Man overschat bijdrage aan huishouden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:39

Dat is niet waar ik op doelde, met dat ik niet overal het antwoord op weet

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:40

Zantis schreef:
Dat zeg ik niet, dat ik niet weet waar ik over praat
je zegt toch niet te weten waarom mannen zich bedreigd zouden voelen? je mag dat best beweren, maar dan moet je het wel uitleggen en je niet verdedigen met "ik heb de antwoorden niet". hou dan gewoon je mond.

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:42

SuperPepeijn schreef:
je zegt toch niet te weten waarom mannen zich bedreigd zouden voelen? je mag dat best beweren, maar dan moet je het wel uitleggen en je niet verdedigen met "ik heb de antwoorden niet". hou dan gewoon je mond.

Omdat ik al een keer gezegd heb dat mannen,
doordat ze altijd boven de vrouw stonden en ze ineens in moeten leveren,
zich daardoor bedreig kunnen voelen.
Een logisch gevolg vind ik.
En je bedreig voelen is een gevoel,
Ik kan mijn gevoelens, en zeker die van andere, niet argumenteren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:44

Ik moet de eerste directeur van een multinational nog tegenkomen die een vrouw een functie weigert als zij de meest geschikte kandidaat is.
Blijkbaar schort er het een en ander aan de vrouwelijke ambitie om een topfunctie te vervullen. Het moederschap bijvoorbeeld, en de wens om zelf voor de kinderen te zorgen....
En niet gaan zeuren dat ik niet geemancipeerd ben, ik ben zelf directrice en mama van vier kinderen.
Met een beetje plannen gaat dat prima.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:47

als jij de gevoelens van een ander niet kan beoordelen, hoe kan je dan zeggen dat jij denkt dat mannen zich bedreigd voelen? je slaat echt wartaal uit nu.

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:47

beoordelen is iets anders dan argumenteren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:49

Marreke schreef:
Ik moet de eerste directeur van een multinational nog tegenkomen die een vrouw een functie weigert als zij de meest geschikte kandidaat is.
Blijkbaar schort er het een en ander aan de vrouwelijke ambitie om een topfunctie te vervullen. Het moederschap bijvoorbeeld, en de wens om zelf voor de kinderen te zorgen....
En niet gaan zeuren dat ik niet geemancipeerd ben, ik ben zelf directrice en mama van vier kinderen.
Met een beetje plannen gaat dat prima.



Ik denk dat je absoluut gelijk hebt. Vrouwen willen ook graag bij de kinderen blijven. Die geven zelf het huishouden niet uit handen enz enz.

Het is meer een vrouwprobleem dan een manprobleem. Ik ken maar weinig mannen die geen moeite hebben met het huishouden ( ik selecteer ze trouwens wel op minimaal enkele jaren alleen hebben gewoond Haha!)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:50

Zantis schreef:
beoordelen is iets anders dan argumenteren
waarop beoordeel jij dan?

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:51

SuperPepeijn schreef:
waarop beoordeel jij dan?

Als het een oordeel over gevoelens is:
Op gevoel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:53

En jij kunt de gevoelens van mannen beoordelen?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:53

dat kan je dus de mannen niet verwijten maar alleen jezelf. nl. je bent alleen zelf verantwoordelijk voor jouw gevoel.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:54

Maar ik denk dat het ook te ver gaat om te stellen dat er iets aan de vrouwelijke ambitie schort als het om topfuncties gaat. Nu lijkt het net of het in de aard van de man zit om een topfunctie te ambieren (sorry, kan trema zo snel niet vinden op de laptop) en dat vrouwen die ambitie missen 'vanwege de kinderen'. IMO zijn er echter ook een hoop mannen die ook geen topfunctie ambieren, en een hoop vrouwen die om andere redenen dan kinderen geen topfunctie ambieren. Bijvoorbeeld omdat er meer is in het leven dan een baan met aanzien en een flink salaris.

Ik hoef ook geen topfunctie, nooit behoefte aan gehad ook. Daar zou ik gewoon te veel voor moeten laten (vooral als het om vrijetijdsbesteding gaat, kinderen hoef ik -voorlopig- niet dus dat speelt bij mij niet mee) en dat heb ik er niet voor over. En met mij vele anderen, denk ik. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:55

SuperPepeijn schreef:
dat kan je dus de mannen niet verwijten maar alleen jezelf. nl. je bent alleen zelf verantwoordelijk voor jouw gevoel.



