende nare ervaringen met zogenaamde allergieen, dus het zal echt wel vaak voorkomen.
Niet dat ik mensen die echt allergisch zijn veroordeel hoor, ik ben zelf ook allergisch voor vanalles en nog wat, onder meer koeien, dus ik weet maar al te goed hoe rot dat is.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:12

Desiree schreef:
De verantwoordelijkheid van een kinderleven of van een dierenleven ligt in de handen van de ouder/eigenaar. Als het kind of het dier in een slechte gezondheid verkeert, dan is er toch door diegene tekortgeschoten, of niet?

Mee eens, tenzij het dier is ontsnapt en een tijdje heeft gezworven, ondanks de pogingen van de eigenaar het dier terug te vinden Knipoog

Maar inderdaad, veel dieren worden om een waardeloze reden weggedaan. De dierenbescherming is daar niet voor niets zo fel op. Als je een doos met jonge katjes bij de glasbak zet, maak je mij niet wijs dat je daar een geldige reden voor hebt Boos!