Man overschat bijdrage aan huishouden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:00

Wij werken allebei 40 uur, en ik doe ook t meeste in huis. Ik kook altijd, doe de afwas, administratie, maak het sanitair schoon, doe de was enz.
M'n vriend doet altijd stofzuigen en de kattebak. Oja en vuilnis buiten zetten.
Ik doe altijd t konijnehok.
Het is wel zo bij hem, dat als ik zeg wil je dat even doen, dat hij t wel doet. Maar uit zichzelf niet helaas. Ja heel soms, als hij een goede bui heeft.
Koken doet hij ook af en toe.
Ik zet hem gewoon af en toe aan t werk, dan doet hij ook nog s wat. Koken en zo vind ik niet erg om te doen, dat doe ik liever zelf.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:10

Desiree schreef:
Sterker nog, de hypotheek en de overige kosten kunnen echt niet meer opgebracht worden door de man alleen hoor! Het is voortaan een 2verdieners economie. Dus je slaat de plank behoorlijk mis Prima! Als de vrouw namelijk niet voor een inkomen zorgt (gelijk of minder dan dat van de man), kunnen ze niet rondkomen. Vandaar dat veel moeders niet de keuze hebben om bij de kinderen thuis blijven. Wat ik betreur.


En hoe komt het dat de hypoheek e.d. niet meer op te brengen zijn? Naar mijn idee toch ook juist omdat vrouwen zijn gaan werken. Die tweeverdieners konden meer betalen als een ander en dreven de prijzen op.. daarnaast heb je als tweeverdiener vaak ook 2 auto's nodig dus ook dat zijn extra uitgaven.. verder zijn we in Nederland natuurlijk steeds luxer gaan leven en hebben we van allerlei apperatuur die om de zoveel jaar kapot of achterhaald is. Wat kun je nog mat een computer van 10 jaar oud? De video is binnen een paar jaar definitief van de markt.
Wil je nog een huis kunnen kopen moet je haast wel tweeverdiener zijn of een hele goede baan hebben.. anders is dat echt bijna niet op te brengen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:30

Een huis is niet meer te kopen als je moet rondkomen van 1 inkomen. Dat betekent dat mensen die single leven dus vaak niet in aanmerking komen voor een eigen huis of appartement. En veel starters die 2 verdiener zijn kunnen OOK geen huis kopen.

Dat is niet de schuld van de vrouwen omdat die ook zijn gaan werken. De politiek heeft vrouwen eerst gestimuleerd om te gaan werken buitenshuis, en toen dat algemener werd, heeft de politiek de situatie zo opgedreven dat er geen weg meer terug is. De vrouwen gingen aanvankelijk werken voor extraatjes, maar de extra is er vanaf inmiddels. Nu moeten ze om de gewone rekeningen te kunnen betalen.

Verder is de levensstandaard aanzienlijk verhoogd, mensen willen inderdaad meer en ze moeten inderdaad meer. Dat klopt. Maar stel je hebt kinderen. Dan MOET je toch wel mee gaan (in beperkte mate natuurlijk, niet met alles!) om van je kinderen geen outsiders te maken?

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:24

Ik geef de vrouwen die zijn gaan werken ook niet de schuld hoor. Is alleen wel een gevolg ervan geweest...

Maar...
Iedereen zweepte vervolgens met al die extraatjes elkaar op want je "moest" met vakantie, een redelijke auto rijden, luxe apperatuur etc.. want de buren, vrienden, familie e.d. hadden dat ook.. groter huis, caravan, 2e auto, 2x op vakantie...
Nog een gevolg was dat er vooral duurdere en grotere huizen zijn gebouwd omdat daar vraag naar was maar omdat er te langzaam aan de vraag voldaan kon worden stegen de prijzen zowel van dure als van goedkopere huizen.. en vandaag de dag zijn goedkope huizen zo ongeveer uitgestorven.

En bepaalde dingen ontkom je gewoon niet aan inderdaad als je kinderen hebt. Al wil je zelf geen computer, scholen verwachten (zou haast zeggen eisen) wel dat je er 1 hebt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:50

Het is iedereen die elkaar opzweept ja. Met audioapparatuur, vakanties en van alles. Dat is waar. De politiek moedigt dat toe, het maakt de economie namelijk draaiende.

De huizenprijzen zijn overigens niet gestegen omdat er vooral duurdere en grotere huizen gebouwd zijn. Helemaal niet.

De bevolking is toegenomen > schaarste in huizen > navenant werd er inderdaad onvoldoende bijgebouwd > hoge prijzen PLUS dat de grondprijzen omhoog gejaagd zijn. Niet alleen door schaarste, maar ook door de gemeentes. Kunnen ze namelijk weer lekker extra vangen als er getaxeerd moet worden voor het OZB.