Dat niet alleen. Je bent ook verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Dus als je je ergert aan het feit dat je partner te weinig in het huisdhouden doet, dan zul je daar zelf actie op moeten ondernemen.

Opvoeden noemt mijn moeder het altijd Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:56

Pipo schreef:
Dus als je je ergert aan het feit dat je partner te weinig in het huisdhouden doet, dan zul je daar zelf actie op moeten ondernemen.


Communiceren lijkt mij een essentieel onderdeel van een relatie, dus idd, waarom dit onderwerp dan niet bespreekbaar maken?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:56

Pipo schreef:
Dat niet alleen. Je bent ook verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Dus als je je ergert aan het feit dat je partner te weinig in het huisdhouden doet, dan zul je daar zelf actie op moeten ondernemen.

OK dan! pre-sies.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:27

Bovendien is het zo dat vrouwen heel vaak veel minder carriere willen maken dan mannen. (Bron Nu.nl twee maanden geleden; maar voor mij niets nieuws)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:31

Onzin!
Waarom heb ik dan een eigen zaak? Zodat mijn man kan zeggen: mijn vrouw...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:32

daar heb je dan wel weer gelijk in, ik hoef nml absoluut geen geweldige carriere ofzo. genoeg geld verdienen om lekker van te leven, en genoeg tijd overhouden voor de paarden etc, dan ben ik meer dan tevreden!

"ik werk om te leven" ipv "ik leef om te werken"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:34

Marreke schreef:
Onzin!
Waarom heb ik dan een eigen zaak? Zodat mijn man kan zeggen: mijn vrouw...



Dat is geen onzin Marreke, merendeel van de vrouwen wil dat gewoon niet. Daar is onderzoek naar gedaan.

Ik behoor overigens niet tot het merendeel van de vrouwen Knipoog

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:46

Maar vergis je niet, ook dat ligt aan de grondslag van de takenverdeling. Mannen willen vaak wel carriere. (nature/nurture?) (denk dat het ook te maken heeft met de tienduizenden jaren van rollenverdeling tussen man en vrouw). Heeft allemaal weer te maken met het feit dat vrouwen toch een man nodig hebben om hun en het kind te onderhouden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:47

Prima schreef:
). Heeft allemaal weer te maken met het feit dat vrouwen toch een man nodig hebben om hun en het kind te onderhouden.....



Nee, een man heeft een vrouw nodig om zich voort te planten

Arme arme Jura............

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:51

Pipo schreef:
Nee, een man heeft een vrouw nodig om zich voort te planten

Arme arme Jura............


Hoe de dingen nu beschreven worden door mij, wil niet zeggen dat ik ze ook naleef. Ik zit namelijk helemaal onder de plak hoor Knipoog
Laatst bijgewerkt door Prima op 26-09-04 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:52

Heb geen klachten op dat gebied. Man stuurde mij vandaag het bos in met de mededeling: ga jij maar naar de cross kijken, ik zal hier wel even stofzuigen enzo. Toen ik thuis kwam was dat idd gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:53

Prima schreef:
Hoe de dingen nu beschreven worden door mij, wil niet zeggen dat ik ook zo naleef. Ik zit namelijk helemaal onder de plak hoor Knipoog


goedzo Haha!

Maar ik vind dat je de dingen nogal kort door de bocht omschrijft en ben het dus ook niet met je eens. Het is allemaal een wisselwerking. De man heeft de vrouw nodig en andersom.......

Behalve mensen die zich niet willen voorplanten, die hebben dat niet nodig.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:56

maar ik wil er ook niet 'lang' over praten of uitwijden. Maar het moet wel altijd een soort van 'strijd' blijven tussen de seksen denk ik, om die balans erin te houden! EĆ©nieder heeft elkaar nodig, simpel as that. En veel is nou eenmaal een erfenis van ons verleden en onze genen en onze maatschappij...
Feit blijft, uiteindelijk is de mens niet geschapen om alleen door de wereld te gaan.....Iedereen zoekt een (vorm van) een relatie.