Dus vrouwen moeten wel werken ja, dus moeten mannen wel meehelpen in het huishouden. Je kunt niet alles aan 1 persoon overlaten.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:57

Ja en wat werd bijgebouwd was toch echt merendeels duurdere huizen hoor. Althans in Apeldoorn zijn in verhouding veel meer duurdere huizen bijgebouwd dan voor starters en doorstromers...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:20

In eindhoven is er jaren helemaal niets bij gebouwd. Het laatste project toen waren lelijke krengen in het "sprookjesbos" zoals die wijk genoemd werd. LELIJK waren die krengen, totaal niet sprookjes achtig. Ze kregen ze verkocht omdat de mensen weinig andere keuze hadden. Eindhoven is een linkse gemeente dus daar werden wel de minder dure huizen gebouwd. 4 jaar later na dat project kreeg je een italiaanse buurt, een amerikaanse en een engelse buurt. HEle mooie huizen in verschillende prijsklasses. Maar toen was de markt al zwaar overstuur geworden....

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:41

Hier is ook wel wat goedkopere woningbouw gerealiseerd maar te weinig in verhouding. Waar wij wonen is premiekoop.. Ik stond 8 jaar ingeschreven en we hadden nog keus uit 5 of 6 huizen in 1 rij woningen, totaal waren er 35 woningen beschikbaar. Aangezien je voor je 18e niet in kunt schrijven ben je dus minimaal 26 voor je voor een "goedkope" premiekoopwoning in aanmerking komt. Ik geef toe ik had 1,5 jaar eerder al een woning in een hele grote nieuwbouwwijk kunnen kopen maar dat was ver van het centrum, ver van mijn busverbinding naar mijn werk (scheelde 20 minuten met waar ik woonde), het was een multifunctionele woning met een slaapkamer+badkamer beneden en dan boven nog 3 slaapkamers maar geen sanitaire voorzieningen. Wat moest ik daar mee? Kamer was daardoor kleiner.. en badkamer wilde ik boven als boven slaap. Het waren nog lelijke huizen ook. Achteraf.. ze vragen nu hetzelfde ervoor in euro's als waar ze 4 a 5 jaar geleden voor te koop stonden in guldens.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:05

Prima schreef:
En terecht, wij moeten het geld nou eenmaal meer en vaker binnenbrengen dan de vrouw. Niets nieuws, want de rol van provider versus verzorger is al eeuwen zo.


Jij begeeft je op glad ijs....tussen al die vrouwen!!!

Jouw stelling zou kloppen als we een eeuw terug hadden geleeft!
Tsss,bijna elk huishouden bestaat uit tweeverdieners.

Toen mijn vriend en ik samenwoonden kon ik echt alles alleen doen in het huishouden,met een fulltime baan erbij (ik dus he)
Daarbij deed ik ook nog eens al de klussen in huis.
Varierend van schilderen tot boren en de tuin onderhouden.

Zie jij dat mar eens vol te houden,
"MODERNE" man hahaha!!!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:09

Mijn vrouw is heel modern. Kan metselen, tegelen, zagen, timmeren, etc, etc.... reuze handig voor een geevrouwcipeerde man als ik! Haha! OK dan!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 20:13

Dat noemen ze dan weer gemakszucht Toscana Knipoog

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:26

Hahaha nee hoor!
Toen we dit huis kochten (casco) heb ik echt wel meegeholpen. Alleen mijn vrouw kon al veel meer omdat haar vader in de bouw gewerkt heeft en haar net zo behandelde als haar broer.. dus gewoon aanpakken en proberen.
De muren van de kamer heb ik met mijn schoonvader van zoiets als sierpleister (weet naam niet meer) voorzien, ook een boel andere dingen gedaan, vooral slaapkamers sauzen e.d.. Laminaat heb ik met mijn vader in de kamer gelegd en ligt prima. Met schoonvader wandje gezet ook goed en zelf later nog een zoldertje in ons trapgat gemaakt voor extra bergruimte.. (huis loopt boven op van ruim 2 meter naar ruim 3,5).
Ik kan dus wel wat maar tegelen, toilet plaatsen, wasbak, douchecabine.. dat soort dingen heb ik aan haar en schoonvader overgelaten (wel af en toe helpende hand natuurlijk). Zou best kunnen tegelen trouwens maar als hun het goed kunnen kan ik in die tijd wat anders doen Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:23

Kijk, dan kunnen jullie dit huis straks wel met winst verkopen! Dat heb je als je zelf een hoop kunt en niet hoeft uit te besteden. Ik heb ook een man die heel veel kan (rijmt ook nog), maar die maakt per week zoveel uren dat hij geen tijd heeft.